آئودیآئودی A8 - S8ب ام وب ام و سری 7سدانلوکسمرسدس S-classمرسدس بنزمقایسه خودروهاویدئو کلیپ

رقابت مرسدس S کلاس، ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8

[ad_1]

مرسدس S کلاس، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 جدای از محصولات رولزرویس و برخی شرکت‌های دیگر احتمالاً لوکس‌ترین خودروهای بازار هستند اما کدام‌یک از این خودرو بهترین است؟ مت واتسون در ویدئوی جدید CarWow به دنبال یافتن پاسخ این سؤال بوده و به همین خاطر سه سدان پرچم‌دار ژرمن‌ها را در مصافی که روی اشرافیت و نه پرفورمنس تمرکز داشته با یکدیگر مقایسه کرده است.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در این مقایسه مدنظر قرار گرفته قیمت است چراکه مزیت رقابتی گاهی اوقات می‌تواند باعث کم آوردن خودرویی در برخی بخش‌های دیگر شود. سری ۷ ارزان‌ترین خودروی این رقابت بوده و پس از آن نیز A8 و S کلاس قرار دارند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خودروهای موردبحث مشخصات کاملاً یکسانی ندارند مثلا در مورد آئودی از نسخه پرفورمنس S8 استفاده شده اما واتسون تلاش داشته بهترین مقایسه را انجام دهد.

او اول کار را با طراحی ظاهری شروع می‌شود. در بخش طراحی جلو این مرسدس S کلاس است که بهترین ظاهر را داشته و پس از آن A8 و سپس سری ۷ قرار می‌گیرند. در بخش طراحی پشتی دو خودروی S کلاس و A8 رتبه یکسانی را کسب می‌کنند و سری ۷ خیلی باب میل واتسون نیست. نهایتاً هم کار به مقایسه پروفایل جانبی و تناسبات کلی می‌رسد که بازهم از نظر واتسون این S کلاس است که بهترین طراحی را دارد.

شما نمی‌توانید درباره یک خودروی لوکس بدون اشاره به کابین آن سخن بگویید بنابراین شاید این بخش از مقایسه مهم‌ترین آن باشد. در طراحی جلوی کابین این آئودی است که از نظر طراحی و استایل اول شده و ب‌ام‌و نیز به خاطر کیفیت ساخت تحسین می‌شود و مرسدس هم از نظر تکنولوژی و ویژگی‌های بکار رفته با فاصله زیاد نسبت به دو رقیب دیگر رتبه یک را به خود اختصاص می‌دهد. در بخش عقب کابین این سری ۷ است که به خاطر کیفیت و تکنولوژی بالا مقام اول را کسب می‌کند و از نظر راحتی کلی هم مرسدس دست برتر را دارد.

موضوع مهم دیگر درباره این سه سدان لوکس ابعاد بزرگ آن‌هاست که منجر به ایجاد صندوق‌عقب بزرگی شده است. خوشبختانه هر سه خودرو وضعیت خوبی دارند. این مرسدس است که بیشترین گنجایش صندوق را داشته و پس از آن نیز سری ۷ و A8 قرار می‌گیرند.

نهایتاً مقایسه به تجربه رانندگی می‌رسد که از نظر صدای ورودی به کابین مرسدس بهترین عملکرد را دارد. از نظر کیفیت سواری شاهد رقابت تنگاتنگ مرسدس و آئودی هستیم که البته مرسدس کمی نرم‌تر بوده ولی ارباب حلقه‌ها سواری کلی بهتری دارد. از نظر گیربکس هم نمونه ۹ سرعته مرسدس بی‌بروبرگرد بهترین عملکرد را نشان می‌دهد.

در نهایت این مرسدس S کلاس است که پیروز نهایی این رقابت مهم لقب گرفته و پس از آن نیز آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ قرار می‌گیرند؛ اما شاید یک سؤال دیگر پیش آید و آن‌هم اینکه آیا قیمت پایین‌تر ب‌ام‌و منجر به قرار گرفتنش در رتبه سوم شده است؟

[دانلود ویدئو]

تماشا در یوتیوب:
https://www.youtube.com/watch?v=m9AbAaDrHxg

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا