دانستنی هادسته‌بندی نشده

نکات ایمنی برای رانندگی در باران

[ad_1]

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی نکات ایمنی برای رانندگی در باران بپردازیم. باران و شرایط مرطوب جاده شاید بدترین شرایطی باشد که اکثر رانندگان به طور منظم با آن مواجه می شوند. خطرات رانندگی هر زمان که باران شروع می شود افزایش می یابد، یا حتی اگر جاده ها هنوز در اثر بارندگی اخیر خیس باشند. بسیاری از رانندگان به عنوان تنها اقدام احتیاطی ایمنی خود هنگام بارندگی به سادگی سرعت خود را کاهش می دهند. در حالی که کاهش سرعت یک عنصر حیاتی در نحوه رانندگی ایمن در شرایط مرطوب است، چندین تکنیک یا ملاحظات دیگر وجود دارد که رانندگان باید هنگام رانندگی در باران از آنها آگاه باشند.

باران های شدید می تواند خطرناک باشد: به گفته هواشناسی، بیش از نیمی از تلفات سیل مربوط به وسایل نقلیه است.

1. شیشه ماشین خود را تمیز نگه دارید

هنگامی که دید توسط آب و هوای مرطوب محدود می شود، مهم است که خودروی شما مانع دید شما نشود. یک بار در ماه، بیرون و داخل شیشه‌های جلو و پنجره‌ها را تمیز کنید و تیغه‌های برف پاک کن خود را از نظر سایش بررسی کنید. سطح مایع شیشه شوی خود را هفته ای یکبار بررسی کنید.

همچنین توصیه می شود قبل از رانندگی هر روز، چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب، چراغ‌های راهنما و آج لاستیک‌ها را قبل از رانندگی سریع بررسی کنید. باران یا بدون باران، کار کردن بدون چراغ‌های سیگنال، شما یک خطر هستید و البته این یک تخلف رانندگی هم محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو

2. جاده ها را بشناسید

جاده ها برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف در نقاط مختلف کشور ساخته شده اند، بنابراین اگر در یک منطقه تازه کار هستید، در طول یا بعد از طوفان احتیاط بیشتری کنید. در بسیاری از مناطق آسفالت بسیار مناسب نیست، این بدان معناست که ممکن است باران ببارد و جاده کاملاً خشک به نظر برسد، اما اینطور نیست.

یک لحظه هم به مسیر خود توجه کنید. اگر شما را از زیرگذرهای پل کم ارتفاع یا از تونلهای مستعد سیل عبور می‌کنید، ممکن است بهتر است از بزرگراه بروید.

3. چراغ ها را روشن کنید

اگرچه بسیاری از خودروهای جدید دارای چراغ‌های اتوماتیک هستند، اما هنگام استفاده از برف پاک کن‌ها، چراغ‌های جلوی واقعی را روشن کنید تا چراغ‌های عقب شما نیز روشن شوند. ایده پشت چراغ جلو این است که دیگران بتوانند شما را ببینند. وقتی چراغ‌های جلو را روشن می‌کنید و چراغ‌های عقب روشن می‌شوند، هر چهار گوشه خودرو را شناسایی می‌کنید.

با این حال، نیازی نیست که نورهای خود را بیش از حد کنید. نور روشن‌تر فقط از سطوح خیس منعکس می‌شود، به چشمان شما برگشته و سایر رانندگان را اذیت می‌کند.

4. آهسته رانندگی کنید

حداقل پنج ثانیه فاصله بین خودروی خود و خودروی جلویی بگذارید و فشاری برای رانندگی با محدودیت سرعت اعلام شده احساس نکنید. سرعت قانونی درج شده در کنار بزرگراه، حداکثر سرعت برای آب‌وهوای عالی و شرایط جاده عالی است، بنابراین اگر جاده خیس باشد، ممکن است برای شرایط موجود خیلی سریع باشد. اگر دیگران آن را دوست ندارند، می توانند از شما عبور کنند و شما توجهی به این موضوع نکنید.

و به یاد داشته باشید هرگز از حالت کنترل رانندگی خودکار خودرو در جاده های خیس استفاده نکنید. اگر با رانندگی خودکار هستید، شتاب خودکار می‌تواند باعث شود وقتی لاستیک‌هایتان دوباره کشش را به دست آورند، کنترل وسیله نقلیه خود را از دست بدهید.

5. خیلی عمیق وارد نشوید

اگر آب خطوط جاده را پوشانده باشد، برای رانندگی در آن خیلی عمیق است. شما می توانید کنترل خود را با حداقل 7.5 سانتیمتر آب در جاده از دست بدهید و حتی اگر بتوانید کنترل خود را حفظ کنید، یک وسیله نقلیه بزرگتر می تواند مقداری از آن آب را به زیر ماشین شما فشار دهد و باعث از کار افتادن موتور شما شود.

6. به جایی که می خواهید بروید هدایت کنید

اگر خیلی سریع می‌روید و چرخ را به سمتی که می‌خواهید بچرخانید و اگر این کار را نکردید نترسید. در اولین تلاش از لغزش خارج نشوید. ممکن است سه تا پنج تنظیم طول بکشد تا دوباره به مسیر خود برگردید.

7. از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید

اگر نیاز دارید به خانه و خانوادتان برسید یا قبلاً در جاده هستید، یک موضوع قابل توجیه است، اما در غیر این صورت، از خود بپرسید که آیا قبلاً در چنین آب و هوایی رانندگی کرده اید و آیا در حال حاضر آماده انجام آن هستید. وقتی هوای بد پیش‌بینی می‌شود، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که باید به فروشگاه بروند. اما همانطور که در برف سنگین از جاده ها دور می شوید، در خانه ماندن در باران شدید نیز مشکلی ندارد. اگر کسب‌وکار کوچکی در منطقه‌ی سیل‌خیز دارید و بارندگی‌های زیادی در راه است، سعی کنید برای کارمندان از خانه کار کنند تا نگران نباشند در جاده‌های احتمالی سیل‌زده رفت و آمد کنند.

سیل یکی از رایج ترین بلایای طبیعی در بسیاری از کشورهای جهان است. از دریافت بیمه سیل مناسب گرفته تا چک کردن لوله‌های خانه‌تان، نحوه آماده‌سازی قبل از وقوع طوفان شدید باران را در راهنمای ما برای سیل آماده کنید.

بیشتر بخوانید: زیباترین جاده های دنیا

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا