بیماریزیباییسلامت

خطرات روغن بچه برای برنزه کردن – زیبایی

خطرات روغن بچه برای برنزه کردن

ده ها سال است که مردم روغن کودک را برای برنز شدن پوست خود استفاده می کنند. ما می دانیم که روغن بچه به هیچ عنوان SPF ندارد، به این معنی که استفاده از آن در زیر آفتاب نمی تواند سالم باشد. اما دقیقاً چقدر بد است؟ خوب، باید بدانید که چیزی به نام برنزه شدن سالم وجود ندارد (حتی اگر از SPF استفاده می کنید، هر نوع برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب برای پوست شما مضر است). اما آیا روش مطمئنی برای استفاده از روغن کودک برای برنزه شدن وجود دارد؟ برای آگاهی از جزئیات کامل خطرات روغن بچه برای برنزه کردن، ما با برخی از متخصصان پوست درجه یک تماس گرفتیم تا بدانیم که آیا می توانیم از روغن بچه برای برنزه شدن استفاده کنیم یا اینکه می توانیم از روغن بچه روی ضدآفتاب استفاده کنیم و آفتاب بگیریم؟

4113 - خطرات روغن بچه برای برنزه کردن - زیبایی

 روغن کودک چیست؟ بسیاری از ما یک بطری روغن کودک در جایی در کابینت جمع کرده ایم و این محصول تقریباً در قفسه های هر سوپرمارکت و داروخانه ای موجود است. اگر شبیه به ما هستید، احتمالاً می توانید بوی متمایز روغن کودک را در هرجایی مشاهده کنید. هنگامی که روی پوست شما قرار می گیرد، روغن کودک به جای اینکه خیس بخورد، روی سطح پوست قرار می گیرد و معروف است که پوست را نرم می کند و به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند.


موارد پیشنهادی


چرا از روغن کودک برای برنزه شدن استفاده می شود؟

بسیاری از افراد با روغن کودک برنزه می شوند زیرا در واقع می تواند پوست شما را با سرعت بیشتری برنزه کند. دلیل این برنزه شدن سریعتر این است که روغن کودک به جذب و جذب اشعه ماورا بنفش کمک می کند. این یک مشکل بزرگ است که روغن کودک هیچ محافظتی در برابر آفتاب ندارد. فاربر (متخصص پوست) می گوید: “نشستن به مدت طولانی زیر آفتاب و بدون هیچ گونه پوششی فوق العاده آسیب رسان است.”

آیا استفاده از روغن کودک برای برنزه کردن بی خطر است؟

احتمالاً شما متوجه شده اید که خوابیدن زیر آفتاب در حالی که در روغن کودک آغشته شده اید هوشمندانه ترین تصمیمی نیست که می توانید برای سلامتی خود بگیرید. متخصصان پوست کاملاً موافقند که استفاده از روغن کودک برای برنزه شدن بی خطر نیست. در واقع، آنها می گویند که در واقع هیچ راه مطمئنی برای برنزه شدن وجود ندارد. برنزه کردن در واقع کار صحیحی نیست و احتمال دارد سلامت پوستمان به خطر بیفتد.

اسپرلینگ می گوید: “[روغن بچه] می تواند شما را سریعتر برنزه کند زیرا آفتاب را بهتر جذب می کند.” “با این حال ، خطر آسیب دیدن پوست و احتمال ابتلا به سرطان پوست ارزش ندارد.”

مسیک آن را به روشی کاملاً مستقیم و آسان برای ما باز می کند و به این نکته اشاره می کند که از هر پنج آمریکایی یک نفر در 70 سالگی به سرطان پوست مبتلا می شود ، تقریباً هر ساعت یک آمریکایی به دلیل ملانوم می میرد و یک آفتاب سوختگی در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. وی اضافه می کند: “قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت تجمعی است و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می تواند به سلامت و سلامت پوست شما آسیب برساند، روند پیری را تسریع کرده و احتمال بروز سرطان های پوستی را افزایش دهد.”

خطرات برنزه شدن با روغن کودک

اینها دلایل کاملاً قانع کننده ای برای کنار گذاشتن عادت برنزه شدن شماست، درست است؟ در اینجا برخی اطلاعات بیشتر در مورد خطرات خاصی که ممکن است هنگام استفاده از روغن کودک برای برنزه کردن مواجه شوید ، آورده شده است:

  • آسیب به پوست و تغییر رنگدانه ها:

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش که هنگام لکه زدن روی روغن کودک افزایش می یابد، باعث تحریک ملانوسیت ها یا سلول های تولید کننده رنگدانه نیز می شود. فاربر می گوید: “این می تواند باعث ناهمواری رنگدانه ها، لکه های خورشید، تیرگی خال ها و تشدید نگرانی های موجود در مورد رنگدانه ها مانند ملاسما شود.”

  • افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست:

روغن کودک اشعه ماورا UV بنفش را جذب می کند و به آنها اجازه می دهد تا عمیق تر نفوذ کنند، خطر آسیب سلول و سرطان پوست را افزایش می دهد. ماسیک می گوید: “افرادی که از روغن بچه استفاده می کنند ممکن است سهواً زودتر و راحت تر بسوزند قبل از اینکه بفهمند آفتاب سوختگی کرده اند.” “با جذب بیشتر اشعه خورشید و نفوذ عمیق تر در برابر اشعه UVA سرطان زا، احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می یابد.”

اگر بخواهید سرعت روند پیری را کاهش دهید پس، از روغن بچه کمتر استفاده کنید. فاربر می گوید ، افزایش قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش از طریق برنزه شدن (روغن کودک یا نه) باعث تجزیه کلاژن، افزایش چین و چروک، لکه های آفتاب و نازک شدن پوست می شود.

  • احتمال بیشتری برای آفتاب سوختگی:

روغن کودک می تواند خطر سوختگی را افزایش دهد. مهم است که آفتاب سوختگی علاوه بر درد، خارش و ناراحتی ، مشکلات دیگری نیز به همراه دارد. فاربر می گوید ، یک آفتاب سوختگی بد که قسمت زیادی از بدن شما را تحت پوشش قرار می دهد، می تواند نیاز به درمان توسط پزشک داشته باشد و در صورت تاول زدن سوختگی، می تواند منجر به ایجاد زخم و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود. و فقط این موارد نیست – آفتاب سوختگی همچنین می تواند باعث کم آبی بدن شود. باز هم ، ارزش آن را ندارد ، درست است؟

  • آیا می توانید از روغن کودک روی ضد آفتاب استفاده کنید؟

همه متخصصان پوست ما موافقند که استفاده از روغن کودک روی ضد آفتاب فکر خوبی نیست، اساساً به این دلیل که روغن کودک هیچ گونه محافظت SPF ندارد و بنابراین از پوست شما در برابر اشعه های آسیب رسان آفتاب محافظت نمی کند. ماسیک می گوید: “شما خود را مسخره می کنید که فکر می کنید مخلوط کردن روغن کودک با ضد آفتاب محافظت بیشتری نسبت به روغن کودک خواهد داشت”. “ضد آفتاب را با روغنهای دیگر مخلوط نکنید و روغن کودک را به هیچ وجه ضد آفتاب در نظر نگیرید.”


بیشتر بخوانید: رفع بوی سوختگی و پیاز در آشپزی


لایه گذاری روغن کودک با ضد آفتاب همچنین از این جهت خطرناک است که لایه SPF ممکن است به شما احساس ایمنی کاذب بدهد ، این متخصص می گوید: مهم است که درک کنیم روغن کودک یک محصول کاملا متفاوت از ضد آفتاب است. در حالی که ضد آفتاب با طیف گسترده ای از پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UVB که باعث آسیب به پوست، سرطان پوست، آفتاب سوختگی و موارد دیگر می شود، محافظت می کند، روغن کودک به هیچ وجه از شما در برابر آفتاب محافظت نمی کند.

چیزی به نام برنزه شدن ایمن وجود ندارد – حتی اگر از SPF استفاده کنید – اما تعویض ضد آفتاب با روغن کودک فقط اوضاع را بدتر می کند. در حالی که روغن کودک باعث برنز شدن سریع پوست می شود، استفاده از روغن کودک برای برنزه کردن به طور قابل توجهی احتمال پیری زودرس پوست و از همه مهمتر سرطان های پوست تهدید کننده زندگی را افزایش می دهد. هیچ موردی وجود ندارد که کسی (با هر رنگ پوست) باید از روغن کودک برای برنزه کردن استفاده کند (و شما باید کاملاً از برنزه شدن دست بکشید).


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا