شیرینی

طرز تهیه پاناکوتای دو رنگ دسر خوشمزه و مجلسی با تزیین

[ad_1]

پاناکوتای دو رنگ از دسر های پرطرفدار که من به صورت تک نفره سرو کردم اما میشه اگر برای تولد و تعداد زیاد تدارک می بینید به صورت قالبی یا در یک ظرف بزرگتر بریزید.

مواد اولیه ساده ای داره و اغلب از اولزم قنادی ها می تونید تهیه کنید.

آنچه در این مقاله از ایران پاتوق می خوانید

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا چیست ؟

خامه صبحانه : 2 پیمانه

شیر : نصف پیمانه

شکر: نصف پیمانه

پودر ژلاتین: 5 قاشق چای خوری

پودر نسکافه یا قهوه فوری: 2 ق چ

پودر قند: 1 قاشق چای خوری

وانیل : 1 قاشق چای خوری

آب جوش: نصف پیمانه

پودر کاکائو: 2 قاشق غذا خوری

پاناکوتای دو رنگ

مراحل و طرز تهیه پاناکوتای دو رنگ :

ابتدا 4 قاشق از پودر ژلاتین را در ظرفی مناسب به همراه مقداری آب مخلوط کنید و به روش بن ماری حرارت دهید تا پودر ژلاتین نرم شود.

همچنین بر روی حرارت مخلوط را هم زنید تا کاملا یکدست شود. درون قابلمه ایی مناسب، شکر، شیر و خامه را بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار داده و هم زنید تا مواد داغ شوند ولی نجوشد ، سپس وانیل را اضافه کنید.

مواد آماده شده را نصف کرده و در دو قابلمه جدا بریزید و به یکی از قابلمه ها پودر کاکائو و نصفی ژلاتین اضافه کنید و به قابلمه دیگر نصف ژلاتین دیگر را اضافه کنید لیوانی را لایه لایه از مایه پاناکوتا پر کنید، هر لایه که می ریزید، لیوان را داخل یخچال به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا خودش را بگیرد، سپس لایه بعدی را اضافه کنید.

(هنگامی که مایه پاناکوتا را به مدت 5 دقیقه درون یخچال قرار می دهید، مابقی مایع را روی حرارت بخار آب گرم نگه دارید). و در آخر پودر قهوه فوری را با 1 قاشق چای خوری پودر قند و نصف لیوان آب جوش ترکیب کنید. و روی لایه آخر بریزید و داخل یخچال بزارید تا ببنده .

نوش جان

پیشنهاد سردبیر

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا