انتخابات ریاست جمهوری 1400ایران 1400سرخطسیاست

لحظه به لحظه با دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۰

[ad_1]

انتخابات ریاست جمهوری ایران در 28 خرداد برگزار می‌شود. امروز دومین مناظره انتخاباتی با موضوع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ساعت 17 آغاز می شود.

به گزارش وقت صبح به نقل از رویداد24؛ دومین مناظره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه ساعت ۱۷ آغاز می‌شود. ابراهیم رئیسی، محسن مهرعلیزاده، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محسن رضایی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران را تشکیل می‌دهند.

۲۸ خرداد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار می‌شود.

در دومین مناظره (مانند مناظره اول)، ترتیب صندلی نامزد‌ها و پاسخ دادن آن‌ها به سؤالات براساس قرعه‌کشی مشخص خواهد شد. انتخاب سؤالات نیز به قید قرعه انجام می‌شود.

مناظره دوم در دو قسمت برگزار می‌شود و زمان تقریبی هر قسمت از مناظره حدود ۹۰ دقیقه است. هر نامزد برای پاسخ به هر سؤال سه دقیقه فرصت دارد. هر نامزد همچنین چهار دقیقه فرصت نقد پاسخ‌های دیگر نامزد‌ها و چهار دقیقه فرصت دفاع از پاسخ‌های خود را در مقابل نقد دیگر نامزدها دارد.

در قسمت دوم مناظره نیز از هر نامزد دو سؤال به قید قرعه پرسیده خواهد شد. در پایان مناظره، هر نامزد چهار دقیقه فرصت جمع‌بندی خواهد داشت.

نخستین مناظره، شنبه گذشته با موضوع اقتصاد برگزار شد.

اخبار لحظه به لحظه و حواشی مربوط به دومین مناظره را می‌خوانید:

* مهرعلیزاده پیش از حضور در محل مناظره دوم: روش من در این مناظره مانند روش دفعه اول خواهد بود. بر اساس شایعاتی که شنیدم قرار است دوپینگ ۵ دقیقه‌ای در اختیار کاندیدای خاص بگذارند.

*زاکانی پیش از حضور در محل مناظره دوم: قول می‌دهم که اگر کار برای کار اولی‌ها جور نشد، ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آنها پرداخت شود. به مردم قول می‌دهم در سال اول دولت اقدام و اصلاح ریشه فقر مطلق را در کشور بکنم و بعد از دو سال اول کسی درد بی‌پولی نکشد.

*محسن رضایی پیش از حضور در محل مناظره دوم: ۱۴۰۰ سال گشایش ملت ایران خواهد بود. ان‌شاالله ناراحتی‌ها کنار می‌رود و لبخند به صورت مردم ایران برمی‌گردد. دولت ما امید هدیه می‌دهد. مناظره دوم بسیار مهم است و امیدوارم بشود بحث‌ها و درد‌های اصلی مردم ایران را باز کنیم، در مورد آن‌ها صحبت کنیم و در نهایت در مورد آن‌ها راهکار بدهیم.

*عبدالناصر همتی پیش از حضور در محل مناظره دوم: در مناظره قبلی من بی اخلاقی را شروع نکردم. دیگران شروع کردند و من مجبور به پاسخ شدم. باید به برنامه‌هایمان بپردازیم. آمده‌ام که صدای بی قدرتان شوم. ۲۹ بار اسم من را آوردند و تهمت زدند اما به رقیب اصلی من جایزه دادند!

*سعید جلیلی پیش از حضور در محل مناظره دوم: امیدوارم در این مناظره به برخی از موضوعاتی که پرداخته نشده (به جمعیت روستاها، جمعیت زنان در ایران) بهتر پرداخته شود.

*ابراهیم رئیسی پیش از حضور در محل مناظره دوم: مردم انتظار دارند در مناظره یا برنامه ارائه شود یا کارنامه و به آنها اطمینان داده شود رویه تغییر می کند. با ارائه شما مردم و با اقدام من این امید هست که این رویه و وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر کند. در مناظره قبل بداخلاقی هایی شد و افتراهایی به من زده شد. اگر با این حرفها مشکل معیشت مردم حل می شود مشکلی ندارد.چهار سال پیش هم در این سال با من رفتارهای مشابهی شد. کمیته نظارت پنج دقیقه برای جبران به من در نظر گرفت اما من استفاده نمی کنم.

تکمیل می‌شود…

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا