سایت تفریحیسایت گردشگریگردشگری

مهمترین مکانهای توریستی در ایران – گردشگری

[ad_1]

مهمترین مکانهای توریستی در ایران

ایران ممکن است به عنوان مقصد معمول گردشگری شما به نظر نرسد، و مطمئناً درست است که رژیم های مذهبی، اشتیاق به همه چیز هسته ای و داستان های شاهان خودکامه از دهه های گذشته جذاب ترین کوکتل های مسافرتی را ایجاد نمی کنند. اما ایران مانند اکثر کشورهای خاورمیانه نیست. آشنایی با مهمترین مکانهای توریستی در ایران را از بخش گردشگری سایت تفریحی جیران همراه باشید.

هزاره های تمدن های در حال ظهور و سقوط – پارس ها، اشکانیان، صفویان – همه پیش از ملت مدرن، بوده اند و شکوه و غنای آنها کاری کرده است که کشور امروز را با غرور و ثبات تلقی کند که مورد حسادت بسیاری از همسایگان است (حتی اگر آنها اعتراف نمی کنند). امروز، این بدان معناست که ایران در حال پیشرفت به آینده است، در حالی که هنوز ثابت قدم به گذشته خیره کننده خود چسبیده است – این یک دوگانگی زیبایی است که واقعاً همه کشورها از این آگاهی دارند.

می توانید بین کافی شاپ های بوهو و گالری های هنری آوانگارد در تهران بچرخید و لذت ببرید، یا به دنبال مدارس با شکوه در شهرهایی مانند اصفهان و یزد باشید. می توانید پیست ها را در دیزین پر از برف و زیبا یا رد پای خشایار شاه و داریوش را در تخت جمشید دنبال کنید.

1. اصفهان

مهمترین مکانهای توریستی در ایران

با شکوه و ثروت پادشاهان و سلاطین و خلفای مسلمان بیش از آنکه بتوانید گلدان سرامیکی به رنگ آبی کبالت را از یک دهکده کوهستانی زاگرس تهیه کنید، شهر با شکوه اصفهان بدون شک یکی از زیباترین شهرهای ایران است.

قلب آن تحت السلطه میدان عظیم نقش جهان است. یک میراث جهانی یونسکو که توسط مساجد با نمای سرامیک و قصرهای زرق و برق دار صفوی احاطه شده است.

در جای دیگر چشمه های حباب دار جای خود را به خیابان های پر از درخت می دهد، مدارس افسانه ای در خیابان ها ظاهر می شوند، و طاق های عربی با دسته های چند رنگ ادویه جات و فرش های حاشیه منگوله از شرق نمایش داده می شوند.

2. شیراز

مهمترین مکانهای توریستی در ایران

بارها و بارها توسط شاعران و مسافران، عاشقانه از شیراز یاد می شود و به عنوان زادگاه کلمات بزرگ پارسی حافظ و سعدی مورد احترام قرار می گیرد، شیراز شهری است مملو از میراث و فرهنگ.

بازدیدکنندگان می توانند مقبره بزرگ آن نویسندگان را که در بین باغ های ارم و وکیل آباد قرار گرفته اند، به همراه فضای داخلی و عربی پیچیده مسجد نصیر الملک و دروازه 1000 ساله مشاهده کنند.

در کمال تعجب، این شهر همچنین به یک مکان محبوب شراب معرفی شده است، و علی رغم اینکه تاکستان های آبشار استان فارس از مدت ها قبل خشک شده اند، تصور می شود که برخی از قدیمی ترین شراب های جهان تقریبا هفت هزار سال پیش در اینجا تولید شده اند! که با حضور اسلام در ایران این تاکستان ها خشک شده اند.


موارد پیشنهادی


3. تهران

مهمترین مکانهای توریستی در ایران

یک چیز قطعی است: تهران مطمئناً مانند شیراز یا اصفهان نیست.

جدا از دیواره ناهموار کوه های البرز پر برف که مانند یک دیوار بلند در لبه شمالی شهر قرار دارند، تهران تا حد زیادی تحت السلطه شهرسازی و ساختمان ها قرار دارد و مملو از ترافیک و ماشین ها و کارخانه های دودزا است.

با این حال، این کلانشهر کانون سیاست و اقتصاد کشور است و مطمئناً این امر خیلی مهم ا ست.

خوب، خیلی زیاد بناهای بزرگ مانند برج آزادی در اینجا برافراشته شده اند، در حالی که شگفتی های درخشان خزانه داری از جواهرات ملی و شاهزادگان مومیایی شده موزه ملی ایران تنها برخی از آثار باستانی عالی برای دیدن است.

به اینها انبوهی از چایخانه ها و کافی شاپ های شیک، بازارهای شلوغ قدیمی و انرژی بخش جدید را اضافه کنید و تهران واقعاً خیلی هم شهر بدی نیست!

4. دیزین

مهمترین مکانهای توریستی در ایران

ایستگاه تپه ای کوچک دیزین که تقریباً 3000 متر در ارتفاعات برفی کوه های البرز، جایی که اتحادیه های اروپا به رشته های آسیایی سقوط می کنند، واقع شده است و خود را به عنوان یکی از بهترین مقاصد ورزشی زمستانی ایران معرفی کرده است.

با انبوهی از پیست های شیک، از مناطق پرخطر تا مکانی برای آرامش، و انتخاب تله کابین و بالابر صندلی که برای اولین بار در دهه 1960 نصب شد، استراحتگاه سر به فلک کشیده یکی از مکانهای برتر برای استفاده از اسکی و سالپت های اینجا است.

همچنین چند هتل به سبک آلپ و چشم انداز عالی از قله کوه عظیم دماوند در فاصله دور وجود دارد.

5. یزد

مهمترین مکانهای توریستی در ایران

شهر قدیمی یزد مانند شهرهای قدیمی عربی است.

اینجا و آنجا، برجک هایی با طرح های هندسی پیچیده در بالای گنبدهای مسجد طلاکاری شده اند. عطرهای بخور و چای نعناع از کافه های یزد مشام انسان را نوازش می کند.

در همین حال، وسط شهر تحت سلطه آتشکده های مرموز زرتشتیان و مناره های سنبله دار شیعه حسینیه است که مجموعه امیر چخماخ است.

شهر یزد دقیقاً همان مکانی است که انتظار دارید ردپای یک مارکوپولو را ردیابی کنید!

6. پرسپولیس

پادشاهان بزرگی به نام کوروش، داریوش و خشایار شاه همه روزی پا به خیابانهای تخت جمشید آفتاب سوخته گذاشتند، زیرا در اینجا بود، در میان باغ های انگور خشک شیراز و رودخانه پلوار، که امپراتوری قدرتمند ایران خانه خود را از قرن 3 تا قرن 5 قبل از میلاد ساخته است. امروزه، تنها آثاری از این قدرت که در گذشته از ترس در شرق باقی مانده بود، به جا مانده است که دارای ستونی از ستون های مرمر و چند استیل است که باقی مانده است تا نشانه گذاری این مجموعه بزرگ در میان تپه های در حال فرسایش باشد.

مسافران می توانند خود را در تاریخ غرق کنند و حتی مقبره پادشاه محترم داریوش اول را ببینند.

7. تبریز

با بیش از 4500 سال سابقه، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تبریز یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی مداوم در کل جهان است.

این گذشته عمیق اکنون خود را در لایه هایی از عظمت معماری که این مکان برای آن شناخته شده نشان می دهد، در نقاطی مانند مسجد عظیم آبی 1465 ، که با سرامیک های براق از آبی کبالت عمیق ساخته شده است.

واقعیت دیگری که باید ببینید بازار گسترده تبریز است که به عنوان یکی از مراکز تجاری بزرگ جاده ابریشم شناخته می شود.

امروزه سقف های طاقدار و سوله های این مرکز بازرگانی باستانی هنوز هم با جواهرات زرق و برق دار و فرشهایی به رنگ قرمز خون ، شیرینی های ترکی با بوی شیرین و چوب های ادویه از شرق پراکنده است.

8. مشهد

مشهد، شهر مقدس بسیاری از ایرانیان است. در آن مقبره مورد احترام امام هشتم شیعه اسلام: علی الرضا (یا امام رضا) قرار دارد. این مکان کاملاً مقدس است و به طور مناسب توسط حرم بزرگ امام رضا نام گذاری شده است که بیش از 600000 متر مربع در وسط شهر پراکنده است. انبوهی از مناره های پوشیده از طلا که بیش از 30 متر ارتفاع دارند و گنبدهای بزرگی که با فلز گرانبها منبت کاری شده اند (قطعاً یکی از برجسته ترین معماری های کشور است).

دور از آن چیزهایی که باید ببینید، مشهد خیابان های تمیز و هنر مجسمه سازی زیبایی نیز دارد، نیازی به گفتن نیست که زعفران این منطقه از رنگ و بویی برخوردار است که در جهان بی نظیر است.

9. رشت

از نظر ایرانیان، رشت دروازه ورودی به شمال است – منطقه ای از تپه های سرسبز و بارندگی زیاد که واقعاً شبیه هیچ جای کشور نیست.

شرایط منحصر به فرد اوج گیری کوه های بلندی که شهر را احاطه کرده اند، با موقعیت غبطه برانگیز آن در حاشیه دریای خزر امکان پذیر می شود، که مجموعه ای از جاذبه های جالب دیگر باشد.

ما در حال صحبت کردن در مورد یادگارهای مربوط به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در رابطه با میرزا کوچک خان، و نمای برگ سبز شهری به سبک اروپایی در مرکز هستیم.

با این حال، برای دیدن پارک ملی زیبای گلستان، جایی که جنگل های مه آلود پلنگ های ایرانی را در خود جای داده است، باید به بیرون از شهر بروید و از مناطق دیدن نمایید.

10. کرمان

بازار قدیمی تجارت کرمان که در صحراهای گسترده جنوب ایران احاطه شده است، همچنان به شخصیت تجاری شلوغی که از روزهایی که مسیرهای عمده تجارت بین عربستان و هند از این طریق عبور می کرد، داشته است.

بازار گسترده در قلب شهر را ببینید، جایی که پنج ادویه جات با خلوص و پودر گشنیز در بین مجلل های طاقدار مخلوط می شود.

همچنین حمامهای خاکی ترک برای حمام وجود دارد و خیابانهای آجری و گل و لای زیادی برای گشت و گذار وجود دارد.

و پس از اینکه گردش در شهر را پایان دادید، حتماً چکمه ها را بند زده و با ترس و وحشت به تپه های استان کرمان بزرگ بروید.

11. کاشان

کاشان از بیابانهای شمال ایران در میانه راه بین اصفهان و پایتخت در تهران نشأت می گیرد.

یک شهر رویایی، پر از گل های نخل و درخت های خرما و باغ های سبز است که با جریان های آبیاری چشمه ای تغذیه می شوند.

این ساختمان ها به وضوح خشتی و گلی هستند، البته – به جز – برای عمارتهای زیبا از اقامتگاه طباطبایی، خانه عامری و گنبدهای آقابوزورگ.

این ها بازمانده های سلطنتی قاجاری است که در قرن 18 و 19 به اینجا آمده و بناهای باشکوه مسکونی را ساخته اند.

همچنین یک بازار پرتحرک پر جنب و جوش و یک چشم انداز زیبا از کوه ها در دور دست وجود دارد.

12. کیش

فقط 19 کیلومتر در جنوب سواحل ایران، در آبهای درخشان خلیج فارس، بیش از یک میلیون نفر هر ساله جزیره کیش را دیدن می کنند.

آنها وارد مکانی می شوند که از بسیاری جهات کاملاً شبیه کشور مادرش نیست. مکانی که در آن کافه های عظیم در باغ های خرما با هتل های نخل و مجلل جمع می شوند.

با این وجود، دو جاذبه دیگر وجود دارد که جریان مداوم بازدید کنندگان را از کیش تضمین می کند: خرید و سواحل.

اولین مورد از این مراکز شامل مراکز خرید بدون عوارض است که شهر اصلی را در بر گرفته و دومی به صورت ماسه های سفید درخشان ، صخره های مرجانی و غواصی بسیار جذاب برای راه اندازی است.

13. همدان

این شهر که قبلاً بزرگ بوده و توسط مادها و آشوریان، پارسها و اشکانیان تصرف شده است ، ممکن است کلانشهر افسانه ای باشد که در دوران باستان بوده است، اما هنوز هم مکانی فرهنگی است که هزاران هزار سال تاریخ پشت آن پنهان است.

این شهر شاید به عنوان خانه آرامگاه ابن سینا مشهور باشد، که زندگی بدون شک توانمندترین متفکر علمی جهان اسلام را شرح می دهد و آن را ارج می نهد.

مناظر جالب دیگری نیز برای دیدن وجود دارد، مانند غار علیصدر، که بزرگترین دریاچه غاری روی کره زمین است، و کتیبه های گنجنامه ، ساخته شده توسط پادشاهان ایران باستان داریوش و خشایارشاه.


مطلب پیشنهادی: نکات مهم پخت فسنجان


14. قم

قم یکی از مقدس ترین شهرهای ایران محسوب می شود.

مملو از گلدسته های مناره ای سر به فلک کشیده و گنبدهای مسجدی توتمیک با رنگ فیروزه ای (مسجد اهلبیت را از دست ندهید). یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی کشور نیز دارای مدارس تحسین برانگیز است و جمعیت عظیم زائران را در طول سال به خود جلب می کند.

اکثر زائران در حرم خانم فاطمه المعصومه که آرامگاه خواهر امام هشتم اسلام شیعه است ، ادای احترام می کنند.

15. رامسر

رامسر به زیبایی در میان کوههای ناهموار رشته کوه های البرز و آبهای دریای خزر قرار گرفته است.

این مکان واقعاً غبطه برانگیز است. یک طرف این شهر مملو از هتل های نئو کلاسیک و خیابان های درختان خرما با تعداد زیادی سواحل خوب و برخی از پانوراماهای جدی فلک انداز تپه های سرسبز و زنجیره های قفقاز آذربایجان در شمال را تشکیل می دهند.

این مکان مدتهاست که یکی از بهترین مکانهای تفریحی ساحلی برای مفاخر ایرانی است و با چشمه های آب گرم حباب دار و آبهای درمانی افسانه ای خود به جذب گردشگری ادامه می دهد.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا