جدیدسایر خودروهای اروپاییسوپراسپرتماشین مسابقه ای

سوپرکار بدون سقف دالارا EXP با موتور فورد فوکوس

[ad_1]

سازنده ایتالیایی شاسی‌های مسابقه، دلارا در سال ۲۰۱۷ با معرفی استراداله، نخستین اتومبیل جاده‌ای خود را رونمایی کرد. این شرکت که در اوایل دهه ۷۰ میلادی تأسیس شده اکنون با معرفی EXP که یک سوپراسپرت ویژه پیست است به ریشه‌های خود برگشته است.

شاسی مونوکوک فیبر کربنی EXP با نسخه خیابانی استراداله مشترک است اما بدنه فیبر کربنی برای تقویت نیروی داون فورس تقویت شده است. اگرچه استراداله به‌صورت سقف دار طراحی شده اما EXP فاقد سقف و شیشه جلو است. درواقع تمام تمرکز دالارا روی آئرودینامیک و ایجاد بالاترین داون فورس بوده و از این نظر یک باله عقب بسیار بزرگ هم برای آن تدارک دیده شده است. در این صورت این خودرو در حداکثر سرعت خود می‌توان نیروی داون فورس یا چسبندگی به جاده‌ای به میزان ۱۲۵۰ کیلوگرم تولید کند. خوب است بدانید که بیشینه سرعت نسخه جاده‌ای تنها ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت و نسخه پیست محور ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

برای پیشرانه خبری از موتورهای هشت سیلندر نیست و به‌جای آن از یک موتور کوچک ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست فورد برگرفته از فورد فوکوس RS استفاده شده که البته اندکی ماساژ اضافی دریافت کرده تا ۹۷ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن‌متر اضافی بیش از مدل استراداله تولید کند. بنابراین این پیشرانه اکنون ۴۹۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اگر در مورد قوای محرکه ناامید شده‌اید باید بدانید که وزن خودرو تنها ۸۹۰ کیلوگرم است و البته اندکی از مدل جاده‌ای سنگین‌تر می‌باشد اما نسبت نیرو به وزن آن بهبود یافته است.

تمام این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته ترتیبی یا سکوئنشیال به چرخ‌ها منتقل می‌شود. درحالی‌که استراداله از یک گیربکس شش سرعته دستی معمولی بهره می‌برد.

نکته جالب اینکه شما می‌توانید پکیج EXP را برای مدل جاده‌ای استراداله خریداری کرده و خودروی خود را به نسخه مسابقه‌ای تبدیل کنید. طبیعتاً در زمانی که نیاز ندارید، خودروی شما دوباره می‌تواند با برگرداندن قطعات به خودرویی با استاندارد جاده تبدیل شود.

در مورد قیمت‌گذاری EXP خبری منتشر نشده اما باید یادآوری کنیم که قیمت یک نسخه استاندارد دالارا استراداله از ۲۲۶ هزار دلار شروع می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا