زنانسبک زندگیمد و زیبایی

ترند زیبایی «پوست دلفینی» چیست و چطور می توان به آن دست یافت؟

[ad_1]

فضای مجازی مملوء از ترندها و ترفندهای زیبایی است. اما هر از گاهی ترندی پیدا می شود که برای اهالی این حوزه بی معنی نیست. و در عصری که شعار «خود بهترت» بر آن حکفرما است، خانم ها به جای رژ لب از بام لب استفاده می کنند و ابروهای پر محبوبیت زیادی دارد، عجیب نیست که ترند پوست دلفینی اینستاگرام را به تسخیر خود درآورد.

پوست دلفینی چیست؟

مری فیلیپس، یک میکاپ آرتیست حرفه ای که با سلبریتی هایی همچون جنیفر لوپز، بلا حدید و کندال جنر کار کرده، می گوید: «پوست دلفینی اصطلاحی در حوزه ی زیبایی است که برای توصیف نوع آرایشی با ظاهری درخشان، مرطوب و تازه به کار می رود.»

«دلفین ها با پوست صاف، پف کرده و صیقلی شان شناخته می شوند. به همین دلیل فکر می کنم این اصطلاح روش عالی و جالبی برای توصیف این نوع آرایش باشد.»

با گشت کوتاهی در اینستاگرام می توان متوجه شد فیلیپس مخترع این ترند بوده گرچه برای ساخت این اصطلاح تحسین نشده است. با این حال، او از اینکه اختراعش برای خود اسم و رسمی پیدا کرده و حیات یافته «فوق خوشحال» است. او می گوید: «از اینکه می بینم آرایش پوست دلفینی ترند شده و اینقدر طرفدار پیدا کرده خیلی هیجان زده ام. چون همیشه به نظرم پوست درخشان و جوان، زیبایی طبیعی خود شخص را ابدی می کند.»

در ادامه از تکنیک هایی خواهیم گفت که با کمک آن ها می توانید به پوست دلفینی دست یابید.

چطور به پوست دلفینی دست یابیم

برخلاف دیگر ترندهای مراقبت از پوست مانند «پوست شیشه ای» یا «پوست کرمی»، در ترند پوست دلفینی مراقبت از پوست به اندازه ی نحوه ی آرایش اهمیت دارد. نتیجه، برخورداری از ظاهری فوق درخشان، مرطوب و چند بُعدی خواهد بود که برای دستیابی به آن هم از روش های مراقبت از پوست بهره گرفته شده و هم از تکنیک های آرایشی.

۱- مراقبت از پوست

یکی از مهم ترین کارها برای دستیابی به پوست دلفینی اطمینان از سالم و هیدراته بودن پوست است. لازم به برنامه ی پیچیده ای برای مراقبت از پوست نیست اما باید دربرگیرنده ی موادی کلیدی باشد که نرخ جایگزینی سلول های مرده با سلول های زنده را بهینه سازند. چون این جایگزینی یکی از عوامل کلیدی برای دستیابی به پوستی درخشان است.

لایه برداری شیمیایی یا فیزیکی باعث از بین رفتن کراتینوسیت های (سلول های اصلی سازنده ی روپوست) اضافی می شود، امری که به جایگزینی سلول های مرده با سلول های زنده می انجامد که نتیجه ی آن برخورداری از پوستی بی عیب و نقص تر، نرم تر و شفاف است. استفاده از کرم های شبانه ی حاوی رتینول یا رتینوئید روش بسیار خوبی برای شروع یک روتین مراقبت از پوست با هدف دستیابی به پوستی درخشان است. اگر از قبل، از کرم های شب حاوی رتینول استفاده می کردید می توانید مواد شیمیایی دیگری را برای لایه برداری پوست تان به کار گیرید.

استفاده ی هر روزه از کرم ضدآفتاب هنگام استفاده از لایه بردارها و به طور کلی ضروری است. کارشناسان توصیه می کنند هر روز از ضدآفتابی استفاده کنید که SPF آن دست کم ۳۰ باشد.

اما شاید بزرگ ترین راز دستیابی به یک پوست سالم و درخشان، داشتن خواب کافی و رژیم غذایی متعادل و انجام ورزش به طور منظم است. به گفته ی کارشناسان همه ی این کارها باعث افزایش و بهبود گردش خون می شود و به ترمیم و احیای پوست و کاهش التهاب آن کمک می کند، عواملی که اثری چشمگیر بر سلامت و ظاهر پوست دارند.

۲- آماده سازی پوست

تمام کاری که برای آماده سازی پوست قبل از آرایش باید صورت گیرد مرطوب کردن پوست و آب رسانی به آن است. از آنجایی که آرایش پوست دلفینی با استفاده از محصولات آبرسان و درخشان کننده انجام می شود، لازم نیست نگران شوید که پوست تان بیش از حد مرطوب به نظر برسد.

همیشه پیش از آرایش پوست خود را آبرسانی کنید. می توانید از سرم های پوستی یا کرم های آبرسان استفاده کنید. این محصولات پوست را نرم می کنند، درخشندگی آن را افزایش می دهند و رطوبت آن را طی روز حفظ می کنند، عواملی که برای دستیابی به پوستی درخشان بعد از انجام آرایش ضروری هستند.

بعد از آن نوبت به استفاده از کرم مرطوب کننده می رسد. با این کار پوست صورت کاملاً برای آرایش کردن آماده می شود.

ماسک های صورت هم روش مفرح و آرامش بخشی برای آماده کردن پوست پیش از آرایش هستند.

۳- پایه آرایش

هیچ یک از محصولات پایه آرایشی تان نباید مات باشند. از کرم پودرهای مرطوب و محصولات سبک و قابل پخش استفاده کنید چون قرار است پوست طبیعی تان را ارتقا دهید نه اینکه آن را بپوشانید.

بعد از مرطوب سازی پوست، یک لایه ی سبک کرم پودر آبرسان را به صورت یکدست به صورت و گردن خود بزنید. از مرکز صورت شروع کنید و سپس به سمت نقاط بیرونی بروید. کرم پودر را طوری روی پوست پخش کنید که ظاهری صاف و مرطوب و رنگی یکدست داشته باشد.

در این مرحله به زیر چشم ها یا هر قسمتی که دارای جوش یا عیب و نقصی است کانسیلر بزنید تا پوشش بیشتری ایجاد شود.

۴- گونه ها

قدم بعدی دادن بُعد و روح به پوست است. با یک کرم کانتورینگ به صورت خود فرم دهید.

بعد از آن یک رژگونه ی پودری مخملی به برآمدگی گونه های خود بزنید. می توانید از رژگونه های کرمی یا مایع هم استفاده کنید که ظاهر مرطوب تری به آرایش تان می دهند.

۵- هایلایتر

یک محصول کلیدی برای دستیابی به آن ظاهر مرطوب و نسبتاً خیس در پوست دلفینی، هایلایتر است. و گرچه هایلایتر پای ثابت کیف آرایش اغلب خانم ها نیست اما در دستیابی به آن درخشش طبیعی بدون استفاده ی زیاد از کرم پودر بسیار مؤثر است.

یک راه دیگر برای به حداکثر رساندن آن ظاهر خیس پوست دلفینی، زدن اندکی روغن صورت به بالای گونه ها است. روغن را با استفاده از نوک انگشت دست به شکل ضربه ای بزنید.

اگر نگران روغنی یا براق شدن پوست تان چه با هایلایتر و چه با روغن صورت هستید، باید بدانید که مسأله بر سر محل زدن آن ها است. محصولاتی مانند هایلایتر یا روغن را باید به بخش های خاصی از صورت مانند بالای گونه ها، نوک بینی و فرورفتگی لب بالا بزنید.

۶- جلوه نهایی

قدم آخر، زدن پودر تثبیت آرایش روی بخش هایی از صورت برای کاهش برق غیر ضروری پوست است. به طور کلی این پودر را باید به قسمت هایی بزنید که آن ها را برجسته نکردید چون اگر پودر تثبیت آرایش را روی هایلایتر یا روغن تان بزنید آن را مات می کند. به جایش این پودر را به قسمت هایی از صورت بزنید که نمی خواهید روی آن ها تأکید شود، مثل پیشانی، ناحیه ی T صورت یا چانه.


[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا