آموزش انواع غذا

طرز تهیه ی ما کارانی

[ad_1]

روش پخت مـاکـارانی

 

مـاکـارانی چه غذای لذیذ و خوشمزه ای کـه طرف داران زیادی نیـز دارد کـه اکثریت طرفداران مـا کـارانی کودکـان هسـتنـد . پخت این غذای خوش مزه بسیار آسان وبی درد سر اسـت و در مدت زمـان کـمـی شمـا مـی توانید یک غذای خوشمزه داشته باشید مـا کـارانی از خانواده ی پاسـتـا اسـت کـه اصالت این غذای خوش متعلق به کشور ایتـالیا اسـت . نا گفته نمـانـد کـه در مـیان مـا ایرانی هـا ته دیگ مـا کـارانی کـه هـمـان سیب زمـینی اسـت از محبوبیت خاصی بـر خوردار اسـت . شمـا مـی توانید در مـاکـارانی به جای گوشت چـرخ کـرده از سویا نیـز اسـتفاده کنید .

 

روش تهیه ی مـا کـارانی باگوشت چـرخ کـرده

 

مـواد لازم مـاکـارونی

پیاز ۱ عدد
قـارچ ۴ عدد
مـاکـارونی ۴۰۰ گـرم
سیب زمـینی ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گـرم
روغن مـایع به مـیـزان لازم
گوشت چـرخ کـرده ۲۰۰ گـرم
رب گوجه فرنگی ۳ قـاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به انـدازه کـافی

 

طرز تهیه مـاکـارونی

ابتدا فلفل دلمه ای را مـی شوییـم و خرد مـی کنیـم و در بشقـابی مـی ریـزیـم و سپس قـارچ هـا را با یک دسـتمـال نمدار تمـیـز مـی کنیـم و سریع آبکش مـی کنیـم و ورقه ورقه خرد مـی کنیـم و کنار مـی گذاریـم.پیاز را پوسـت مـی گیریـم و آبکش مـی کنیـم.

 

طرز تهیه ی مـا کـارانی شکل دار نیـز به هـمـین روش اسـت

 

و روی تخته نگینی خرد مـی کنیـم و در تـابه ای مقداری روغن مـی ریـزیـم و روی حرارت اجازه مـی دهیـم تـا داغ شود و پیاز هـا را در روغن تفت مـی دهیـم تـا نـرم شونـد و بعد گوشت چـرخ کـرده را به پیاز مـی افزاییـم و تفت مـی دهیـم.

 

و کـمـی زردچوبه روی مـواد مـی ریـزیـم و صبـر مـی کنیـم تـا رنگ گوشت کـاملا تغییر کنـد و بعد فلفل دلمه ای را اضافه مـی کنیـم و رب گوجه فرنگی را هـمراه با ۱ لیوان آب داخل تـابه مـی ریـزیـم و حرارت را ملایـم مـی کنیـم تـا گوشت مغز پخت شود

و سس غلیظی داشته باشیـم. زمـانی کـه آب سس کـاملا تبخیر شد زیر شعله را خامـوش مـی کنیـم و در قـابلمه ای آب مـی ریـزیـم و کـمـی نمک و روغن مـایع و نخود فرنگی به آن مـی افزاییـم و روی حرارت زیاد مـی گذاریـم تـا آب بجوش بیاید.

 

به جای گوشت چـرخ کـرده از سویا هـم مـی توانید اسـتفاده کنید

 

تـا جوش آمدن آب بـرای ته دیگ مـاکـارانی هیچ چیـز بهتر از سیب زمـینی نیسـت. پس متناسب با کف قـابلمه سیب زمـینی بـر مـی داریـم و پوسـت مـی گیریـم و مـیشوییـم و ورقه ورقه مـی کنیـم و کنار مـی گذاریـم. آب کـه بجوش امد مـاکـارانی هـا را از وسط نصف مـی کنیـم

و داخل آبجوش مـی ریـزیـم.طبق زمـانی کـه روی جلد مـاکـارانی نوشته شده اسـت مـی گذاریـم تـا بپزد و بعد آبکش مـی کنیـم.ولی اگـر مـی خواهید هـمـیشه مـاکـارانی زیبایی داشته باشید بهترین راه این اسـت کـه زمـانی کـه مشاهده کـردید کـه مـاکـارانی هـا کـمـی نـرم شده انـد.

 

و از شکل اولیه خود کـاملا در آمده انـد ، نصف یک مـاکـارانی را از آب خارج کنید و زیر دنـدان امتحان کنید اگـر وسط آن سفت بود ولی اطرافش نـرم بهترین زمـان بـرای آبکش کـردن مـاکـارونی هـا اسـت. مـاکـارانی را در آبکشی مـی ریـزیـم.

 

شمـا مـی توانید مـایع مـا کـارانی خود را بدون رب نیـز درسـت کنید

 

و کـمـی آب سرد روی آن مـی گیریـم و قـابلمه را روی حرارت قرار مـی دهیـم تـا داخل آن خشک شود و کف آن روغن مـی ریـزیـم و سیب زمـینی هـا را در آن مـی چینیـم و مقداری از مـاکـارانی را روی سیب زمـینی هـا مـی ریـزیـم و بعد کـمـی از سس را روی مـاکـارانی مـی ریـزیـم.

 

و چنـد عدد از قـارچ هـا را مـی ریـزیـم و مجددا لایه به لایه مـاکـارانی و سس و قـارچ مـی ریـزیـم تـا لایه آخر کـه مـاکـارانی باشد و مـوادمـان تمـام شود.درب قـابلمه را مـی گذاریـم و حرارت را ملایـم مـی کنیـم تـا بخار در قـابلمه بپیچد و بعد حرارت را کـم مـی کنیـم

و تـامل مـی کنیـم تـا ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت بعد مـاکـارانی دم کشیده و آمـاده شده اسـت.

حالا مـاکـارانی شمـا آمـاده اسـت شمـا مـی توانید یا تزیین ته دیگ سیب زمـینی این غذای خوشمزه و لذیذ را به هـمراه خانواده مـیل کنید .

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا