اینستاگرام مهران احمدیبازیگران ایرانیبیو گرافی هنرمندانبیوگرافی مهران احمدیجوایز مهران احمدیدختر مهران احمدیسن مهران احمدیشکیبعکس کودکی مهران احمدیفیلم جدید مهران احمدیمهران احمدیهمسر مهران احمدی

بیوگرافی کامل مهران احمدی + فیلم شناسی مهران احمدی

[ad_1]

بیوگرافی کامل مهران احمدی

بازیگر و کارگردان مهران احمدی بیشتر با نقشهای بـه یاد ماندنی: شکیب « آوای باران » و التیام « پایتخت » شناخته می شود. هنرمندی که مخالف حاشیه سازی است

مهران احمدی

.

بیوگرافی مهران احمدی

مهران احمدی بازیگر و کارگردان ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون متولد۱۰ اسفند ۱۳۵۲ در تهران  است.او در کودکی به نیشابور مهاجرت کرد و در نوجوانی دوباره به زادگاهش تهران بازگشت. او در سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه آزاد و در رشته تئاتر در رشته بازیگری فارغ‌التحصیل شد. وی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم «آدم» ساخته رضا کاهانی آغاز کرد. او همچنین به عنوان برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید در چند اثر حضور داشته‌است.

بازی جدی مهران احمدی در فیلم‌هایی مثل یک خانواده محترم، بغض و ماحی قابل توجه بود. او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی آوای باران نقش شکیب را بازی کرده‌است.احمدی در فیلم های سینمایی بسیاری از جمله خجالت نکش، هزارپا، مصادره، کارگر ساده نیازمندیم، واسطه و بی خود و بی جهت نقش آفرینی داشته است.

احمدی نخستین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان مصادره را در سال ۱۳۹۶ کارگردانی کرد.

مهران احمدی

.

شروع فعالیت های هنری مهران احمدی

از اولین کارهای تئاتری او می توان چند و چون به چاه رفتن، محاکمه ژاندارک و آسید کاظم را نام برد و از اولین کارهای تلویزیونی او می توان به بازی در سریال های سیمای خانواده اشاره کرد. مهران احمدی بازیگری در سینما را با فیلم آدم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی آغاز کرد.

اما در فیلم بیست از همین کارگردان مورد توجه قرار گرفت و به همراهی او با کاهانی در چند اثر دیگر منجر شد. همکاری احمدی با کاهانی به هنرنمایی های متنوعی برای مهران احمدی منجر شد که از متفاوت ترین آنها می توان به نقش آدمی دوجنسیتی در فیلم سینمایی اسب حیوان نجیبی است، اشاره کرد.

مهران احمدی

.

خانواده مهران احمدی

مهران احمدی ازدواج کرده و یک دختر بنام باران دارد.

مهران احمدی

.

مصاحبه کوتاه با مهران احمدی

هميشه در زندگي‌ام ياد گرفته‌ام آدم راضي‌ای باشم؛ اگر بـه حكمت «لياقت» معتقد باشي، هميشه راضي خواهي بود. مگر نمي‌گوييم «از ماست كه بر ماست؟» مـا هرچه مي‌كشيم زائيده لياقت و جربزه خودمان اسـت. حكمتش را نمي‌دانم اما مي‌دانم خداوند در وجود بعضي‌ها لياقت‌هايي قرار مي‌دهد كه موجب مي‌شود آن‌ها بـه جايگاه‌ها و مراتب بالا برسند.

مهران احمدی از خانواده اش میگوید

هيچ‌وقت از كسي نخواهيد شنيد مهران احمدی فلان مسئله يا فلان حاشيه را درست كرده. اصلا اهل هيچ دود و دم و … نيستم. اين گونه زندگي كرده‌ ام. بـه محض اين‌كه كارم تمام مي‌شود مي‌روم خانه‌ ام كنار همسر و بچه‌ ام. مسافرت خوبم با زن و بچه‌ ام اسـت. از اين گونه زندگی كردن لذت می برم و با آن عشق میكنم.

سعی میکنم حتما خودم را به زمان پخش سریال برسانم و در کنار خانوادهام مینشینم و کار را میبینم، چون باید نقاط ضعف کارم را ببینم و از چند نفر دوستی که هم از متخصصان سینما هستند و هم از آدمهای عادی به حساب میآیند، نظرخواهی میکنم؛ مادرم هم یکی از مشاوران من است و ایشان نکات بسیار ظریفی را به من میگویند که میبینم واقعا درست است.

همین که مادرم میبیند به این جایگاه خاص رسیدهام و به باور خودش، پسرش هنرمند است، برای او کفایت میکند و با همین خوشحال است، وگرنه چگونه میتوانم آن از خودگذشتگیاش برای ثبتنام دانشگاهم را جبران کنم؟

او درباره زندگی هنزی خود میگوید:

اصولا موضوعاتي كه مربوط بـه قشر متوسط بـه پايين جامعه اسـت، مخاطبان بيشتري نسبت بـه موضوعات قشر بالادست جامعه دارند، زيرا قشر عظيم‌تري از جامعه را دربر مي‌گيرند، بنابراين گستره بيشتري‌ از شخصيت‌هـای مختلف در آن پيدا مي‌شود و شخصا ترجيح مي‌دهم كاراكترهايي كه بازي مي‌كنم متعلق بـه طبقه متوسط و رو بـه پايين جامعه باشند.

بعد از 23-22 سال، تازه 4 سال اسـت در سينما سري بلند كرده‌ام و 4 تا عزيزي كه بـه مـن لطف دارند بهم تبريك مي‌گويند، وگرنه چـه قبلا و چـه همين حالا، در سينما كارگري مي‌كردم و مي‌كنم. هيچ‌وقت خودم را هنرمند نمي‌دانم. مـن كارگر اين شغلم و زحمت مي‌كشم.

دوست دارم همين هم اکنون تشريف بياوريد سر صحنه فيلمي كه دارم بازي مي‌كنم، ببينيد بعد از هر سكانس چگونه هِن هِن و نفس نفس مي‌زنم؛ درست مثل كارگري كه يك فرقان بار برده طبقه چهارم و برگشته! چون بازيگري هيچ‌وقت براي مـن لوث نخواهد شد. مطمئنا آنگاه كه اين اتفاق برايم بيفتد، از تهران مي‌روم ودر دل طبيعت زندگي مي‌كنم و براي خودم عكس مي‌گيرم.

در اكثر كارهايم جزو قشر متوسط يا ضعيف و زحمتكش جامعه بوده‌ام اما «آقا رضا»ی‌ «تا ثريا» تا حدودي وضعيت مالي خوبي دارد؛ خانه خوب، اتومبيل خوب و كاسبي و… اما خودم هم يادم نمي‌آيد تا امروز بـه مـن پيشنهاد بازي در نقش يك آدم پولدار شده باشد. شايد اين بـه زندگي واقعي خودم برمي‌گردد كه هيچ‌وقت شانس پولدار بودن آنچناني را نداشته‌ام!

مهران احمدی

.

دوران کودکی مهران احمدی در نیشابور

خانواده احمدی در دوردان کودکی او به نیشابور کوچ کرده است. مهران احمدی در دوره دبیرستانش در نیشابور، نمایش‌هـای تئاتر زیادی را کارگردانی میکند کـه عبدالرضا کاهانی هم در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته اسـت، کارگردانی کـه درسال‌هـای بعدی زندگی مهران احمدی بـه چهره‌ای پراهمیت تبدیل میشود. او هم چنین در کانون تئاتر نیشابور با حامد بهداد هم‌کلاسی بوده اسـت

مهران در نوجوانی به تهران بازگشت و بازیگری در تئاتر را آغاز کرد. احمدی در سال 73 وارد دانشگاه شد و در رشته تئاتر با گرایش بازیگری تحصیل کرد. او همزمان با تحصیل در تلویزیون و تئاتر فعال بود.

مهران احمدی

.

مهران احمدی در فیلم سینمای مطرب در کنار پرویز پرستوی و الناز شاکر دوست

مهران احمدی

.

جوایزو افتخارات مهران احمدی
برندۀ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بخش «جلوه‌گاه شرق» از بیست و نهمین جشنوارۀ فیلم فجر برای فیلم آلزایمر

مهران احمدی

.

آثار مهران احمدی
سینمایی
١٣٩٩ روز ششم
۱۳۹۹ کوسه
١٣٩٩ ابلق
۱۳۹۸ سگ‌بند
۱۳۹۸ بی‌صدا
۱۳۹۷ مطرب
۱۳۹۷ من می‌ترسم
۱۳۹۷ قسم
۱۳۹۷ زیرنظر م
۱۳۹۷ آشفته‌گی
۱۳۹۶ هزارپا ابوالحسن
۱۳۹۶ روزهای نارنجی
۱۳۹۶ مصادره
۱۳۹۶ شاید عشق نبود
۱۳۹۶ فیلم کوتاه ساکنین محترم
۱۳۹۵ کاکا علی
۱۳۹۵ لیلاج
۱۳۹۴ من دیوانه نیستم
۱۳۹۴ کارگر ساده نیازمندیم
۱۳۹۴ ماحی
۱۳۹۴ نفس
۱۳۹۳ تگرگ و آفتاب
۱۳۹۲ تتل و راز صندوقچه
۱۳۹۲ تمشک
۱۳۹۲ سیزده
۱۳۹۲ شیار ۱۴۳
۱۳۹۱ آینه شمعدون
۱۳۹۱ از تهران تا بهشت
۱۳۹۱ روز روشن
۱۳۹۰ بغض
۱۳۹۰ یک خانواده محترم
۱۳۹۰ یکی برای همه
۱۳۹۰ بی‌خود و بی‌جهت
۱۳۸۹ آلزایمر
۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی است
۱۳۸۹ خواب است
۱۳۸۹ سیزده
۱۳۸۹ صدای پای من
۱۳۸۸ خواب‌های دنباله‌دار
۱۳۸۸ هیچ
۱۳۸۷ آنجا
۱۳۸۷ بیست
۱۳۸۵ آدم
مجموعه‌های تلویزیونی
۱۳۹۹ پایتخت ۶
۱۳۹۵ چرخ فلک
۱۳۹۵ زعفرانی۲
۱۳۹۳ پایتخت ۳
۱۳۹۲ مهرآباد
۱۳۹۲ آوای باران
۱۳۹۲ یادآوری
۱۳۹۱ پایتخت ۲
۱۳۹۰ تا ثریا سیروس مقدم
۱۳۸۸ روزی بود، روزی نبود
۱۳۸۲ مهر و ماه
۱۳۸۲ روژان
۱۳۸۱ خاتون
۱۳۸۰ آخرین روزهای شاد بودن
۱۳۸۰ بیابان عشق
۱۳۷۹ صدایم کن
۱۳۷۹ روزهای مه‌آلود
۱۳۷۸ تنها در تاریکی
۱۳۷۷ ثقةالاسلام تبریزی
۱۳۷۶ جدال با سرنوشت

۱۳۷۰ جستجو خسرو ملکان بازیگر
مجموعه‌های نمایش خانگی

۱۳۹۹ می‌خواهم زنده بمانم
۱۳۹۷ ساخت ایران ۲
۱۳۹۳ ابله

مهران احمدی

.

مهران احمدی در کنار امیر حسین رستمی, گلوریا هاردی و محسن کیای در فیلم ساخت ایران

مهران احمدی

.

صفحه اینستاگرام مهران احمدی  mehranahmadiofficial@

مهران احمدی

.

عکس قدیمی از مهران احمدی

 مهران احمدی

.

مهران احمدی درباره فیلم مصادره واولین تجربه کارگردانی میگوید

همیشه دستیار کارگردان و برنامه ریز فیلمسازان معتبر درجه یک بودم، دغدغه من کارگردانی در سینما بوده اما منتظر فیلمنامه با عناصر و ویژگی های مورد نظرم بودم
مصادره حمایت دولتی نداشت تا بتواند از تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها استفاده کند در حالیکه برخی فیلمها بودجه های جداگانه برای تبلیغات دارند

مصادره اولین فیلم مهران احمدی به عنوان کارگردان و با نویسندگی علی فرقانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است. این فیلم محصول سال ۹۶ بوده و در تاریخ ۲۳ اسفند همان سال در سینماهای ایران اکران شد.
بازیگران فیلم مصادره

رضا عطاران/هومن سیدی/بابک حمیدیان/مزدک میرعابدینی/میرطاهر مظلومی/ملینا واردانیان/آلیسا میلکستیان/هادی کاظمی/مهران احمدی/امیر صدرا حقانی/هارمیک سوقومونیان

خلاصه داستان فیلم مصادره
داستان فیلم از دههٔ ۱۳۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک کارمند ساواک به نام اسماعیل یارجانلو (رضا عطاران) است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او که کارمند اداره ساواک است با خرید بلیت بخت‌آزمایی برندهٔ اعانهٔ ملی می‌شود. او با پولی که برنده شده ، ۵۰۰۰ متر زمین در عباس‌آباد خریداری و بر اثر سقوط شاه و انقلابِ ۱۳۵۷ مجبور به خروج از کشور می‌شود و وکالت زمین را به دوستش جلال خاوندی (بابک حمیدیان) می‌دهد و….

مهران احمدی

.

مهران احمدی

.

مهران احمدی

مهران احمدی

سگ‌بند دومین ساخته مهران احمدی بعد از مصادره

سگ‌بند فیلمی کمدی و اجتماعی به کارگردانی مهران احمدی و نویسندگی حمید اکبری خامنه تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۸ ایران است. این فیلم آخرین بازی سیروس گرجستانی در سینما بود.

بازیگران فیلم سگ‌بند

امیر جعفری/سیروس گرجستانی/مهران احمدی/بهرام افشاری/نازنین بیاتی/بهاره کیان‌افشار/ناهید مسلمی/سعید امیرسلیمانی/میرطاهر مظلومی/سیامک صفری/عزت‌الله مهرآوران/امین فصیح/علی تقی‌پور/رضا ذاکریان

 خلاصه داستان فیلم سگ‌بند
در خلاصه داستان این فیلم آمده‌است؛ هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

مهران احمدی

.

عکس دوران کودکی مهران احمدی

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا