2021اخبارمتفرقه

معرفی آمریکایی‌ترین خودروهای سال 2021

[ad_1]

هر ساله وب‌سایت کارز اقدام به انتشار لیستی از آمریکایی‌ترین خودروها می‌کند. این وب‌سایت شاخصی به نام شاخص ساخت آمریکایی AMI دارد که فاکتورهای مختلفی از جمله کارخانه‌های تولید، منبع قطعات، تعداد کل شغل‌ها، کل تولید و ارتباط خودروها با اقتصاد آمریکا را در نظر می‌گیرد. آمریکایی‌ها دوست دارند خودروهای آمریکایی بخرند اما آیا خودروسازان حاضر در آمریکا از اقتصاد این کشور حمایت می‌کنند؟

همان‌گونه که خواهید دید هوندا حضور پررنگی در بین ۱۰ برند اول این لیست دارد. ۴ خودروی هوندا شامل پاسپورت، پایلوت، اودیسه و ریجلاین نیمه دوم لیست را به خود اختصاص داده‌اند و ریجلاین رده ششمی بالاترین رتبه در بین خودروهای غیر داخلی را از نظر شاخص ساخت آمریکایی دارد. تکمیل کننده نیمه دوم این لیست تویوتا توندراست که رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

هیچ خودروساز دیگری دارای ۴ محصول در این لیست نیست اما تسلا دو نماینده داشته و مدل ۳ نیز با شکست همه خودروها عنوان آمریکایی‌ترین خودرو را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم خودروهای ساخت آمریکا نیز به فورد موستانگ اختصاص یافته که نسبت به مطالعه سال پیش ۳۴ پله بالا آمده است. دومین خودروی تسلا در بین ۱۰ خودروی اول مدل Y است که در رتبه سوم قرار گفته و رتبه‌های چهارم و پنجم نیز به جیپ چروکی و شورولت کوروت رسیده است.

در بین ۲۰ خودروی اول این لیست هوندا همچنان حضور پررنگی دارد و مدل‌های آکورا RDX، آکورا TLX و هوندا آکورد نیز دیده می‌شوند و سهم این برند ژاپنی از لیست آمریکایی‌ترین خودروها را به هفت عدد می‌رسانند. در مقابل باید گفت فورد، جنرال موتورز و تویوتا هرکدام سه نماینده در بین ۲۰ خودروی اول دارند. البته در کل این جنرال موتورز است که بیشترین تعداد نماینده را با ۱۹ خودرو دارد. هوندا با ۱۳ خودرو در رتبه دوم و تویوتا و فورد هریک با ۱۲ و ۱۱ خودرو در رتبه‌های بعدی هستند.

  1. Tesla Model 3 (Fremont, Calif.)
  2. Ford Mustang (Flat Rock, Mich.)
  3. Tesla Model Y (Fremont, Calif.)
  4. Jeep Cherokee (Belvidere, Ill.)
  5. Chevrolet Corvette (Bowling Green, Ky.)
  6. Honda Ridgeline (Lincoln, Ala.)
  7. Honda Odyssey (Lincoln, Ala)
  8. Honda Pilot (Lincoln, Ala.)
  9. Honda Passport (Lincoln, Ala.)
  10. Toyota Tundra (San Antonio, Texas)
  11. Ford Expedition, Expedition Max (Louisville, Ky.)
  12. Acura RDX (East Liberty, Ohio)
  13. Acura TLX (Marysville, Ohio)
  14. Chevrolet Colorado (Wentzville, Mo.)
  15. GMC Canyon (Wentzville, Mo.)
  16. Jeep Grand Cherokee (Detroit, Mich.)
  17. Honda Accord (Marysville, Ohio)
  18. Toyota Avalon (Georgetown, Ky.)
  19. Lexus ES (Georgetown, Ky.)
  20. Lincoln Navigator, Navigator L (Louisville, Ky.)

یکی از نویسندگان این وب‌سایت می‌گوید:

شاخص ساخت آمریکایی ۲۰۲۱ زمانی تهیه شده که موضوعاتی همچون کمبود چیپ‌ها و افزایش تقاضای مشتریان وجود دارد. علیرغم این موارد همچنان تمرکز مشتریان روی خرید خودروهای تولید آمریکا معطوف شده زیرا هنوز اثرات همه‌گیری کرونا روی اقتصاد وجود دارد. این شاخص به عنوان چراغ راهنمای مشتریان در خرید آمریکایی‌ترین خودروها محسوب می‌شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا