سلامت جنسی

درباره دوران قاعدگی خود با خانواده صحبت کنید

[ad_1]







مردان حتی در مورد دشواری هایی که زنان با آن روبرو هستند دلسوز هستند و اگر مشکلات زنان را بفهمند بهتر درک کرده و به آنها کمک می کنند





شفاآنلاین>سلامت>قاعدگی با بویایی، آشفتگی و خونریزی همراه است. به همین دلیل احتمالاً بسیاری از زنان می گویند از گفتگو در مورد پریود خود با دیگران احساس ناراحتی می کنند.

به گزارش شفاآنلاین: این امر منجر به این می شود که دختران و زنان در سکوت ،رنج ببرند. وقتی که صحبت از قاعدگی می شود برخی آن را پنهان میکنند. از هر هفت دختر و زن یک نفرمیداند که دوران قاعدگی چیست و چه اتفاقی برایشان می افتد. پس باید آموزش های بیشتری درباره دوران قاعدگی به دختران و زنان جامعه داده شود.

آموزش ندادن در مدارس

تفکر معلمان و کادر آموزشی ممکن است کلیشه های منفی مرتبط با قاعدگی را طولانی کند. و برای بسیاری از دختران این عدم پشتیبانی در کلاس می تواند باعث احساس شرم در کل موضوع شود. بعضی از دختران حتی در این دوران به مدرسه نمیروند زیرا توانایی تهیه محصولات بهداشتی را ندارند و یا نمی توانند این موضوع را در بیرون از خانه تحمل کنند. گرچه حل این مسئله و صحبت با دختران در مدارس در عمل خوب به نظر می رسد، اما بحث در مورد مسائل حساس مانند قاعدگی با پسرانشان و مردانشان دشوار است. که البته اگر اعضای خانواده از این مساله باخبر باشند می توانند در این امر کمک شایانی به دختران وزنان ومادران خود کنند. پاسخ های اصلی این است که دختران در دوره های قاعدگی بداخلاق می شوند وانجام بعضی امور برایشان در این دوران سخت است. به طور کلی صحبت نکردن در این موضوع امری غلط است زیرا این یک مشکل در دختران نیست.

زمانی که پسران در گروههای دوستان خود قرار می گیرند بیشتر این نگرشها را دارند تا درباره قاعدگی بدانند. در مقابل دختران نسبت به مسائل مربوط به دوره های دختران بی احترامی و بی ادبی بیشتری نشان می دهند و در درجه اول هر ارتباط با خود را جنسی می دانند. مردان حتی در مورد دشواری هایی که زنان با آن روبرو هستند دلسوز هستند و اگر مشکلات زنان را بفهمند بهتر درک کرده و به آنها کمک می کنند .گرچه در نهایت یک روزی میرسد که باید همه ی مردان به این امرطبیعی واقف شوند چرا که زن و مرد لباس یا پوششی برای هم هستند و باید تمام امور یکدیگر را بدانند.

عادت ماهانه فقط برای دختران نیست

برای تغییر این امر،خانواده، مدارس، اجتماع باید در مورد اهمیت قاعدگی بازتر باشند و باید نسبت به مشکلی که دختران با آن روبرو هستند دلسوزانه تر عمل کنند. برای شروع، مدارس باید منابع و اطلاعاتی را فراهم کنند که دختران بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. این به آنها کمک می کند تا درک کنند و نه اینکه احساس ترس کنند که چه اتفاقی برای بدن آنها در دوران بلوغ می افتد. این یک گام برای خارج شدن از ترس قاعدگی است، زیرا برای دستیابی به برابری جنسیتی در این مورد دختران باید احساس کنند که می توانند در مورد دوره های خود صحبت کنند و تبعیض مربوط به قاعدگی و رشد بدن دختران را به چالش بکشند. اگر پسران از حمایت و منابع مناسبی نیز برخوردار شوند می توانند نقش مهمی در این امر داشته باشند. این واقعیت هنوز وجود دارد که بسیاری از مردان بزرگسال و زنان از قاعدگی خجالت می کشند. پس زمان آن رسیده است که دوره تغییر کند ودر مورد این موضوع مهم دست از خجالت بردارند تا قانون برابری خداوند در مورد یکدیگر را اجرا کنند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا