اخبارتسلاتکنولوژی

تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

ایلان ماسک در همایش هوش مصنوعی تسلا در هفته گذشته نشان داد که چگونه فناوری خودروهای خودران تسلا، هندسه سطح جاده را به دقت محاسبه می‌کنند، حرکت اجسام و افراد را پیش‌بینی کرده و علائم ترافیکی و موانع را مشخص می‌کنند. با استفاده از تراشه‌های اختصاصی، همه این داده‌ها برای آموزش سیستم خودمختار رانندگی فراهم می‌شوند.

Tesla during testing Bloomberg 767x512 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

انتقادات نسبت به عملکرد سیستم خودران تسلا افزونی گرفته و پس از چندین تصادف در حالت اتوپایلوت، هفته گذشته پرونده‌ای برای این شرکت گشوده شده تا عملکرد این سیستم بررسی شود.

Tesla AI Day 2021 767x428 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

اما چیز دیگری که در این همایش مخاطبان انتظارش را نداشتند، معرفی یک ربات انسان نمای رقصنده بانام اپتیموس بود. تسلا بات، با قد ۱۷۰ سانتی‌متری، می‌تواند کارهای ساده و تکراری نظیر کارهای خانه، بلند کردن اجسام سنگین، خرید مواد غذایی از فروشگاه و یا حتی مراحل مونتاژ در کارخانه را انجام دهد. یادگیری و هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌های این ربات را افزایش دهد.

Business Tesla AI Robot 767x410 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

فعلاً این طرح، تنها یک کانسپت است که وجود خارجی ندارد و د رهمایش هم از یک انسان با لباس رباتی استفاده شد. بلومبرگ این حرکت ماسک را که محصولاتی را قبل از آماده شدن نهایی و با جزئیاتی اندک به نمایش می‌گذارد، تظاهری مسخره برای انحراف اذهان از دنیای واقعی نامیده است. این ترفندی تکراری از ماسک مبنی بر بازاریابی علمی تخیلی برای افزایش نظر سهامداران و مشتریان به آینده تسلا است. نمونه‌هایی از این نمایش‌ها که برای تولید انبوه با تأخیر مواجه شده‌اند مانند سقف خورشیدی تسلا که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و هنوز هم تسلا در تلاش است تا به ویژگی‌هایی که در اعلام اولیه آن گفته شده دست یابد و نمونه اولیه تعویض باتری تسلا است. سایبرتراک می‌تواند به‌سختی از این آزمون جان سالم به در ببرد ولی آن هم با تأخیر زیاد.

tesla robot musk hp2 767x511 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

بااین‌وجود از قدیم این حس وجود داشته که ماسک و تیمش سرانجام به وعده‌های خارق‌العاده خود عمل می‌کنند. ماسک بین پرتاب موشک هیجان‌انگیز خود و تحقق چشم‌اندازهای سفر فضایی هم باوجود شکست‌های اولیه سرانجام روی دور موفقت قرار گرفت.

tesla bot detail 767x434 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران tesla bot 767x417 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

تفاوت تسلا بات با محصولات پیشین آن است که ماسک چشم‌انداز روشنی از این موجود آدم‌نما نداشته و تنها گفته که باید وظایف تکراری و خطرناک را بدون آنکه دستورالعمل خط به خط به آن داده شود برای انسان انجام دهد. فراتر از آن ماسک گفته که مطمئن نیست که این ربات به پنج انگشت نیاز دارد یا دو انگشت و یک شست و آیا این دستگاه احساسات انسانی را هم تشخیص خواهد داد؟ اما او تصور می‌کند که تسلا بات می‌تواند رفیق شما باشد. به گفته ماسک نمونه اولیه این ربات سال آینده آماده می‌شود و قرار است قیمتش هم خیلی گران نباشد.

Tesla Humanoid Robot YouTubeTesla 4 767x512 - تسلا، ربات رقصنده، هوش مصنوعی و تکنولوژی خودران

https://www.youtube.com/watch?v=HUP6Z5voiS8


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا