آموزش آشپزیاعتماد به نفسخانوادهفرزندنوجوان

نحوه آموزش آشپزی به نوجوان – خانواده

[ad_1]

نحوه آموزش آشپزی به نوجوان

نوجوان شما چند بار از شما پرسیده است “برای شام چی؟” احتمالاً چندین بار در هفته نیز تنها مانده است. نوجوانان دائما گرسنه هستند و معمولاً در انبار مشغول جستجوی غذا هستند تا چیزی بخورند تا گرسنگی شان را تا زمان شام برطرف کنند. آیا دوست ندارید از آنها بپرسید: “برای شام چی؟” سپس به نوجوان خود بیاموزید که یک غذای واقعی بپزد! پس زمان آن رسیده که به نوجوان خود آموزش دهید که چگونه به تنهایی آشپزی کند. امروز در مجله اینترنتی جیران قصد داریم به نحوه آموزش آشپزی به نوجوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشپزی یک مهارت اساسی در زندگی است

در حالی که نوجوانان می دانند چگونه آب بجوشانند تا یک جعبه ماک و پنیر درست کنند یا یک کیسه ذرت بوداده را در مایکروویو بگذارند ، تنها چند سال کوتاه با بزرگسالان مستقل فاصله دارند. هنگامی که آنها به سهم شما نمی پردازند ، و متوجه می شوند که غذا خوردن در بیرون و سفارش غذا از طریق خدمات تحویل چقدر گران و ناسالم است ، آنها از نحوه برنامه ریزی یک وعده ، خرید مواد اولیه و طبخ غذای سالم قدردانی خواهند کرد.


موارد پیشنهادی


مزایای زیادی برای نوجوانانی که آشپزی می دانند وجود دارد. آنها غذاهای فست فود کمتری می خورند و سبزیجات بیشتری می خورند. مطالعات نشان داده است که نوجوانانی که آشپزی می کنند ، افسردگی کمتری دارند. تهیه غذا برای خود و خانواده نیز عزت نفس آنها را افزایش می دهد. و وقتی عادت به آشپزی در خانه می کنند ، یاد می گیرند که چگونه در بودجه صرفه جویی کنند و در هزینه خود صرفه جویی کنند- و هنگامی که به تنهایی از خانه خارج می شوند غذای گران قیمت برای عصرانه خود هزینه نکنند.

آموزش های آنلاین را با هم امتحان کنید

آموزش آشپزی به نوجوانان به لطف منابع ویدیویی آنلاین هرگز آسان نبوده است. “کلاسهای آشپزی نوجوانان” را در یوتیوب جستجو کنید و نوجوان شما می تواند آموزشهای مختلفی را از اصول اولیه آشپزخانه – فکر کنید چگونه نودل را بجوشانید – گرفته تا دستور العملهای پیچیده تر ، از جمله “نحوه تهیه ساندویچ سوشی” ، مشاهده کنید. نوجوان شما حتی می تواند اصول اولیه آشپزخانه را از سرآشپز مشهور گوردان رمزی یاد بگیرد ، که یک سری فیلم ها در مورد مهارت های اساسی آشپزی ، مانند “نحوه خرد کردن درست پیاز” ارائه می دهد. والدین ممکن است خودشان یک ترفند آشپزی جدید بیاموزند.

در کلاس آشپزی شرکت کنید

چندین سازمان ، منابع شهرستان و کالج های محلی کلاس های آشپزی مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند تا به نوجوان شما تجربه آشپزی آموزشی عملی را ارائه دهد. والدین حتی می توانند با نوجوان خود در کلاس ها شرکت کنند و فرصتی عالی برای گذراندن زمان بیشتر با هم ارائه می دهند. معمولاً برای هر کسی یک زمان خالی بعد از مدرسه یا آخر هفته هست که می تواند به آموزش بپردازد.

اگر برنامه های شلوغ شما را از ثبت نام در کلاس های حضوری باز می دارد ، می توانید چندین دوره آنلاین و درخواستی داشته باشید ، از اصول آشپزخانه گرفته تا پخت ، تزئین کیک و کلاس های متمرکز بر انواع غذاهای خاص ، مانند تایلندی یا گیاه خواری.

فرزند شما ممکن است دریابد که این مهارت زندگی در واقع یک علاقه به زندگی است و آشپزی را به حرفه خود تبدیل می کند.

با نوجوان خود وارد آشپزخانه شوید

نوجوانان زندگی و علایق خود را دارند و گذراندن وقت با آنها با افزایش سن سخت تر می شود. اما همچنان برای والدین مهم است که در این سالهای تاثیرگذار مشارکت داشته باشند. یک راه عالی برای این کار این است که با هم شام خانوادگی درست کنید.

گذراندن وقت با هم در آشپزخانه خطوط ارتباطی را باز می کند و فرصت هایی را برای برقراری ارتباط و گفتگو با نوجوان شما در زمانی ایجاد می کند که در آرامش و تمایل بیشتری برای نامزدی قرار دارد. و برای کمک به علاقه مندی نوجوان خود ، دستور العمل های جدید را با هم جستجو کنید یا نوجوان خود آنها را انتخاب کند که دوست دارد آنها را امتحان کند. این همچنین به نوجوان شما کمک می کند تا با غذاها و فرهنگ های جهانی آشنا شود و می تواند آنها را برای امتحان غذاهای جدید و یادگیری تکنیک های پیچیده آشپزی باز کند.

سفری به فروشگاه مواد غذایی

بسیاری از نوجوانان ممکن است هزینه واقعی نگهداری مواد غذایی را در انبار با تمام مواد اولیه مناسب درک نکنند. آموزش آشپزی به نوجوانان فرصتی را برای آموزش برنامه ریزی ، خرید مواد غذایی و بودجه بندی به آنها می دهد.


بهتر است بدانید: راههای افزایش اعتماد به نفس در کودکان


نوجوان خود را برای خرید مواد اولیه با خود به فروشگاه مواد غذایی ببرید. اگر آنها در حال امتحان یک دستور العمل جدید هستند ، از آنها بخواهید لیست مواد اولیه را تهیه کرده و راهروها را برای آنچه که نیاز دارند جستجو کنند. به نظر می رسد بسیار ساده است ، اما خرید مواد غذایی نیز یک مهارت اساسی در زندگی است. این فرصتی است برای کمک به آنها در تصمیم گیری در مورد خرید اقلام فروشی ، خواندن برچسب ها ، نگاه کردن به تاریخ انقضا ، انتخاب محصولات خوب و تصمیم گیری در مورد مارک های خرید.

مدتی را با آنها توضیح دهید که چگونه انتخاب های خود را در خواربارفروشی انجام می دهید تا وقتی آنها خودشان هستند ، بتوانند در مغازه انتخاب کنند که نیازهای غذایی و بودجه آنها را برآورده می کند.

آموزش آشپزی به نوجوانان پایه و اساس ایجاد عادات سالم است. با مهارت های جدید آشپزی و اعتماد به نفس در آشپزخانه ، ممکن است به زودی از شما بپرسند: “دوست دارید امشب برای شام چی بپزم؟”

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا