ترمیم موجلوگیری از خشکی مو بعد از شنادمج شدن مو با آب کلرزیباییسلامت مومو

چگونه از موهای آسیب دیده با کلر جلوگیری کنیم؟

[ad_1]

چگونه از موهای آسیب دیده با کلر جلوگیری کنیم؟

شما کلر را به عنوان موادی می شناسید که سلامت موهای شما را در هر تابستان از بین می برد ، اما هدف اصلی آن در واقع یک هدف مثبت است. اگر دارندگان استخر از کلر ، یک ماده ضدعفونی کننده شیمیایی استفاده نمی کردند ، برای شروع ، احتمالاً نمی خواهید در آب آلوده به لجن شنا کنید. قرار گرفتن کوتاه مدت و گاه به گاه در معرض آب کلر ، واقعاً به موهای شما صدمه ای نمی زند ، اما ممکن است به مدت یک روز احساس خشکی در موهایتان کنید. با بخش زیبایی سایت تفریحی جیران همراه باشید تا بدانید چگونه از موهای آسیب دیده با کلر جلوگیری کنیم؟

چگونه از موهای آسیب دیده با کلر جلوگیری کنیم؟

قرار گرفتن منظم در استخرهای کلر دار می تواند صدمات قابل توجهی به موهای شما وارد کند. به طور کلی مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن و از بین بردن آلودگی ، روغن و باکتری ها استفاده می شود. پوست سر ما به طور طبیعی روغن تولید می کند تا مو را از آسیب و سایش روزانه محافظت کند. اگر تدابیر لازم برای جلوگیری و معالجه کلر در برابر موهای خود را بردارید ، برداشتن روغن از استخر به طور منظم در استخر باعث خشکی بیش از حد ، افزایش تخلخل و در برخی موارد خسارت قابل توجهی می شود.


موارد پیشنهادی


آیا کلر می تواند موهای من را سبز کند؟

گرچه درست است که گاز کلر زرد مایل به سبز است ، کلر موهای شما را سبز نمی کند ، آن ماری هلمنستین ، دکترای پزشکی ، در این مقاله توضیح می دهد که در واقع این فلزات اکسید شده (مس) در آب است که به پروتئین موجود در آب متصل می شود ساقه مو و رسوب یک رنگ سبز.

حالا ، قبل از اینکه احساس بدی برای کلر داشته باشید زیرا در این سالها ریتم بدی گرفته اید ، کلر کاملاً بی گناه نیست. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، قرار گرفتن منظم در معرض کلر می تواند باعث خشکی موهای متخلخل شود. موهای خشک و متخلخل (به خصوص موهایی که از نظر شیمیایی روشن یا برجسته شده اند و احتمال دارد در اثر قرار گرفتن در معرض کلر آسیب ببینند) ، مواد شیمیایی و تغییر رنگ را جذب می کنند.

چه کسی در معرض آسیب کلر است؟

هرکسی که به طور مرتب موهای خود را در معرض آب کلر قرار می دهد ، آسیب می بیند ، اما برخی از انواع مو سریعتر یا شدیدتر آسیب می بینند. اگر موهای شما از معیارهای زیر برخوردار است ، می خواهید برای جلوگیری و درمان آسیب کلر بیشتر مراقبت کنید:

  • موهای رنگ شده: به خصوص اگر موهای شما از نظر شیمیایی روشن یا برجسته شده باشد.
  • موهای تحت درمان شیمیایی: از بین رفته یا آرام است.
  • موی خشک
  • موهای نازک یا ظریف
  • موهای آسیب دیده قبلی

 

چگونه از موهای آسیب دیده با کلر جلوگیری کنیم

می توانید بلافاصله قبل و بعد از برخورد به استخر چند کار انجام دهید تا از آسیب رساندن کلر به قفل های زیبای شما جلوگیری شود.

موهای خود را با آب اشباع کنید.

قبل از ورود به استخر ، موهای خود را با آب تمیز شیر بشویید تا موهای شما اشباع شود. آیا تا به حال توجه کرده اید که یک اسفنج فقط آب زیادی را جذب می کند و وقتی پر شد آب فقط تمام می شود؟ موهای شما شبیه اسفنج است. اگر موهای خود را با آب شیر تمیز اشباع کنید ، کمتر موهای شما جذب کلر استخر می شود.

از کلاه شنا استفاده کنید.

اگر شنای زیادی انجام می دهید یا نگران آسیب دیدن هستید ، کلاه شنا می تواند جهانی را تغییر دهد. کلاه شنا سیلیکونی  را امتحان کنید زیرا سبک است و موهای شما گیر نمی کنند.

شستشو ، شستشو ، شستشو.

پس از خروج از استخر ، یک آبکشی تمیز و خوب در زیر دوش ، روند حذف کلر از موهای شما را شروع می کند. در حقیقت ، بهتر است هنگام شنا موهای خود را با آب تمیز بشویید تا کلر و مواد شیمیایی از بدن خارج نشود.

شامپو

شستن موها بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض کلر ، بهترین راه برای از بین بردن قسمت عمده کلر و جلوگیری از صدمه ای است که ممکن است به موهای شما وارد کند. برخی از شامپوها مخصوص کمک به از بین بردن کلر ساخته شده اند و ایده خوبی برای شناگران معمولی است.

رطوبت / تعادل پروتئین

درست به اندازه حذف کلر ، باید هر چه سریعتر رطوبت و پروتئینی را که کلر از موهای شما می گیرد جایگزین کنید. مهم است که پس از شستشو موهای خود را به خوبی حالت دهید ، و من یک نرم کننده پروتئین ترک را برای تسکین موهای خشک و نرم شده و جلوگیری از شکافتن انتها توصیه می کنم.

 

چگونه موهای آسیب دیده با کلر را اصلاح کنیم

اگر کلر به موهای شما آسیب زده باشد ، آن را می دانید. موهای آسیب دیده از کلر بسیار خشک ، موخوره (به خصوص در انتهای آن) ، سفید شده و اغلب کمی شبیه کاه هستند. به راحتی گره می زند و تشک می خورد. این نکات می تواند به شما کمک کند موهای آسیب دیده با کلر را احیا کنید:

با آرایشگر خود صحبت کنید.

اگر در حال حاضر آسیب شدید به کلر دارید ، به یک متخصص مراجعه کنید. از او بخواهید که آسیب موهای شما را ارزیابی کند و محصولات یا روش های درمانی را برای کمک به شما توصیه کند و حداقل برای اصلاح موهایی که احتمالاً بیشترین آسیب را دارند ، اصلاح کند. هنگامی که موهای شما آسیب دید ، ترمیم از بحث خارج می شود و مدل مو تنها امید شما برای داشتن موهای نرم و براق است.

موهای خود را شفاف کنید.

اگر کلر به موهای شما آسیب زده باشد ، به احتمال زیاد این موها نیز در موهای شما جمع شده و باعث می شوند که احساس بدتری نسبت به آنچه در گذشته است باشد. یک شامپوی شفاف را امتحان کنید یا با این ترفند سریع جوش شیرین در خانه موهای خود را کاملاً شفاف کنید. شستشوی سرکه سیب همچنین گزینه خوبی برای از بین بردن تجمع کلر است.

پوست سر خود را بررسی کنید.

کلر نه تنها به ساقه موهای شما خشک می شود بلکه می تواند باعث خشک شدن پوست سر شما شود. اگر پوست سر شما به شدت خشک شده و موهای شما آسیب دیده است ، من اکیداً توصیه می کنم به محصولات نیوکسین سعی کنید آسیب ها را برطرف کنید ، رطوبت را دوباره پر کنید و پوست سر را به سالم ترین حالت خود برگردانید (حتی اگر موهای شما کم پشت نباشد).


بیشتر بخوانید: تغییر رنگ موهای بازیگر ترک


از یک درمان منظم با پروتئین استفاده کنید.

دوباره پر کردن پروتئین موجود در موهای شما که توسط کلر سلب شده است ، به ترمیم و بازسازی قدرت مو کمک می کند.
موهای خود را عمیق کنید. اگر یک نرم کننده منظم روزانه ضروری است ، اگر موهای شما توسط کلر آسیب دیده باشد ، به یک هفته یا دو بار درمان تهویه عمیق نیاز دارید تا رطوبت را ببندید و انتهای شکاف موخوره را صاف کنید. روغن نارگیل یکی دیگر از موهبت های خوب برای ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از کلر است.

بسیار صبور باشید

در حالی که برای ترمیم موهای آسیب دیده خود کار می کنید ، صبور باشید. طول می کشد تا موهای آسیب دیده دوباره زنده شوند. در ضمن ، همین حالا این ترفندها را برای داشتن موهایی با ظاهر سالم امتحان کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا