اخبارپیکاپ - وانتفورد

فورد ماوریک جدید در اروپا عرضه نخواهد شد

[ad_1]

پیکاپ جدید فورد ماوریک با معرفی خود سروصدای زیادی به راه انداخته است. این پیکاپ یونی بادی ابعاد جمع‌وجوری داشته اما مصرف سوخت کم و قوای محرکه هیبریدی استاندارد جزو نقاط قوت آن است. به نظر می‌رسد چنین خودرویی یک گزینه عالی برای بازارهای اروپایی خواهد بود اما خب قضیه طور دیگری است.

فورد می‌گوید ماوریک جدید را در قاره همیشه‌سبز عرضه نخواهد شد. دلیل این کار مشخص نشده اما همه می‌دانیم پیکاپ ها در اروپا تقاضای زیادی ندارند و اخیراً هم افت فروش قابل‌توجهی در این بخش از بازار دیده شده است. نیسان، رنو و مرسدس بنز از این کلاس خودرویی در اروپا خارج شده‌اند اما فورد هنوز هم رنجر را عرضه می‌کند. سال پیش فورد تنها حدود ۴۳ هزار دستگاه از پیکاپ میان سایز خود را در اروپا به فروش رساند و ماوریک احتمالاً بجای جذب مشتریان جدید بخشی از مشتریان رنجر را به خود اختصاص خواهد داد. این در حالی است که فروش رنجر در آمریکا بیش از دو برابر فروشش در اروپا بوده است.

اما مطمئن نیستیم که این تصمیم فورد عاری از اشتباه باشد. خریداران خودرو در سراسر جهان به شاسی بلندهای کامپکت علاقه زیادی دارند اما پیکاپ های کوچک هم طرفداران خاص خود را دارند. این خودروی جدید با مصرف سوخت مناسب خود می‌تواند جایگزینی جذاب برای کراس اوورهای کوچک با محفظه بار محدود باشد؛ و با قیمت پایه حدود ۲۰ هزار دلاری در آمریکا، ماوریک در دسترس افراد زیادی است.

اگرچه ماوریک فعلاً در اروپا عرضه نخواهد شد اما حدس می‌زنیم مقامات فورد با سنجیدن میزان استقبال از این پیکاپ در آمریکا تصمیمات دیگری را در آینده اتخاذ کنند. ماوریک جدید از برخی جهات در جهت مخالف طرفداران سرسخت پیکاپ های آمریکایی حرکت کرده اما اگر خریداران از آن استقبال کنند شاید ماوریک روانه برخی بازارهای دیگر نیز شود.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا