اخبارفرمول 1مسابقاتویدئو کلیپ

فرمول یک موناکو، پرواز ردبول و ورشتاپن برفراز مرسدس

[ad_1]

چارلز لکلرک برای مسابقه در خانه به‌خوبی مهیا شده بود. او توانسته بود پول پوزیشن حساس این مسابقه را از آن خود کند. آن هم در پیستی که سبقت در آن بسیار دشوار بوده و شانس فراری را برای پیروزی در این مسابقه بسیار بالا برده بود.

پشت سر او در خط استارت، قرار بود ورشتاپن، بوتاس و ساینز قرار گیرند. همیلتون هم پشت سر نوریس و گسلی قرار داشت. اما شروع مسابقه در موناکو با بدشانسی محضی برای لکلرک همراه بود. مشکل فنی در خودروی او باعث شد تا نتواند در پیت لین استارت بزند. مهندسان فراری هم نتوانستند در این فرصت کوتاه راهی برای مشکل گیربکس خودروی او پیدا کنند. بدین ترتیب لحظات تراژیک برای فراری رقم خورد و قلب دوستداران لکلرک شکست.

استارت مسابقه بدون حضور راننده جوان فراری و با پیشتازی ورشتاپن آغاز شد. در این میان چشم امید فراری به کارلوس ساینز بود که بتواند سکویی برای این تیم کسب کرده و کمی از آلام آن‌ها بکاهد.

اما والتری بوتاس هم از بدشانسی موناکو در امان نماند و در دور ۳۱ بدین علت که چرخ جلو سمت راست خودروی بوتاس در پیت‌استاپ قابل جدا شدن نبود، ادامه مسابقه را از دست داد. همیلتون هم در پیت‌استاپ خود دو رده را از دست داد. این در حالی بود که ردبول خیلی تر و تمیز پیت‌استاپ رانندگانش را انجام می‌داد.

پرز که با خروج بوتاس در رده دوم رانندگی می‌کرد هرگز نتوانست خطری برای ورشتاپن ایجاد کند. راننده تازه‌وارد فراری در این فصل، اولین سکوی خود و فراری را در این فصل کسب کرد. پس از ۷۸ دور، ورشتاپن با فاصله‌ای حدود ۹ ثانیه جلوتر از خودروی پرز از خط پایان گذشت تا یک پیروزی راحت و بی‌دردسر را کسب کرده باشد. حالا ورشتاپن در اوج آسمانهاست زیرا برای نخستین بار در جدول امتیازات فصل، در صدر قرار گرفته است و سلطه بی چون و چرا و چندین ساله همیلتون را لااقل تا دو هفته آینده باطل کرده است.

از سویی همیلتون هم در رده هفتم حتی یک حمله به پیر گسلی در جلوی خود نکرد. او در اواخر مسابقه دوباره به پیت‌استاپ رفت تا شانس خود را برای کسب تک امتیاز اضافی سریع‌ترین دور مسابقه بیازماید. سباستین وتل هم بعد از مدتها یک رده نسبتاً خوب پنجمی کسب کرد. او همچنین راننده برگزیده از نگاه تماشاگران هم شناخته شد.

فارغ از اتفاقات دراماتیک، این یک مسابقه حوصله سربر و خواب‌آور بود. دیدن یک راننده فراری روی سکو، اتفاق خوب این مسابقه بود. شاید اگر آن مشکل فنی برای لکلرک پیش نمی‌آمد، بعد از سال‌ها یک پیروزی برای فراری را می‌دیدیم.

لندو نوریس هم سکوی سوم را به دست آورد. او حتی هم‌تیمی خود دنیل ریکاردو را هم لپ کرد تا واقعاً شایستگی‌هایش برای کسب امتیازات ارزشمند این فصل را به نمایش بگذارد. لندو اکنون در جدول نیز به رده سوم صعود کرده است.

پیروزی ورشتاپن در این رقابت، باعث شد تا همچنان هیجان رقابت او با همیلتون در صدر جدول حفظ شود. حالا ورشتاپن برای نخستین بار ۴ امتیاز بالاتر از همیلتون قرار گرفته است. ردبول هم با امتیازات این مسابقه خود را بالاتر از مرسدس قرار داد. ردبول اکنون ۱۴۹ امتیازی و مرسدس ۱۴۸ امتیازی هستند. ردبول از سال ۲۰۱۳ تاکنون نتوانسته بود صدر جدول را از مرسدس بگیرد. ربودن هر دو عنوان بهترین تیم و بهترین راننده فصل تا اینجا، زنگ خطری بلند برای تیم مرسدس است. خوشبختانه رقابت‌ها داغ و نسبتاً نزدیک بوده و نمی‌توان رده‌بندی تیم‌ها را برای پایان فصل از همین حالا حدس زد. دو هفته دیگر در باکو، رقابت‌ها پی گرفته می‌شوند و باید دید چه اتفاقاتی رقم می‌خورند.

[دانلود ویدئو]

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا