اخبار خودروتولید محدودجدیددسته‌بندی نشدهسایر خودروهای اروپاییهایپرکار

بدنه و اگزوز دتوماسو P900؛ شاهکار هنری برای ابرخودروی 3 میلیون دلاری!

[ad_1]

دتوماسو P900 ابرخودرویی مخصوص پیست است که ویژگی‌های چشمگیر متنوعی دارد.

این هیولای پرقدرت به سیستم اگزوز بسیار زیبایی مجهز است که می‌توان آن را در موزه هنر به نمایش گذاشت. البته این اگزوز که اخیراً تصاویر آن منتشر شده بجای حضور در موزه به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی پرهیجان متصل خواهد شد.

دتوماسو P900 نسخه مخصوص پیست از هایپرکار P72 محسوب می‌شود، خودرویی که از محصولات کلاسیک الهام گرفته و فرایند تولید آن پس از مدت‌ها انتظار در نیمه دوم سال جاری میلادی کلید خواهد خورد. اگزوز و هدرز این خودرو کاملاً متقارن طراحی شده‌اند و به یک جمع کننده تکی و نهایتاً به دو خروجی می‌رسند. هنوز مشخص نیست که دتوماسو این سیستم اگزوز را از چه ماده‌ای تولید کرده اما با توجه به قیمت ۳ میلیون دلاری خودرو احتمالاً از تیتانیوم یا اینکول استفاده شده است.

دتوماسو اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۲ خبر از تولید P900 داد و اظهار داشت مشتریان قادر خواهند بود این خودرو را با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری ساخت شرکت مهندسی آلمانی کاپری کورن یا پیشرانه ۱۰ سیلندر خودروی فرمول یک B197 بنتون ۱۹۹۷ سفارش دهند. تیزرهای منتشر شده تنها به پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی اشاره دارند و شاید این به معنی عدم ارائه پیشرانه ۱۰ سیلندر باشد. به‌هرحال احتمال دارد مدل‌های مجهز به پیشرانه دوم دارای اگزوز متفاوتی باشند.

صرف‌نظر از این موضوع، ابرخودروی ۱۲ سیلندر دتوماسو یک اثر هنری خواهد بود. شرکت موردبحث می‌گوید پیشرانه تنها ۲۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و تا ۱۲۳۰۰ دور در دقیقه دوران خواهد کرد که این رقم ۲۰۰ دور در دقیقه بیشتر از پیشرانه ۱۲ سیلندر گوردون مورای T.50 است. نیروگاه موردبحث از سوخت مصنوعی کربن خنثی نیز استفاده می‌کند و نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس سکونشئال Xtrac راهی چرخ‌های عقب می‌شود. قدرت تولیدی پیشرانه دتوماسو P900 به ۸۸۸ اسب بخار می‌رسد که با توجه به وزن ۹۰۰ کیلوگرمی خودرو رقم بسیار خوبی خواهد بود. خودروی موردبحث تابستان سال جاری میلادی به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا