درمان خانگی و طب سنتیسلامت

پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

در حالت کلی عفونت رحم خطرناک و جدی نمی باشد، اما در صورت وجود عفونت باید خیلی زود درمان شود. برخی از عفونت های درمان نشده رحم می توانند باعث بروز عوارض در دستگاه تناسلی، مشکلات ناباروری و دیگر مشکلات سلامت عمومی در زنان شوند، از این رو باید رحم را از عفونت پاکسازی نمود.

پاکسازی رحم از عفونت

می توان عفونت رحم را با استفاده از برخی گیاهان دارویی پاکسازی یا تنظیف نمود. پاکسازی برای هر چیزی امکان پذیر می باشد و اغلب برای کمک به کاهش وزن، پاک نمودن کبد، پاک کردن روده و یا برای کمک به تقویت سوخت و ساز در بدن این کار را انجام می دهند.

امروزه پاک نمودن رحم با گیاهان دارویی و مواد غذایی محبوبیت بیشتری دارد. خانم ها در زمان هایی که می خواهند اقدام به بارداری کنند، باید بدانند که این روش بسیار مفید برای سلامت شان خواهد بود. گیاهان زیادی را می توانید برای تمیز نمودن و تحریک رحم و بهبود تنش استفاده نمود. این نوع گیاهان برای کاهش علائم یائسگی یا قاعدگی نیز مفید می باشند. البته باید از مصرف برخی گیاهان که باعث تقویت رحم می شوند در دوره بارداری اجتناب نمود زیرا می توانند انقباضات رحم را تحریک نمایند.

در هر حال قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی و تقویت کننده رحم بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت شود. در ادامه این مطلب با برخی روش ها برای پاک نمودن رحم از عفونت ها آشنا خواهیم شد.

Cleansing the uterus 1 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

علت پاک نمودن رحم

پاک نمودن رحم روشی است که در آن خانم ها با کمک برخی محصولات و گیاهان طبیعی رحم خود را تمیز می نمایند. این روش اغلب زمانی صورت می گیرد که زن بخواهد برای بارداری آماده شود. پاک نمودن رحم و شست و شوی بدن از آلاینده ها، سموم و حساسیت زدایی سبب بیشتر شدن قدرت باروی و سلامت بدن خواهد شد. درست است که تمام زنان با پاک نمودن رحم سود خواهند برد، ولی این روش به طور خاص برای زنانی که مشکل ناباروری دارند، مفید تر می باشد.

Cleansing the uterus 5 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

متخصصین به خانم هایی که قصد پاک نمودن رحم را دارند، توصیه می نمایند تا قبل از اینکار اقدام به سم زدایی کبد نمایند. این موضوع بسیار مهم می باشد، چون کبد قسمت زیادی سموم وارد شده به بدن را پردازش می نماید و باعث حفظ تعادل هورمونی بدن می شود. زمانیکه کبد تمیز می شود، بهتر می تواند سموم را از بدن دفع نماید و این موضوع می تواند باعث پاک نمودن بهتر رحم و باروری شود.

Cleansing the uterus 4 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

اشخاصی که از روش پاک نمودن رحم حمایت می نمایند، بر این باورند که این روش نسبت به دیگر روش های سم زدایی بدن می تواند نتایج رضایت بخش تری به دنبال داشته باشد. علت این موضوع آن است که در این روش از محصولات کاملا طبیعی استفاده می شود که علاوه بر نابود کردن سموم بدن باعث تقویت سلامت بدن در دراز مدت نیز خواهند شد.

گیاه خوک طلایی یا ختم ذهبی

گیاه خوک طلایی با عنوان یک ضد میکروب قوی شناخته می شود که باعث تجزیه و پراکندگی سموم در بدن می شود. گیاه خوک طلایی یک ماده مهم برای پاک نمودن و عادی سازی بعد از عفونت یا مشکلات ناشی از فیبروم ها، کیست تخمدان و آندومتریوز می باشد. این گیاه دارای قدرت بسیار بالایی می باشد، از این رو بهترین گیاه برای پاکسازی رحم محسوب می گردد.

Cleansing the uterus 8 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از جلبک دریایی

جلبک دریایی می تواند باعث از بین بردن مواد شیمیایی که ممکن است در باروری اختلال ایجاد نمایند، کمک می کند. جلبک دریایی منبعی خوب از مواد معدنی می باشد که باعث کاهش نفخ و درد تولید مثل می شود. جلبک دریایی را می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید و یا اینکه در فرمولاسیون پاکسازی رحم قرار دهید.

Cleansing the uterus 10 1 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از دونگ کوئی

خانم هایی که دوره قاعدی آن ها قطع شده و یا دوره قاعدگی نامنظمی دارند، دیواره رحم آن ها نازک شده و یا خونریزی دوران قاعدگی در آن ها خیلی کم می باشد. می توانند از دونگ کوئی استفاده نمایند. با این گیاه می توان زمان چرخه قاعدگی را به ویژه برای زنانی که داروهای ضد بارداری هورمونی مصرف می نمایند، بهتر نمود. دونگ کوئی را می توانید به شکل عصاره و یا به شکل چای باروری مصرف نمایید.

Cleansing the uterus 13 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از زنجبیل

زنجبیل یک گیاه پرخاصیت می باشد که سبب کاهش التهاب شده و جریان خون را بهبود می بخشد و اکسیژن را در رحم فراهم می آورد. زنجبیل یک ضد عفونی کننده فوق العاده برای کل بدن می باشد، زیرا باعث افزایش گردش خون می شود و از عملکرد کبد پشتیبانی می نماید. زنجبیل را می توانید در دوره بارداری با خیال آسوده مصرف نمایید، علاوه بر این زنجبیل می تواند در دوران بارداری حالت تهوع صبحگاهی را کاهش دهد.

Cleansing the uterus 6 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

علاوه بر مصرف خوراکی می توانید از حمام زنجبیل برای پاکسازی رحم استفاده نمایید. برای اینکار به روش زیر عمل می کنیم:

نیم کیلو زنجبیل را بدون پوست کندن خرد می نماییم، سپس زنجبیل خرد شده را در حدود ۳ الی ۴ لیتر آب بریزید و بر روی حرارت قرار دهید، اجازه دهید تا ۳ ساعت بر روی حرارت در حالت جوشیدن باقی بماند. بعد مایع را از صافی رد کرده و آن در وان حمام پر از آب ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه در وان دراز بکشید. این روش را به مدت ۹ تا ۱۱ شب انجام دهید. وقتی که در ابتدا وارد آب وان می شوید رنگ وان قهوه ای روشن است ولی با گذشت زمان به قهوه ای تیره تغییر رنگ خواهد داد. بعد از اتمام زمان از وان خارج شده و به رختخواب بروید و بخوابید یا استراحت نمایید.

زنجبیل باعث سم زدایی رحم می شود و دیواره رحم را ترمیم می نامید. علاوه بر این دارای خاصیت آرام بخشی می باشد و در فرد ایجاد آرامش می کند. زنجبیل می تواند باعث بروز سوزش شود اما سوزش آن با سوزش فلفل متفاوت می باشد. البته احساس سوزش در این زمان نشانه ی خوبی است و نابودی میکروب ها را به همراه دارد.

Cleansing the uterus 3 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از تمشک قرمز

تمشک قرمز رابطه ی نزدیکی با رحم داشته است. تمشک قرمز باعث خراب شدن قاعدگی می شود، بافت ها را هماهنگ می کند و منبعی سرشار از ویتامین C می باشد. می توانید از تمشک قرمز به تنهایی به عنوان چای استفاده نمایید و یا اینکه از آن همراه با چند گیاه دیگر چای تهیه کرده و نوش جان کنید.

Cleansing the uterus 11 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یکی دیگر از گیاهان مهم برای پاکسازی رحم می باشد. گیاه گل همیشه بهار به ویژه برای حفظ سلامت رحم سفت شده مهم می باشد، چون غشاء مخاطی را تحریک نمی کند. استفاده از این گیاه به شکل دمنوش باعث می شود تا خونریزی دوران قاعدگی تنظیم شود و جوش ها تسکین یابند. همواره یادتان باشد که نباید از گل همیشه بهار در دوره بارداری مصرف نمود زیرا می تواند باعث سقط جنین در فرد شود.

Cleansing the uterus 14 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از بابونه گاوی

یکی دیگر از روش های خانگی برای پاک نمودن رحم از عفونت ها استفاده از گیاه بابونه گاوی می باشد. از این گیاه در طب سنتی چین به منظور درمان نمودن علائم قائدگی و یائسگی استفاده می گردد. برگ های گیاه بابونه گاوی دارای لئونورون می باشند که جزء تحریک کننده رحم به حساب می آید. این گیاه نباید در دوره بارداری مصرف شود زیرا می تواند باعث بروز انقباضات در رحم زنان شود.

Cleansing the uterus 2 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از یام وحشی

یام وحشی گیاهی دارای خاصیت آرامش بخش عضلانی ملایم که برای رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات رحم مفید می باشد. یام وحشی باعث داشتن قاعدگی سالم و سلامت تخمدان می شود. این گیاه همچنین برای زنانی که مستعد ابتلا به کیست تخمدان می باشند بسیار مفید می باشد. این گیاه را می توان به شکل کپسول یا در ترکیب با گیاهان دیگر به عنوان چای مصرف نمود.

Cleansing the uterus 20 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از برگ گزنه

برگی گزنه دارای مقدار بالایی کلروفیل، ویتامین های A، C، D و K و پتاسیم و همچنین کلسیم، آهن و فسفر می باشد. برگ گزنه را می توان به صورت دمنوش یا به شکل کپسول های آماده در بازار مصرف نمود. برگ گزنه یکی از گیاهان مهم در تنظیف رحم می باشد. البته باید مراقب باشید در دوران بارداری به هیچ وجه از این گیاه استفاده نشود.

Cleansing the uterus 9 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از رازیانه

گیاه رازیانه بسیار مفید برای دردهای شکمی و رحمی در دوره قاعدگی می باشد. علاوه بر این دارای فوائد بسیار دیگری نیز می باشد. از عرق رازیانه به منظور تنظیم زمان تخمک گذاری و پاکسازی رحم نیز استفاده می گردد. عرق گیاه رازیانه دارای مزه ای تلخ است ولی با توجه به خواص بی نظیری که دارد برای زنان بسیار توصیه می شود.

Cleansing the uterus 10 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

استفاده از دیگر خوراکی ها

علاوه بر گیاهان دارویی که برای پاکسازی رحم گفته شد، برخی مواد غذایی وجود دارند که باعث بهبود این موضوع خواهند شد:

  • پاک کردن رحم با ماهی:

ماهی و تن ماهی می توانند باعث کاهش ورم بافت ها شوند. ماهی دارای اسید چرب می باشد و برای کاهش فیبروم رحم بسیار موثر است. روغن موجود در ماهی همچنین برای برطرف نمودن فیبروز رحم مفید می باشد.

مصرف برخی سبزیجات ارگانیک مثل کلم بروکلی و اسفناج برای درمان فیبروم بسیار مفید می باشد و به تنظیف رحم کمک می کند.

  • برنج سبوس دار:

با استفاده از برنج سبوس دارد می توان سموم را از بدن دفع نمود و در هورمون ها تعادل ایجاد نمود.

  • استفاده از زردچوبه:

زردچوبه دارای آنزیم های حمایت کننده از کبد برای سم زدایی بدن می باشد. این ادویه باعث تولید بیشتر صفرا می گردد. که در کوچک شدن فیبروم نقش بسیاری دارد.

  • پاک نمودن رحم با استفاده از سرکه سیب:

سرکه سیب به منظور برطرف نمودن فیبروم های خطرناک مفید می باشد. سرکه را می توانید با سالاد ترکیب نمایید و میل کنید تا بدن به شکل کامل پاکسازی شود. با تصفیه کبد و کلیه می توانید رحم خود را سالم نگهداری نمایید.

  • گوشت فاقد چربی:

می توانید گوشت فاقد چربی یا گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز نمایید. مصرف گوشت قرمز می تواند مقدار استروژن را بیشتر کند.

Cleansing the uterus 7 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

تقویت و پاک نمودن رحم بعد از سقط

هر نوع گیاه و یا دمنوشی که باعث سقط جنین می گردد و زنان باردار نباید از آن مصرف نمایند باعث تخلیه کامل بافت باقی مانده جنین می شود و در این مورد مفید می باشد. به عنوان نمونه برخی گیاهان دارویی مانند زعفران و دارچین می توانند باعث سقط جنین شوند.

اغلب گیاهانی که دارای طبع گرم هستند می توانند سبب تمیز شدن و تنظیف رحم شوند. مصرف گیاهان به ویژه قبل از پریود شدن و در زمان پریودی تاثیر بیشتری برای پاک نمودن رحم بعد از سقط دارد. مصرف گیاهانی همانند دمنوش زیره، شربت زعفران و عسل، دمنوش پودر زنجبیل، ارده، سیاهدانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

Cleansing the uterus 12 - پاکسازی رحم از عفونت و تقویت رحم با درمان های خانگی موثر

فوائد پاک نمودن رحم

با تنظیف رحم علاوه بر خروج مواد مضر از دستگاه تولید مثل می توانید باعث تقویت رحم و بیشتر شدن گردش خون در این قسمت شوید و شانس باروری را افزایش دهید.

پس از شناخت روش های درمانی پاک سازی رحم از عفونت در این مطلب چنانچه علاقمند به مطالعه شیوه های درمان گیاهی کیست تخمدان و فیبروم رحمی هستید با کلیک بر روی آن ها می توانید این مطالب را دنبال کنید.

منبع : آرگا

برچسب :


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا