بیوگرافی

تابلو چلنیوم – بیوگرافی‌ها‌دات‌کام

در این مطلب به معرفی تابلو چلنیوم و شرح جزئیات مربوط به ساخت تابلوی چلینوم در تهران و قیمت آن می پردازیم

یکی از راه های تبلیغات دیداری برای معرفی تجارت و کسب کار، استفاده از تابلو می باشد  این تابلو که برای ساخت آن هزینه کمتری لازم است به همین دلیل بعنوان یکی از پرکاربردترین تابلوها می باشد. علت نامگذاری آن بخاطر وجود چلنیوم که یک نوع آلومینیم بوده و برای ساخت لبه برجسته حروف بکار می رود و مانند ورق های آئینه ای برای حروف برجسته استفاده می گردد و رنگ بندی های متنوعی نیز دارد که باعث می شود و باعث تنوع بسیار در آن می گردد.

برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی یک شرکت اسپانیای به نام mci اقدام به تولید یک ماده جدید به نام چلنیوم کرد. این ماده بسیار منعطف بود به همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفت. یکی از صنایع که به طور وسیع از چلنیوم استفاده کرد صنعت تابلو سازی بود.

WhatsApp Image 2021 03 26 at 5.33.59 AM 225x300 1 - تابلو چلنیوم - بیوگرافی‌ها‌دات‌کام

چلنیوم باعث تغییر چهره تابلوهای تبلیغاتی شده است. در واقع املای صحیح این کلمه چنلیوم است. دلیل این نام گذاری استفاده از آلومینیوم در ساخت تابلو است. این متریال منعطف است و در موقع پیچیده شدن شکل کانال به خود می گیرد. این متریال نام خود را از ترکیب دو کلمه channel و Aluminium گرفته است.

نورپردازی ساخت تابلو چلنیوم در تهران

برای نورپردازی در تابلوهای چلنیوم از لامپ های LED استفاده می کنند. بعد از طراحی حروف برجسته توسط برنامه کرل، حروف برجسته را توسط ورق های فلزی به صورت زاویه دار بر روی پلکسی گلس قرار می دهند. پلکسی گلس دارای رنگهای مختلفی هستند.

در واقع می توان گفت تفاوت مهم چلنیوم در تهران و سایر تابلوها در سه بعدی بودن حروف چلنیوم است. طریقه ساخت به این گونه است که هر حرف به صورت جداگانه شکل داده می شود و دارای محفظه ی جداگانه ای است.

همانطور که قبلاً گفته شد دلیل نام گذاری این تابلو استفاده از یک نوع آلیاژ آلومنیومی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر گرما، سرما، اشعه ی آفتاب و … است. در واقع دلیل استفاده از آلومنیوم در ساخت این تابلو سبک بودن آن است و اینکه زنگ نمی زند. برای ساخت تابلو از آلومنیوم و استیل استفاده می کنند که باعث می شود زیبایی استیل و دوام و ماندگاری آلومینیوم را داشته باشد.

دلیل دیگر برای محبوبیت آن، این است که این تابلو گرد و خاک را جذب نمی کند و زنگ نمی زند.

gfgfg - تابلو چلنیوم - بیوگرافی‌ها‌دات‌کام

اجزای تابلو های چلنیوم

  • لامپ smd: از این لامپ در داخل حروف برجسته استفاده می کنند. شدت نور به کیفیت لامپ های smd بستگی دارد. این تابلو ها به دو صورت با نور و بدون نور ساخته می شود.
  • لبه چلنیوم: عمق لبه این تابلو به طور معمول ۷ ،۹ و ۱۱ سانتی متر است. در واقع می توان گفت یکی از مزایای استفاده از لایه اسفنجی در لبه چلنیوم این است که از ورود گرد و خاک و آب به داخل تابلو جلوگیری می کند.
  • طلق پلکسی: برای پخش نور به صورت یک دست در اینگونه تابلو ها از طلق پلکسی استفاده می کنند.
  • منبع تغذیه: این قسمت باید برق شهری را به ۱۲ ولت تبدیل کند.
  • ورق PVC: به عنوان زیر ساخت این تابلو استفاده می شود و لامپ های smd بر روی آن نصب می شود.
انواع ساخت تابلو چلنیوم در تهران

ساده، پلکسی دوبل، RGB، فول کالر، پانچ، کریستال، طلایی

تابلو سازی تیراژ کار آماده ساخت این تا‌‌بلو در تهران و سراسر کشور می باشد .مراحل ساخت توسط دستگاه بصورت کامپیوتری برای حروف لاتین و بصورت دستی برای حروف فارسی بدلیل عدم پشتیبانی دستگاه از حروف فارسی انجام می گیرد .شامل دو بخش رویه و بخش زیرین می باشد، بخش رویه تابلو از جنس پلکسی گلاس است و بخش زیرین آن از نوعی پلاستیک فشرده PVC  ساخته شده که برای نوردهی از لامپ های SMD استفاده می گردد.

طراحی تابلوها

از طرح های ساده دو بعدی بیشتر برای نشان دادن اندازه، فونت و لوگو استفاده می کنند. اما برای درک بهتر و نمایش کامل پروژه قبل از ساخت آن، از طرح سه بعدی کمک می گیرند و بعد از تأیید پروژه طرح انجام می شود.

قیمت این تابلو

براساس نوع متریال بکار رفته در ساخت حروف برجسته بکار رفته در این تابلو هزینه ساخت تابلو متفاوت است. حروف برجسته دارای تنوع بالای هستند و نحوه محاسبه قیمت آن متفاوت است.

با توجه به ابعاد تابلو، تعداد لامپ های SMD که استاندارد خاصی دارد و این لامپ ها توسط ترانس با مقدار آمپر متفاوت و بخش تهیه و ساخت حروف چلنیوم بر مبنای هر متر محیط و نصب حروف آن، قیمت های متفاوتی دارد که جهت سفارش با کارشناسان سایت تیراژکار تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت نسبت به تعیین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت راهنمایی های لازم را ارائه نمایند.

چه مواردی برروی قیمت تابلو های چلنیوم تأثیر دارد

موارد مختلفی در هنگام سفارش بر روی قیمت تابلو چلنیوم  تأثیر می گذارد در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

  1. تاثیر قطر قلم بر روی قیمت  این تابلو :

قطر قلم بر روی قیمت تابلو تاثیر بسیار زیادی دارد. قطر قلم برای ساخت تابلو ها حداقل باید ۵ سانتی متر باشد تا قسمت های که به وسیله لامپ نورپردازی می شود به راحتی بتواند نور را عبور بدهند.

قیمت تابلو در صورتی که قطر حروف به اندازه ۵ تا ۱۲ سانتی باشد یک قیمت ثابت است. اما اگر میزان قطر قلم از ۱۲ سانتی متر بیشتر باشد هزینه تابلو بیشتر می شود.

WhatsApp Image 2021 03 26 at 5.35.24 AM 300x169 1 - تابلو چلنیوم - بیوگرافی‌ها‌دات‌کام

  1. پلکسی دوبل یا پانچ:

زمانی که می خواهیم از پانچ پلکسی استفاده کنیم چون زمان لیزر بیشتر است بنابراین هزینه آن نیز بیشتر می شود. همچنین هزینه پلکسی دوبل نسبت به تک مصرف به دلیل استفاده دوبل بیشتر است.

  1. رنگ انتخابی و نوع لبه تابلو های چلنیوم:

رنگ طلایی نسبت به سایر رنگ ها گران تر است. در واقع رنگ های متنوع و مدل های مختلف، بر روی قیمت تابلو تأثیر می گذارد. اگر برای ساخت تابلو از یک رنگ استفاده شود قیمت آن نسبت به تابلوهای که در آن ها تنوع رنگ بکار رفته است، ارزان تر است.

برای ساخت لبه های چلنیوم از آلومنیوم استفاده می شود. این آلومنیوم به صورت رول هایی ۳۰ متری و همچنین متراژهای ۷، ۹ و ۱۱ سانتی متری در رنگهای متنوع در بازار موجود است. اما بهترین برند رول های چلنیوم ساخت شرکت آلوراپید در کشور اسپانیا است.

  1. نورپردازی در تابلوسازی :

بخش اصلی تابلو نورپردازی آن است که باعث زیبای و جلوه آن می شود. بنابراین نوع اجناس بکار رفته در آن روی قیمت تأثیر دارد. به طور قطع اگر در تابلو از نورپردازی استفاده نشود هزینه آن کمتر خواهد بود. اما یکی از دلایل انتخاب چلنیوم همان نورپردازی آن است که باعث زیبای تابلو می شود.

یکی از ابزار های کاربردی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی بلوک های SMD است. این بلوک های SMD به صورت دو نوع تک رنگ و فول رنگ در بازارموجود است. انواع معمولی این بلوک ها به دلیل اینکه ضد آب نیستن در فضاهای بسته به کار می رود. هرچه در ساخت تابلو از لامپ های با کیفیت بالا و نوردهی بهتر استفاده شود هزینه نهایی چلنیوم افزایش پیدا خواهد کرد.

  1. محل نصب تابلو های چلنیوم

تقریباً در همه ی مکانها می توان  چلنیوم را نصب کرد. این که چه نوع زیر سازی برای آن بکار برود و ارتفاع آن چقدر باشد هزینه های متفاوتی دارد. در واقع قیمت تابلو به محل نصب آن نیز مربوط می شود. نصب تابلو در مکان های بالاتر هزینه بیشتری دارد ولی هر چه ارتفاع نصب پایین تر باشد هزینه آن کمتر خواهد شد.

  1. تأثیر پلکسی گلاس در قیمت نهایی تابلو

پلکسی گلاس یکی دیگر از ابزارهای است که در تابلو سازی بسیار تأثیرگذار است. جنس پلکسی گلاس، شیشه و پلاستیک است و دارای تنوع رنگ است.  ضخامت پلکسی گلاس بین ۱ تا ۲۰ میلی متر است.

برای ساخت تابلو باید از پلکسی گلاس مرغوب و با کیفیت استفاده شود. زیرا علاوه بر اینکه این ورق به عنوان نمای اصلی حروف برجسته در معرض نمایش است، در استحکام تابلوی تبلیغاتی نیز تأثیر زیادی دارد. بهترین و با کیفیت ترین نوع پلکسی گلاس موجود در بازار، SUMIPEX و YEAR LONG است که ساخت کشور تایوان است. هرچه ورق پلکسی گلاس استفاده شده در ساخت حروف برجسته مرغوب تر باشد هزینه نهایی تابلو افزایش پیدا می کند.

 

WhatsApp Image 2021 03 26 at 5.49.44 AM 300x146 1 - تابلو چلنیوم - بیوگرافی‌ها‌دات‌کام

  1. تأثیر منبع تغذیه در ساخت این تابلو

برای تبدیل برق شهری به میزان ۱۲ ولت از منبع تغذیه استفاده می شود. همانطور که می دانید منبع تغذیه نیز دارای برندهای مختلفی است. استفاده از منبع تغذیه مرغوب باعث افزایش قیمت تابلو می شود.

  1. تأثیر ورق PVC در قیمت انواع تابلو

از این ورق جهت زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود. ضخامت تقریبی این ورق ها ۸ تا ۱۰ میلی متر است. از لحاظ قیمت، قیمت تابلو چلنیوم ضخامت ۸ میلی متر ارزان تر است.

  1. تأثیر استفاده از متریال های مختلف بر روی قیمت ساخت تابلو

در ساخت تابلوهای چلنیوم از متریال مختلفی استفاده می شود که می تواند بر روی قیمت نهایی تابلو تأثیر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال می توانید با اضافه کردن یک برد، تابلوی خود را در زمان های مشخصی خاموش کنید.

همچنین می توانید از فن های خنک کننده در ساخت این نوع از تابلو ها استفاده کنند. وظیفه فن خنک کردن لامپ های بکار رفته در تابلو است که باعث افزایش طول عمر این لامپ ها می شود.

بیشتر بدانید : تجهیزات اطفاء حریق

  1. تأثیر تعداد حروف برجسته بر روی قیمت تابلو

تعداد حروف برجسته و دستی بودن آن بر روی قیمت تابلو تأثیر بسیاری دارد. هرچه متن خواسته شده طولانی تر باشد یعنی تعداد حروف بیشتر است و ساخت آن زمان طولانی را می طلبد. بنابراین هرچه تعداد حروف بکار رفته در تابلو تبلیغاتی بیشتر باشد قیمت نهایی تابلو افزایش پیدا می کند.

مراجعه به شرکت های غیر معتبر برای کاهش هزینه ها

بسیاری از افراد به منظور کاهش قیمت تمام شده برای ساخت تابلو به شرکت های غیر معتبر مراجعه می کنند. این امر باعث کاهش عمر تابلوی آن ها شده و کیفیت لازم را ندارد. بنابراین اگر قصد دارید برای مغازه، فروشگاه و یا شرکت خود این تابلو را سفارش بدهید بهتر است این کار را به شرکت های معتبر بسپارید.

قیمت ارزان و غیر قابل قبول برای ساخت این تابلو ها یعنی استفاده از مواد نا مرغوب و بی کیفیت. اما گاهی اوقات شرکت های معتبر هم برای جلب رضایت مشتری به ارائه تخفیفات دوره ای می پردازند.

دلیل تقاضای بالا برای خرید تابلو

برای ساخت تابلو چلنیوم در تهران  از مواد خاصی استفاده می کنند. در ساخت این تابلوها از حروف برجسته و لامپ های ال ای دی و اس ام دی استفاده می شود. در ساخت این نوع تابلو از ورق های آلومنیوم با ضخامت های متفاوت استفاده می شود و به دلیل قیمت مناسب و زیبای تابلو تقاضای بالای در بازار دارد.

تابلوهای تبلیغاتی در واقع یک نوع سرمایه گذاری هستند. اگر صاحبان کسب و کار بتوانند تبلیغ محصول خود را بدرستی انجام بدهند بعد از مدت زمان کوتاهی تمامی هزینه ای که برای تبلیغات مصرف کرده اند به آن ها باز خواهد گشت.

مزایا ساخت تابلو چلنیوم در تهران

  • مقاوم در برابر سرما، گرما و نور آفتاب
  • نوار اسفنجی گردگیر در این تابلو که از نفوذ گرد و غبار به داخل آن جلوگیری می کند
  • به دلیل نورانی بودن و حالت آئینه ای باعث جلب توجه مشتری می گردد
  • نور در تابلو به شکل یکنواخت تابیده می شود
  • طول عمر بالا تابلو
  • قابل شستشو بودن
  • عدم زنگ زدگی این تابلو
  • مصرف بهینه برق
  • تنوع در رنگبندی
  • قابلیت انعطاف پذیری در هر اندازه و طرح

استفاده از روکش نایلونی در زمان ساخت  و نصب حروف که مانع ایجاد خط و خش بر روی این تابلو می شود و در پایان کار به راحتی جدا می شود.

کشورهای تولید کننده تابلو

برای اولین بار این تابلو توسط کارخانجات MCI در اسپانیا وارد بازار شد. بعد از کشور اسپانیا، کشور تایوان مشابه این محصول را با نام تجاری آلوباند (aluband) را روانه بازار کرده است که این برند نیز مرغوب است. بعد از تایوان کشور چین با تولید مشابه این محصول توانست از تمامی سازنده های تابلو پیشی بگیرد و مارک های مختلفی از این عنصر را وارد کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا