خواص مواد غذاییسلامت

فواید و خواص کره پسته و روش تهیه آن

[ad_1]

کره پسته یکی از موادی می باشد که خواص بسیار زیادی دارد و شما می توانید از آن استفاده کرده و بسیاری از مشکلات خود را درمان کنید. در ادامه تمامی خاصیت هایی که این ماده دارد را برایتان بیان می کنیم.

خواص کره پسته

خواص کره پسته

امروزه بسیاری از مردم دوست دارند که از خاصیت های مواد مهم استفاده کنند و رژیم غذایی خود را سالم تر از قبل کرده تا بتوانند از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند. کره پسته یکی از موادی است که بسیاری از افراد آن را به عنوان صبحانه مورد استفاده قرار می دهند و همچنین شما می توانید از آن به عنوان تنقلات در روز استفاده کرده و یا به عنوان میان وعده به فرزندانتان بدهید. خواص پسته بسیار زیاد است و کره آن نیز دارای همان خواص با میزان متفاوتی می باشد. درواقع استفاده از این ماده می تواند بدن شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد. خواص دیگر کره پته را در ادامه برایتان بیان می کنیم.

داشتن آنتی اکسیدان بالا

بالا بودن میزان آنتی اکسیدان ها در کره پسته می تواند بدن شما را در برابر بیماری هایی که در اثر رادیکال های آزاد ایجاد می شود محافظت کند. پسته در برابر سایر آجیل ها دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی است و این میزان آنتی اکسیدان ها برای بدن هر فردی ضروری می باشد. جالب است بدانید که آنتی اکسیدان ها می توانند از بروز بیماری هایی مانند سرطان پیشگیری کرده و در نتیجه طول عمر شما را بیش تر می کند. کره پسته نیز دارای همین خواص می باشد و علاوه بر آنتی اکسیدان ها مواد دیگری همچون ویتامین E و ویتامین C  را نیز در خود جای داده است.

کره پسته کم کالری است.

کالری کم

اگر دوست دارید کالری منفی به بدن خود برسانید و حتما از کره در رژیم غذایی خود استفاده کنید باید از کره پسته کمک بگیرید. این کره دارای کالری بسیار کمی می باشد و می تواند در رژیم غذایی شما تاثیرات بسیار بالایی داشته باشد و شما هم از خاصیت هایی که دارد بهره مند خواهید شد و هم کالری مناسبی را به بدن خود می رسانید و از چاقی پیشگیری می کنید.

اسید آمینه بالا

اسید آمینه ها معمولا در بدن ساخته نمی شوند و شما باید آن ها را با استفاده از خوردن مواد غذایی مناسب به بدن برسانید. کره پسته سرشار از آمینو اسید بوده و به شما توصیه می کنیم که برای بهبود وضعیت سلامتی و خلقی خود حتما در هفته یک الی دو بار از کره پسته استفاده کنید.

بهبود بینایی

در میان تمامی دانه ها پسته بیش تر از همه برای چشم ها مفید می باشد و دارای مقدار بسیار زیادی از لوتئین و زیگزانتین می باشد. این مواد همان آنتی اکسیدان هایی اند که برای سلامت چشم ها بسیار ضروری اند و می توانند از بروز بسیاری از بیماری های چشمی که درمانشان بسیار سخت است پیشگیری کنند. دژنراسیون ماکولا یکی از بیماری های چشمی می باشد که در سنین پیری می تواند منجر به نابینایی شود بنابراین بهتر است قبل از این که این اتفاق برایتان بیفتد جلوی آن را بگیرید و کره پسته را وارد رژیم غذایی خود کنید.

بهبود بینایی با کره پسته

بهبود فرایند های متابولیک

یکی دیگر از موادی که به مقدار بسیار زیاد می توانید در کره پسته آن را ببینید آرژنین می باشد. این ماده نقش بسیار مهمی در بدن دارد و می تواند به فرایند های متابولیک کمک کرده و همچنین با کار هایی که می کند می تواند از بروز لخته شدن خون و انسداد رگ های خونی پیشگیری کند.

بهبود گوارش

یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد کره پسته وجود دارد این است که سرشار از فیبر است و می تواند از بروز مشکلات روده ای پیشگیری کند. اگر شما کره پسته را در رژیم غذایی خود وارد کنید بعد از مدتی شاهد از بین رفتن یبوست هایتان خواهید بود و همچنین این ماده می تواند منجر به از بین رفتن باکتری های مضر روده ای شود و به طور کلی سلامت دستگاه گوارش را با خود به همراه دارد.

سلامت قلب

یکی دیگر از کار های بسیار مفیدی که کره پسته انجام می دهد این است که می تواند سلامت قلب شما را تضمین کند. در واقع شما با خوردن کره پسته به کاهش فشار خون خود کمک می کنید و این کار می تواند از آسیب های شریانی پیشگیری کرده و در نهایت با کاهش جذب کلسترول از مواد غذایی از تجمع کلسترول بد در رگ های پیشگیری می کند. همه این موارد می تواند به نوعی به سلامت قلبی شما کمک کند بنابراین بیش تر از این ماده غذایی استفاده کنید.

سلامت قلب با کره پسته

افزایش کارایی سیستم ایمنی

یکی دیگر از خاصیت هایی که کره پسته دارد این است که می تواند سیستم ایمنی را قوی تر کرده و از شما در برابر بسیاری از بیماری ها مراقبت کند. معمولا استفاده از کره پسته باعث سلامت سیستم ایمنی تان خواهد شد زیرا این ماده دارای ویتامین هایی از گروه ویتامین B دارد. این ماده همچنین آنتی اکسیدان بالایی هم دارد که می تواند به سالم ماندن سیستم ایمنی کمک شایانی بکند.

بهبود مشکلات جنسی

کره پسته می تواند باعث بالا رفتن میل جنسی شده و در نتیجه روابط شما را بهتر خواهد کرد بنابراین استفاده از آن را فراموش نکنید.

پیشگیری از سرطان

همانطور که گفته شد این ماده دارای مقدار بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد و می تواند رادیکال های آزاد را در بدن خنثی کند بنابراین روی چرخه سلولی نیز تاثیر گذاشته و کارآیی آن ها را بهبود می بخشد و شما را از ابتلا به انواع سرطان ها در امان می دارد.

کاهش وزن

کره پسته دارای کالری بسیار کم و فیبر بالایی می باشد و استفاده از آن می تواند منجر به کاهش وزنتان شود. البته باید کره را به اندازه و کم مصرف کنید در غیر این صورت از فواید آن بهره مند نخواهید شد. البته این ماده دارای چربی های غیر اشباع بوده و منجر به چاقی نمی شود.

خواص کره پسته

روش تهیه کره پسته

خواص کره پسته بسیار زیاد می باشد و هر مزیتی که برای بدن داشت را برایتان بیان کردیم در ادامه دو روش تهیه آن را برایتان بیان خواهیم کرد تا بتوانید با نحوه درست کردن آن در کارخانه و خانه آشنایی کامل پیدا کنید.

تهیه کره پسته در کارخانه

  • برای تهیه کره پسته در کارخانه ها از پسته های بو داده استفاده می شود.
  • این پسته ها را آسیاب می کنند و کمی نمک به آن می زنند تا طعم آن بهتر شود.
  • برای ماندگاری بیش تر این مواد از امولسیون کننده ها، آنتی اکسیدان ها و مواد نگهدارنده بسیاری استفاده می شود.

طرز تهیه کره پسته

کره پسته خانگی

از بهترین مشتقات پسته می توان به کره آن اشاره کرد. در واقع کره پسته به راحتی در خانه ساخته می شود و کافی است آن را بو داده کرده و مقداری طعم دهنده مانند هل به آن اضافه کنید. البته برخی از افراد عقیده دارند که باید به این پسته ها شکر نیز اضافه کنید تا مزه آن رو به تلخی نرود. این محصول از دید بسیاری از افراد بسیار شگفت انگیز می باشد ولی جالب است بدانید که هیچ روغنی در تهیه آن به کار نمی رود و تنها روغنی که در این محصول یافت می شود روغن خود پسته ها می باشد که هیچ ضرری برای بدن ندارد و به دلیل اشباع بودن چربی هایش نمی تواند منجر به چاقی شود. بعد از اضافه کردن مقداری طعم دهنده و شکر باید پسته ها را آسیاب ریخته و آن ها را کاملا به کنید. بعد از له شدن مواد می توانید به آن مقداری آب اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. یادتان باشد که میزان آب بستگی به خود شما دارد و شما می توانید بر اساس ذائقه شخصی خود میزان آن را کم و زیاد کنید.

نکات مهم در رابطه با مصرف کره پسته

نکات مهم

  • این نوع کره سرشار از فسفر می باشد و می تواند منجر به بالا رفتن حافظه شما شود و از بروز بیماری دمانس پیشگیری می کند.
  • ورزشکاران می توانند به راحتی و بدون نگرانی از این ماده استفاده کنند.
  • فیبر بسیار بالای این کره ها می تواند احساس سیری را تا مدت ها درون شما نگه دارد و از پرخوری پیشگیری می کند.
  • طرز تهیه این ماده در خانه بسیار راحت و است بهتر است از پسته های در بسته برای این کار استفاده کنید زیرا آن ها دارای سلامت بسیار بیش تری نسبت به سایرین هستند.
  • یادتان باشد که در حین تهیه این نوع کره از پسته های خام استفاده کنید و به هیچ عنوان از پسته های نمکی برای تهیه کره پسته استفاده نکنید.

منبع : آرگا

برچسب :

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا