مجله زیباییمجله سلامت

فواید صابون زردچوبه برای پوست صورت و مو و طرز استفاده از آن

[ad_1]

فواید صابون زردچوبه برای پوست

صابون زردچوبه برای صورت و بدن و برای انواع پوست عالی است. افزودن این ادویه طبیعی به محصولات مراقبت از پوست به کاهش لکه‌های تیره و لک کمک می کند. در نتیجه رنگ پوستی درخشان و یکدست برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه در مورد فواید صابون زردچوبه و همچنین طرز استفاده از صابون زردچوبه بخوانید.

فواید صابون زردچوبه برای صورت

  1. فواید صابون زردچوبه برای لکه های تیره صورت

این صابون زرد رنگ می تواند به روشن شدن پوست کمک کند. به خصوص لکه های تیره روی پوست، مانند لکه های پیری و رنگدانه‌ها. در حالیکه ممکن است فکر کنید رنگی طبیعی قوی زردچوبه باعث تغییر رنگ پوست می‌شود، اما در صابون اثر کاملا معکوس دارد. باعث روشن شدن پوست می شود.

  1. صابون صورت زردچوبه برای آکنه

زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی آن می تواند برای درمان آکنه مفید باشد. زردچوبه قادر است باکتری P.acnes که باعث آکنه می‌شود را از بین ببرد و میزان چربی تولید شده توسط غدد چربی را کاهش دهد.

  1. فواید ضد پیری صابون زردچوبه

قدرت آنتی اکسیدانی این ادویه می‌تواند به کند کردن آسیب سلولی کمک کند. زردچوبه به کمک به بازسازی و سفت کردن پوست می تواند به کاهش چین و چروک نیز کمک کند. به نظر می‌رسد که این ادویه یک انتخاب عالی ضد پیری است. همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن که با رادیکال های آزاد آسیب رسان پوست مبارزه می کند.

  1. لایه برداری

زردچوبه یک لایه بردار طبیعی و ملایم است. به آرامی سلول های مرده پوست را پاک می کند و و پوست را مرطوب می کند. به پوست جدید اجازه می دهد تا نمایان شود و در نهایت، درخشش طبیعی پوست خود را به دست خواهید آورد.

همچنین بخوانید: روش های خانگی سفید شدن پوست صورت و دست با طب سنتی

فواید صابون زردچوبه

فواید صابون زردچوبه برای بدن

  1. خواص آنتی باکتریال صابون زردچوبه برای بدن

زردچوبه یک عامل ضد عفونی کننده و ضد باکتری طبیعی است که برای ضدعفونی بریدگی‌ها و سوختگی‌های بدن مفید است.

  1. خواص ضد التهاب صابون زردچوبه برای بدن

خواص طبیعی زردچوبه آن را به یک شفا دهنده طبیعی عالی تبدیل می کند. این باعث می شود صابون زردچوبه برای بیماری های پوستی بدن مانند اگزما، آکنه، پوست خشک و پسوریازیس عالی باشد.

  1. صابون زردچوبه برای رفع آکنه در بدن

استفاده از صابون زردچوبه روی بدن می‌تواند به لکه های پشت، سینه، باسن و سایر نواحی که ممکن است نتوانید از داروهای آکنه استفاده کنید کمک کند.

  1. بهبود زخم‌های پوستی

کورکومین موجود در زردچوبه با کاهش التهاب و اکسیداسیون به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین واکنش بدن شما به زخم های بدن را کاهش می دهد. این باعث می‌شود که زخم های شما سریع‌تر بهبود یابد. مطالعات نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند بر ترمیم بافت و تولید کلاژن نیز تأثیر مثبت بگذارد.

  1. بهبود اثر ترک و کشیدگی‌های پوستی

همانطور که این صابون زردچوبه به رفع لکه های تیره پوست کمک می کند، به محو شدن جای کشیدگی‌ها و ترک‌های پوستی روی بدن یا صورت نیز کمک می‌کند.

  1. صابون زردچوبه برای جلوگیری از بیماری های پوستی

متخصصان پوست اغلب استفاده از صابون‌های ضد التهابی مانند زردچوبه یا صابون های چریش را برای درمان گال پیشنهاد می کنند. گال یک بیماری پوستی است که توسط حشرات میکروسکوپی ایجاد می‌شود. باعث ایجاد بثورات قرمز و خارش روی پوست می‌شود. علاوه بر این، صابون‌های زردچوبه به درمان سایر بیماری‌های پوستی مانند آلوپسی، اگزما، گلسنگ، پسوریازیس و پلان نیز کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید: فواید ماساژ صورت و نحوه ماساژ با یخ، قاشق، روغن زیتون و کرچک

فواید صابون زردچوبه برای مو

فواید صابون زردچوبه برای مو

صابون زردچوبه با داشتن خواص فراوانی که دارد علاوه بر پوست فوایدی هم برای مو دارد که در ادامه به آن می‌رسیم:

  1. صابون زردچوبه برای بهبود سلامت پوست سر

استفاده از صابون زردچوبه به رفع التهاب پوست سر و بیماری‌هایی مانند پسوریازیس کمک می‌کند. کورکومین موجود در زردچوبه این خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد اکسیداتیو را به صابون می‌دهد.

  1. فواید صابون زردچوبه برای پیشگیری از ریزش مو

همانطور که گفته شد صابون زردچوبه به درمان بیماری‌های پوست سر و التهاب در این ناحیه کمک می‌کند. این به نوبه خود در کنترل ریزش مو ناشی از التهاب در ناحیه فولیکول‌ها موثر است.

  1. صابون زردچوبه برای پیشگیری از سفید شدن مو

زردچوبه باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و این کندتر شدن روند سفید شدن موها کمک می‌کند.

  1. صابون زردچوبه برای مقابله با عوامل آسیب‌زای محیطی

رادیکال‌های آزاد موجود در محیط روی پوست و موی سر تاثیر منفی بگذارند. صابون زردچوبه با خواص آنتی اکسیدانی خود از فولیکول‌ها در مقابل این آسیب محافظت می‌کند.

  1. فواید صابون زردچوبه برای شوره سر

همانطور که گفتیم صابون زردچوبه خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارد. این خواص باعث به حفظ سلامت پوست سر کمک کرده و در نتیجه موجب رفع شوره سر می‌شود.

  1. زردچوبه برای کنترل چربی موی سر

صابون زردچوبه با خواص ضد میکروبی خود رشد میکروارگانیسم‌ها را کنترل می‌کند. این میکروارگانیسم‌ها با فعالیت خود باعث چرب شدن پوست سر می‌شوند.

همچنین بخوانید: درمان طبیعی جوش های سرسیاه روی بینی و صورت

فواید صابون زردچوبه برای جوش

فواید صابون زردچوبه برای جوش

اگر از آکنه رنج می‌برید، از صابون زردچوبه استفاده کنید. صابون‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی دارند. زردچوبه به دلیل ماهیت ضدالتهابی آن برای تسکین پوست در هنگام بروز آکنه عالی است. این عناصر به حذف باکتری‌ها و آلاینده‌هایی که باعث آکنه می‌شوند کمک می‌کند.

زردچوبه همچنین تعادل چربی پوست شما را کنترل می کند. در نتیجه، منافذ تمیز باقی می‌مانند، و این به جلوگیری از مسدود شدن منافذ با چربی اضافی و مبارزه با رشد باکتری های مولد آکنه کمک می‌کند. بنابراین، جوش های سرسیاه نمی‌توانند روی بینی و چانه شما رشد کنند. هنگامی که به طور منظم از صابون زردچوبه استفاده می‌کنید، جوش‌های کمتری روی صورت و بدن خود خواهید دید. علاوه بر این، اندازه آکنه و جوش‌های سرسیاه موجود را کاهش می‌دهد.

طرز استفاده از صابون زردچوبه

پیش از استفاده از صابون زردچوبه روی صورت حتما ابتدا یک تست کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید. می توانید این کار را با استفاده از مقدار کم روی بازو یا مچ دست انجام دهید. اگر علائمی از تحریک مانند سوزش یا خارش را تجربه کردید، استفاده از صابون زردچوبه را ادامه ندهید.

اگر تست شما به خوبی انجام شد، آماده هستید که از صابون زردچوبه خود استفاده کنید. شما می‌توانید آن را برای صورت و بدن خود استفاده کنید. اما به دلیل لک لک شدن پوست، توصیه می شود آن را فقط یک بار در روز استفاده کنید. پس از چند هفته، نتایج عالی را مشاهده خواهید کرد.

سخن آخر

صابون زردچوبه بدون شک برای پوست ما مفید است. این صابون‌ها برای چندین نسل به عنوان یک درمان برای برخی از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. صابون‌های گیاهی زردچوبه حتی بهتر از زردچوبه طبیعی هستند زیرا حاوی عناصر دیگری هستند که بسیار مفید هستند. اما اگر نگران زرد شدن پوست هستید استفاده از زردچوبه موجود در غذا و نوشیدنی نیز برای سلامتی شما بسیار مثبت است. سعی کنید به طور منظم مقداری زردچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بیشترین فواید را داشته باشید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا