استان هاپلیس تهران بزرگپلیس راهور تهران بزرگپلیس فتاتصادف شهریتصادفات جاده ایتهرانکمربند

پلیس فتا: فریب صدور مدارک تحصیلی در فضای مجازی را نخورید

[ad_1]

به گزارش آراس از روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “داود معظمی گودرزی” اظهار داشت: در رصدهای فضای مجازی به دست آمده است، برخی مؤسسات و افراد حقیقی در این فضا با تبلیغات فریبنده، مبنی بر برگزاری دوره‌های مقاطع تحصیلی، مدعی صدور مدرک تحصیلی هستند.

وی با تاکید بر این‌که صدور مدرک مقاطع تحصیلی صرفاً در صلاحیت وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است، افزود: شهروندان جداً از ارسال اطلاعات شخصی خود به این‌گونه افراد و مؤسسات خودداری کنند.
این مقام انتظامی خطاب به مردم تاکید کرد: برای اخذ مدرک تحصیلی به مراکز معتبر، به صورت حضوری مراجعه کنید و پیش از ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی و تحصیلی از طریق وزارت علوم در خصوص اعتبار دوره‌ها و مؤسسات برگزارکننده اطلاعات لازم را کسب کنید.

گودرزی گفت: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری و یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و موارد را با کارشناسان ما در میان بگذارند.

پلیس فتا: فریب صدور مدارک تحصیلی در فضای مجازی را نخورید

کودکان را تا ۱۲ سالگی در صندلی جلو خودرو ننشانید

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همه‌روزه شاهد حجم وسیعی از اتفاقاتی هستیم که برای عابران پیاده کودک و خردسال و یا سرنشینان کوچک داخل خودرو رخ می‌دهد؛ این حوادث با توجه به این‌که در فصل تابستان قرار داریم و معمولاً در این فصل کودکان و بچه‌ها تمایل بیشتری به بازی و پر کردن اوقات فراقت دارند، آمار افزایشی دارد.

سرهنگ “رابعه جوانبخت” اظهار داشت: یکی از این موارد تردد کودکان و بچه‌ها با اسکیت‌ها و اسکوترها و یا دوچرخه سواری است که اگر موارد ایمنی رعایت نشود شاهد اتفاقات و حوادث ناگواری خواهیم بود.

این مقام انتظامی با اشاره به حوادثی که برای کودکان سرنشین خودرو رخ می‌دهد، ادامه داد: برابر قانون کودکان تا ۱۲ سالگی اجازه ندارند در صندلی جلوی خودرو بنشینند و یا در آغوش پدر و مادرشان گرفته شوند. جایگاه اصلی آن‌ها در خودرو صندلی مخصوص و عقب و با استفاده از کمربند مخصوصی است که با توجه به جثه و فیزیک آن‌ها طراحی شده و می‌تواند در حوادث احتمالی از کودکان محافظت کند.

وی اظهار داشت: یکی از موارد تازه‌ای که پلیس با آن روبرو است، استفاده از ساندروف خودروست که بچه‌ها علاقه دارند که سر خود را با هیجان از آن بیرون آورده و بازی کنند. حال واقعیت ماجرا این است که استفاده از ساندروف بسیار خطرناک و کاربرد آن چیز دیگری است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: نیمه‌ای از بدن کودکان که در ساندروف قرار می‌گیرند، بسیار ناپایدار است و با کوچکترین ترمز می‌تواند حوادث تلخی را رقم بزند. برای مثال کودکی را شاهد بودیم که پدرش پس از پرتاب به خودرو جلویی با او برخورد کرد و یا کودکی که به علت حجم هوای شدید و ورود پشه به چشمش مجبور به تخلیه چشم شده بود.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: والدین باید هیجان و شادی کودکان را کنترل کنند و مانع وقوع رخدادهای تلخ شوند. قفل ایمنی، کمربند کودک و صندلی آن‌ها فراموش نشود که عوامل بازدارنده خوبی در بروز سوانح به شمار می‌آیند.

وی یادآور شد: قد کودکان کوتاه است و وقتی در کنار خودروها قرار می‌گیرند نمی‌توان کاملاً به آن‌ها اشراف داشت لذا توصیه ما به همه رانندگان این است تا در لحظه‌ای که می‌خواهند خودروی خود را از پارکینگ خارج کنند، اطراف را کنترل کنند.

پلیس فتا: فریب صدور مدارک تحصیلی در فضای مجازی را نخورید

خودداری از کنار کشیدن خودرو در تصادفات تخلف است
سرکلانتر پلیس بزرگراه های تهران بزرگ با تاکید بر اینکه خودداری از کنار کشیدن خودرو در تصادفات تخلف است، گفت: رانندگان در موقع خرابی خودرو موظفند از علائم هشداردهنده استفاده کنند و خودرو خود را به حاشیه محورها انتقال دهند.

سرهنگ “مهدی نامجو” در خصوص توقفات ناایمن و حادثه‌ساز اظهار داشت: یکی از چالش‌های آمد و شد وسایل نقلیه در محورهای بزرگراهی و آزادراهی و حتی معابر معابر خارج از شهر بحث توقفات ناایمن وسایل نقلیه است.

وی ادامه داد: توقفات ناایمن به توقفاتی که در خطوط حرکتی و در سطح سواره رو معابر و حاشیه راه‌ها خارج از نقاط پهلوگاهی و توقفگاهی بدون نصب تابلوها و علائم هشداردهنده انجام می شود گفته شده که افزایش تصادفات را نیز در بردارد.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران ابراز داشت: این توقف های ناایمن به دو شکل ارادی و یا غیرارادی اتفاق می‌افتد. در توقفات غیرارادی می‌توان به نقص فنی و در ارادی‌ها به توقف برای خرید کالا و یا پرسیدن آدرس اشاره کرد.

وی افزود: برابر قانون اگر وسیله نقلیه‌ای در سطح معابر متوقف شد، راننده وسیله نقلیه موظف است که تمام سعی و تلاش خود را برای خروج از خطوط حرکتی انجام دهد و راه سایر وسایل نقلیه را مسدود نکند و مزاحمتی برای سایر وسایل نقلیه و عابران ایجاد نکند.

نامجو خاطرنشان کرد: علائم هشداردهنده می‌بایست در ۷۰ متری نصب شود و اگر این خرابی در سر پیچ‌ها که محدودیت دید کمتری دارد روی دهد باید در فاصله ۲۰۰ متری باشد که رانندگانی که از پشت سر به این خودرو نزدیک می‌شوند فرصت عکس العمل را داشته باشند.

وی افزود: این خرابی چه در روز اتفاق افتاده و چه در شب رانندگان باید از فلاشر خودروی خود یا همان جبران‌نما استفاده کنند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بیان داشت: برخی اوقات این توقفات ممکن است باعث بروز حوادث و تصادفات شود که پلیس با این توقفات به شدت و طبق قانون برخورد می‌کند؛ مثلاً اگر در آزادراه‌ها باشد برابر ماده چهار قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن موجب تقصیر در تصادف خواهد بود و در سایر راه‌ها با بررسی جمعی جهات و شرایط موجود توسط کارشناسان راهور سهم تقصیر لحاظ خواهد شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: اگر این توقفات موجب تصادف نشود، به لحاظ خودداری از کنار کشیدن خودور حتی در تصادفات نیز اعمال قانون خواهد شد و در توقفات حاشیه ای نیز از طریق تابلوها مطلقاً ممنوع که در حاشیه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نصب شده نیز به رانندگان اطلاع‌رسانی شده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا