اخبار خودروتولید محدوددسته‌بندی نشدهسوپراسپرتلامبورگینی

سیزدهمین دستگاه از لامبورگینی رونتون افسانه‌ای به فروش می‌رسد

لامبورگینی رونتون یک سوپرکار تولید محدود با کیت بدنه برجسته نیست. این خودرو زیرساخت تولید آونتادور به شمار می‌رود و فاصله موجود با مورسیه لگو را پر کرده است. هم‌اکنون یکی از تنها ۲۰ دستگاه تولیدی رونتون برای فروش آماده شده و مهم اینکه کارکردش کمتر از ۱۵۰ کیلومتر است.

2008 Lamborghini Reventon 32 767x679 - سیزدهمین دستگاه از لامبورگینی رونتون افسانه‌ای به فروش می‌رسد

این لامبورگینی رونتون که مشاهده می‌کنید در سال ۲۰۰۷ تولید شد و در سال ۲۰۰۸ به دست مشتری رسید. خودروی موردبحث سیزدهمین نمونه تولیدی بوده و از همان ابتدا فقط یک مالک داشته است. زیر پوست رونتون دوست‌داشتنی همان پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۶۴۱ اسب بخاری متعلق به مورسیه لگو LP 640-4 قرار دارد. رونتون با این خروجی قابل‌توجه می‌تواند در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را نیز ثبت کند.

قطعاً چنین عملکردی با نام رونتون نیز همخوانی دارد زیرا واژه رونتون در زبان اسپانیایی به معنی “انفجار کوچک” است. در واقع رونتون تأثیر شگرفی روی سبد محصولات لامبورگینی گذاشته است. مورسیه لگو که باعث تولد رونتون شد از بدنه‌ای با انحناهای بیشتر در مقایسه با دیابلوی دارای طراحی تیز و یک‌راست سود می‌برد ولی این روند در سال‌های آتی افت‌وخیزهایی داشت. توسعه و معرفی لامبورگینی رونتون نشانه‌ای از بازگشت به زوایای تیزتر و استایل وحشیانه و بی‌رحمانه بود. این خودرو همچنین از کابین پیشرفته‌تری سود می‌برد. آونتادور که در بحث ظاهری الهام‌پذیری زیادی از رونتون داشت با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. همین حالا که نفس‌های آونتادور به شماره افتاده است عنوان پرفروش‌ترین پرچم‌دار تاریخ لامبورگینی را یدک می‌کشد.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، این خودروی ویژه علاوه بر میزان تولید بسیار محدود ویژگی‌های خاصی نیز دارد. علیرغم کارکرد ۱۱۰ کیلومتری، رونتون سه بار سرویس شده و جدیدترین سرویس آن نیز توسط لامبورگینی آلمان صورت گرفته است. رونتون موردبحث تمامی وسایل اصلی دریافتی توسط مالک را نیز دارد. از جمله این وسایل می‌توان به کیف مشابه کیف‌های نظامی، جعبه کلیدهای شماره‌دار، چاقوی تاشونده با شماره خاص و چادر سفارشی بدنه اشاره کرد. خودروی موردبحث به حدی از نظر کارکرد مشابه صفر است که حراجی RM ساتبیز می‌گوید در شرایط خاصی می‌توان آن را برای ثبت مالیات به عنوان خودروی صفرکیلومتر در نظر گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا