اخبارفراری

پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی فراری حفظ می‌شود؟!

[ad_1]

با معرفی ۸۱۲ کامپتیزیونه و ۸۱۲ کامپتیزیونه آپرتا، فراری قوی‌ترین پیشرانه درون‌سوز خود برای خودرویی جاده‌ای را ارائه نموده است. این نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری قدرت ۸۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۲ نیوتون متری داشته و به‌صورت طبیعی نفس می‌کشد. به نظر می‌رسد پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی نقش مهمی در آینده این برند ایتالیایی ایفا خواهد کرد.

انریکو گالیرا مدیر بخش بازاریابی و تجاری فراری در مصاحبه با تاپ گیر گفته که پیشرانه ۱۲ سیلندر قطعاً قلب فراری محسوب می‌شود. مهم‌تر اینکه گالیرا تائید کرده تیم مهندسی فراری به دنبال یافتن راه‌هایی برای حفظ این پیشرانه هستند چراکه او معتقد است پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی به پایان راه خود نرسیده است.

میشائیل لیترز مدیر تکنولوژی فراری نیز از سخنان گالیرا حمایت کرده و گفته که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری هنوز هم نفس خواهد کشید و می‌توان آن را از نظر راندمان و قدرت بیشتر ارتقا داد. مدیر فراری گفته است: “قطعاً ما باید کارهای تحقیق و توسعه زیادی برای حفظ این پیشرانه که ستون فراری است انجام دهیم.” البته یکی از چیزهایی که به اذعان مدیر فراری چالش بزرگی محسوب می‌شود استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه است.

تغییرات پیشرانه ۸۱۲ کامپتیزیونه محدود بوده اما همین تغییرات کوچک نیز اهمیت زیادی دارند. آن‌گونه که تاپ گیر می‌گوید، پیشرانه ۱۲ سیلندر جدید از پوشش کربن الماس مانند در بخش‌های داخلی سود برده و پیستون‌ها نیز بازنگری شده و از سرسیلندر جدیدی استفاده شده است. همچنین از یک سیستم جذب با طراحی جدید استفاده شده است.

به‌طور خلاصه باید گفت ظاهراً هنوز هم فضا برای بهبود پیشرانه تنفس طبیعی فراری وجود دارد. بد نیست بدانید این خودروساز دوست‌داشتنی تکنولوژی‌هایی برای تصمیم‌گیری درباره بهترین گزینه برای آینده دارد هرچند انتظار تغییرات عظیم در این نیروگاه حجیم را نداریم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا