بیو گرافی هنرمندانزندگی شخصی هلنا بونهام کارترعکس هلنا بونهام کارتر و فرزندانشفیلم های هلنا بونهام کارترهلنا بونهام کارتر

بیوگرافی کامل هلنا بونهام کارتر بازیگر خاص دنیای هالیود

[ad_1]

هلنا بونهام کارتر

 با سلام خدمت دوستان اراس »کلا یه سری بازیگر‌ها رو به خاطر نو بازی و استایل منحصر به فردشون یه جور دیگه‌ای خاص هستند.مثلا جانی دپ و یا هلنا بونهام کارتر. اگر نبود انگار یه چاله‌ای، حفره‌ای، چیزی توی سینما بود.

در دنیایی که زنان همیشه آرزو دارند ظاهر خاصی، مطابق با استانداردهای زیبایی هالیوود داشته باشند، هلنا بونهام کارتر همواره به این قواعد بی اعتنا بوده و تنها دنباله روی سلیقه و ذائقه ی خود بوده است. بسیاری از مردم هلنا بونهام کارتر را صرفاً به عنوان بازیگری می شناسند که همیشه نقش زن های عجیب را بازی می کند.

هلنا بونهام کارتر

.

بیوگرافی هلنا بونهام کارتر

هلنا بونهام کارتر متولد ۲۶ می ۱۹۶۶ بازیگر انگلیسی سینمای هالیوود است.

بونهام کارتر تاکنون در فیلم های موفق و پرفروشی همچون سیاره میمون ها با بازی مارک والبرگ، ماهی بزرگ با بازی ایوان مک‌ گرگور، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی و سوئینی تاد با بازی جانی دپ، نابودگر: رستگاری با بازی کریستین بیل، آلیس در سرزمین عجایب با بازی آن هاتاوی، سخنرانی پادشاه با بازی کالین فرث، سایه‌های سیاه با بازی جانی دپ و اوا گرین، بینوایان با بازی هیو جکمن و راسل کرو، رنجر تنها، سیندرلا با بازی لیلی جیمز و کیت بلانشت، آلیس آنسوی آینه و هشت یار اوشن با بازی ساندرا بولاک حضور داشته است.

هلنا بونهام کارتر در سال ۲۰۰۹ امپایر نام این بازیگر را در لیست ۵۰ ستاره زن جذاب سینما قرار داد. این بازیگر در رتبه نهم قرار گرفت و از بسیاری از زیبارویان پیشی گرفت.

 

هلنا بونهام کارتر

.

کودکی وخانواده هلنا بونهام کارتر

خانواده ی پدری و مادری هلنا بونهام کارتر از اشراف زادگان و سیاستمداران انگلیس بودند. مادربزرگ او دختر لرد هنری اسکویت، نخست وزیر سابق بریتانیا و از دوستان نزدیک وینستون چرچیل بود. او همچنین رئیس فدراسیون لیبرال زنان بریتانیا بود، آن هم در دوره ای که حضور زنان در عرصه ی سیاست سبب تعجب و تمسخر می شد.

هلنا بونهام کارتر دختر ریموند بونهام کارتر (بانکدار تجاری) و النا (روانپزشک) می باشد. پدرش از یک خانواده برجسته سیاسی در انگلیس بود و از سال 1960 به عنوان نماینده بانک انگلیس در صندوق بین المللی پول در واشنگتن دی سی فعالیت می کرد.

مادر هلنا روان درمانگر است. وقتی هلنا ۵ سال داشت مادرش گرفتار یک فروپاشی عصبی شد و همین اتفاق انگیزه ای شد تا مادر هلنا این شغل را برای خود انتخاب کند. او حالا از راه بررسی کارشناسانه ی فیلمنامه ی فیلم های دخترش کسب درآمد می کند.

هلنا کوچکترین فرزند خانواده است و دو برادر بزرگ تر از خودش به نام های ادوارد و توماس دارد. او در دبیرستان همپاستید جنوبی و وست مینستر تحصیل کرده است.

هلنا بونهام کارتر از کودکی آرزو داشت بازیگر شود. وقتی ۱۳ ساله بود برنده ی یک مسابقه ی نویسندگی کشوری شد و با پولی که برنده شد عکس هایی از خود برای رزومه ی بازیگری اش تهیه کرد.

قصد داشت وارد کالج کینگ کمبریج شود اما از آن جا که آن ها معتقد بودند او درس را به خاطر بازیگری رها خواهد کرد او را نپذیرفتند.

پنج سال بعد از بهبودی مادرش، پدرش به بیماری تومور عصب شنوایی مبتلا شد و طی عمل جراحی برای همیشه ویلچرنشین شد و سال 2004 از دنیا رفت. بیماری پدر و مادر تجربیات زیادی به هلنا بونهام کارتر داد که در بازیگری به او کمک زیادی کرد.

او که هیچ تحصیلات رسمی دانشگاهی ندارد سال 1979 در مسابقات نویسندگی برنده شد و از پول جایزه آن برای ثبت نام در Spotlight directory بازیگران استفاده کرد.

هلنا بونهام کارتر اولین بار و در سن 16 سالگی در یک کار تبلیغاتی تلویزیونی حضور پیدا کرد و در فیلم تلویزیونی طرحی از گل های رز (1983) نقش کوچکی به او محول شد.

او اولین بار در سال 1985 و با بازی در فیلم “اتاقی با یک چشم انداز” به صورت جدی وارد عرصه بازیگری شد.

هلنا بونهام کارتر

.

فیلم شناسی هلنا بونهام کارتر

اتاقی با یک چشم‌انداز ۱۹۸۵
بانو جین ۱۹۸۶
موریس ۱۹۸۷
طوفان (نمایشنامه) ۱۹۸۷
ماسک ۱۹۸۸
زن سفیدپوش ۱۹۸۸
هملت ۱۹۹۰
خانه برناردا آلبا ۱۹۹۱
هواردز اند۱۹۹۲
آرایشگر سویل ۱۹۹۲
ملکه رقصان۱۹۹۳
باغ اسرارآمیز ۱۹۹۳
فرانکنشتاین ۱۹۹۴
مرغ دریایی (نمایش‌نامه)۱۹۹۴
آفرودیت توانا ۱۹۹۵
شب دوازدهم ۱۹۹۶
بال‌های کبوتر ۱۹۹۷
خاطرات یک دختر جوان ۱۹۹۷
تئوری پرواز ۱۹۹۸
مرلین ۱۹۹۸
باشگاه مبارزه۱۹۹۹
هر طور شما دوست دارید ۲۰۰۰
سیاره میمون‌ها ۲۰۰۱
نووکائین ۲۰۰۱
تا آنکه صداهای انسانی ما را بیدار کنند ۲۰۰۲
زنده از بغداد ۲۰۰۲
ماهی بزرگ ۲۰۰۳
هنری هشتم ۲۰۰۳
سرگذشت ناگوار، داستان‌های لمونی اسنیکت ۲۰۰۴
چارلی و کارخانه شکلات‌سازی ۲۰۰۵
والاس و گرومیت: نفرین موجود خرگوش‌نما ۲۰۰۵
عروس مرده، ۲۰۰۵
شصت و شش ۲۰۰۶
هری پاتر و محفل ققنوس ۲۰۰۷
سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت ۲۰۰۷
هری پاتر و شاهزاده دورگه ۲۰۰۹
رستگاری نابودگر ۲۰۰۹
انید ۲۰۰۹
آلیس در سرزمین عجایب۲۰۱۰
سخنرانی پادشاه ۲۰۱۰
هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول ۲۰۱۰
نان تست ۲۰۱۰
هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم ۲۰۱۱
سایه‌های سیاه ۲۰۱۲
یک درمان ۲۰۱۲
آرزوهای بزرگ ۲۰۱۲
بیینوایان ۲۰۱۲
روفس وین‌رایت ۲۰۱۲
رنجر تنها ۲۰۱۳
تی.اس اسپیوت جوان و شگرف ۲۰۱۳
شب فرا می‌رسد ۲۰۱۴
سیندرلا ۲۰۱۵
حق رای ۲۰۱۵
برایان آدامز ۲۰۱۵
آلیس در آن‌سوی آینه ۲۰۱۶
هشت یار اوشن ۲۰۱۸
ندای وظیفه: بلک آپس ۴ ۲۰۱۸
تاج (مجموعه تلویزیونی) ۲۰۱۹
انولا هولمز ۲۰۲۰

هلنا بونهام کارتر

.

جوایز و افتخارات هلنا بونهام کارتر

نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بال‌های کبوتر (۱۹۹۷)
نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم سخنرانی پادشاه (۲۰۱۰)
کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم هواردز اند در سال ۱۹۹۲
کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم بال‌های کبوتر در سال ۱۹۹۷

هلنا بونهام کارتر در سال ۲۰۰۹ امپایر نام این بازیگر را در لیست ۵۰ ستاره زن جذاب سینما قرار داد.

هلنا بونهام کارتر

.

زندگی شخصی هلنا بونهام کارتر

بدون شک نامتعارف‌ترین زوج هالیوود، تیم برتون و هلنا بونهام کارتر هستند آن‌ها در جریان ساخت فیلم «سیاره میمون ها» با یکدیگر آشنا شدند.

هلنا و تیم برتون نخستین بار هنگام ساخت فیلم سیارهٔ میمون‌ها محصول سال ۲۰۰۱ با هم آشنا شدند. کارگردانی این فیلم را تیم برتون بر عهده داشت و هلنا بونام کارتر نقش «اری» را بازی می‌کرد. از هنگام ساخت فیلم سیارهٔ میمون‌ها تاکنون، این زوج در ساخت چندین فیلم پرفروش از جمله چارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازی، سویینی تاد، آلیس در سرزمین عجایب و سایه‌های تاریک همکاری کرده‌اند. آن‌ها در سال ۲۰۱۴، پس از ۱۳ سال زندگی مشترک، از هم جدا شدند. این زوج که هیچ‌گاه با هم ازدواج نکردند، پسری به نام بیلی و دختری به نام نل دارند.

هلنا در مصاحبه‌ای اذعان کرد بعد از جدایی از برتون، عشق دوباره‌ای برای خود پیدا کرده است. او گفت: «جدا می‌شوی، عزا می‌گیری، از عزا گرفتن خسته می‌شوی و بعدش بالاخره کارت را دوباره از سر می‌گیری. نشانه‌ی موفق بودن یک رابطه نباید این باشد که تا ابد ادامه پیدا می‌کند یا نه. گاهی وقت‌ها شما برای اینکه تا ابد باهم باشید ساخته نشدید. اما آن رابطه یک موهبت بود، یک موهبت عظیم.»

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر در فیلم بانو جین

نقش او در فیلم «بانو جین» اولین کار مهم او محسوب می‌شد.

بانو جین ( Lady Jane) فیلمی ۱۴۱ دقیقه‌ای به کارگردانی ترور نان با بازی هلنا بونهام کارتر است.
بازیگران /هلنا بونهام کارتر/جین لَپوتی‌یر/برایان پویسر/دنیس الکساندر/دیوید والر

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر

.

نظر جالب هلنا بونهام کارتر در مورد لباس و وضعیت ظاهری

«باید فقط کاری را انجام دهید که مناسب شما است و مهم نیست که مثل بقیه به نظر نرسید. خودتان باشید. این موهبتی است که داریم و باید به آن افتخار کنیم.»
«هر چه راحتید بپوشید. دیگران حرف های زشتی درمورد لباس هایی که در خیابان می پوشم می زنند. من همیشه در فهرست بدلباس ترین ها هستم. ولی شما باید فقط برای خودتان لباس بپوشید نه هیچ کس دیگری.»

«همه ی آدم ها یک عقده ی حقارت دارند، ولی سن تان که بالاتر می رود، دیگر واقعاً اهمیتی ندارد. جوان که بودم عقده های حقارت زیادی داشتم، مثلاً به خاطر اینکه نتوانستم بروم دانشگاه. بعدش دیگر خسته کننده می شود و حتماً از آن خسته می شوید.»
«هیچوقت دندان های سفیدی نداشتم. راستش هیچوقت هم از من چنین چیزهای وحشتناکی را نخواستند، که مثلاً دندان هایم را سفید کنم یا دماغم را عمل کنم.»
«بدم می آید که اطرافیانم فکر می کنند آدم ضعیف و ریزه میزه ای هستم. ولی این من را تشویق می کند. من خیلی هم فربه و قوی ام. دوران مدرسه ژیمناستیک کار می کردم و کلی هم عضله دارم.»

هلنا بونهام کارتر

.

چند نکته جالب در مورد هلنا بونهام کارتر

تا اوایل سی سالگی با پدر و مادرش و در خانه پدری اش زندگی می کرده، به گفته خودش به خاطر این که رابطه خیلی خوبی با آن ها داشته است.
مادربزرگش ویولت بونهام کارتر دوستی نزدیکی با وینستون چرچیل داشته است.
سال 2009 مجله تایم او را یکی از “10 بازیگر برتر انگلیسی کل تاریخ” اعلام کرد.
در بیش از 10 فیلم از دندان های مصنوعی استفاده کرده است.
یکی از صحنه های مبارزه او و گری اولدمن (بازیگر نقش سیریوس بلک) در فیلم هری پاتر حذف شد، او برای این صحنه سه هفته تمرین کرده بود.
با جانی دپ دوستی نزدیکی دارد، دپ پدرخوانده فرزندشان بیلی ریموند است.
فرانسوی خوب صحبت می کند.

اغلب با تیم برتون و جانی دپ همکاری کرده است.
بسیاری اوقات با موهای به هم ریخته و آرایش تیره در فیلم ها ظاهر می شود.
بیشتر در نقش شخصیت های قرن 20 بازی می کند.
سال 2008 چهار نفر از بستگانش در یک تصادف اتوبوس در آفریقای جنوبی کشته شدند و او که سر فیلمبرداری فیلم نابودگر بود مدتی از کارش مرخصی گرفت.
در مصاحبه ای گفته که عصای شخصیت بلاتریکس را نگه داشته و هربار که دوست های پسرش در خانه شان سر و صدا یا شیطنت می کنند از این عصا برای ترساندن آن ها استفاده می کند.
با جانی دپ در 7 فیلم همبازی بوده است.
او و تیم برتون از توانایی فوق العاده پسرشان بیلی در زمینه فوتبال در سنین کودکی بسیار شگفت زده بودند زیرا هیچک از آن ها اهل ورزش خاصی نبوده اند.

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر نشان امپراتوری بریتانیا برای بازی اش در نقش دوشس الیزابت، مادر ملکه الیزابت دوم، در فیلم «سخنرانی پادشاه» (The King’s Speech) را دریافت کرد. این نشان توسط شخص ملکه به هلنا تعلق گرفت.

هلنا بونهام کارتر

.

 نخستین نقش ها  هلنا بونهام کارتر

هلنا اولین گام هایش در عرصه ی بازیگری را با پوشیدن لباس های کلاسیک برداشت. او در ابتدا فقط برای بازی در نقش بانوان جوان قرن بیستمی انتخاب می شد، مثل نقشش در فیلم های «بانو جین»  و «اتاقی با یک چشم انداز»  که هلنای جوان در آن ها کوچک ترین شباهتی به بلاتریکس لسترنج مجموعه فیلم های «هری پاتر»  یا همدست سویینی تاد در فیلم «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت»  نداشت.

هلنا بونهام کارتر

.

اولین نقشی که تغییر چشمگیری در فعالیت بازیگری هلنا بونهام کارتر ایجاد کرد، شخصیت مارلا در فیلم «باشگاه مشت زنی» بود. هلنا به قدری با نقشش ارتباط برقرار کرده بود که از گریمور فیلم خواست آرایش او را با دست چپ انجام دهد. این بازیگر در این فیلم تصویر یک زن دلفریب و عجیب را نشان داد.

 فیلم باشگاه مشت زنی

فیلم باشگاه مشت زنی به کارگردانی دیوید فینچر در سال 1999 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و آلمان و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونهام کارتر، میت لوف , جرد لتو به هنرمندی پرداخته‌اند.

هلنا بونهام کارتر

.

با این حال هلنا نقش های دیگر خود را هم با همان مسئولیت پذیری ایفا می کند. وقتی نقش پرنسس مارگارت، خواهر ملکه انگلیس، در سریال «تاج» (The Crown) به او پیشنهاد شد، هلنا حتی به سراغ یک مدیوم (واسطه روحی) رفت تا از روح خواهر فقید ملکه اجازه ی بازی کردن نقشش را بگیرد. در هر حال او توانست بازی درخشانی در این نقش از خود ارائه دهد.

سپس فیلم‌های موفق «سیاره میمون‌ها» و «ماهی بزرگ» اکران شدند و موردتوجه مخاطبین قرار گرفتند. «زنده از بغداد» مهم‌ترین اثر آن سال‌ها بود که باعث شد کارتر نامزد جایزه گلدن گلوب شود. او در سال ۲۰۰۵ در فیلم «چارلی و کارخانه شکلات» نقش خانم باکت را ایفا کرد که به شدت مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. بونهام کارتر به یکی از مهم‌ترین ستارگان هالیوود تبدیل شد.

بازی او در نقش بلاتریکس لسترنج در چهار سری از فیلم‌های هری پاتر از سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ شهرت او را افزایش داد. این بازیگر در سال ۲۰۱۰ در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» که اقتباس آزاد کتاب‌های لوئیس کارول محسوب می‌شد نقش بانوی سرخ را ایفا کرد.

او در فیلم موفق «سخنرانی پادشاه» بازی کرد. ایفای نقش الیزابت باوز لیون باعث شد بار دیگر نامزد جایزه اسکار و بافتا شود. همچنین هلنا بونهام کارتر نشان امپراتوری بریتانیا برای بازی اش در نقش دوشس الیزابت، مادر ملکه الیزابت دوم، در این فیلم را دریافت کرد. این نشان توسط شخص ملکه به هلنا تعلق گرفت.

در سال ۲۰۱۲ در فیلم دیگر تیم برتون «کمدی تراژدی گوتیک سایه‌های سیاه» حضور یافت. فیلم داستان خون آشام نفرین شده‌ای (جانی دپ) را نشان می‌دهد که در قرن هجده نفرین شده و در سال‌های ۱۹۷۰ بیدار می‌شود. در سال ۲۰۱۵ در فیلم اقتباسی «سیندرلا» در نقش فرشته نجات ظاهر شد.

هلنا در سال‌های اخیر در فیلم «آرزو‌های بزرگ» در نقش دوشیزه هاویشام و در فیلم «بینوایان» در نقش مادام تناردیه ظاهر شد که جز بهترین آثار اوست.

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر

.

هلنا بونهام کارتر در فیلم بال های کبوتر

بال‌های کبوتر ( The Wings of the Dove) نام فیلم درامی است بر اساسِ رمانی با همین نام نوشتهٔ هنری جیمز که در سال ۱۹۹۷ به کارگردانی ئی‌یین سافتلی ساخته شد.

بازیگران /هلنا بونهام کارتر/لینوس روچ/آلیسون الیوت

هلنا بونهام کارتر برای بازی در این فیلم نامزدِ دریافتِ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد ضمن آن‌که حسین امینی نیز برای دریافتِ جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد شد.

 

هلنا بونهام کارتر

.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا