دسته‌بندی نشدهطراحی داخلینصرینو

چگونه اسپیس فریم نمایشگاهی جذاب بسازیم؟

سادگی و زیبایی منحصر به فرد سازه های اسپیس فریم، از نظر معماری بسیار جذاب، و با ارزشه و به همین دلیله که بسیاری از معماران اسپیس فریم ها رو در سالن ها، مراکز اجتماعی و غیره به نمایش میگذارن و در بسیاری از موارد، از آنها به عنوان نماسازی استفاده میکنن. در ادامه شما رو در زمینه ی ساخت و طراحی غرفه های نمایشگاهی اسپیس فریم راهنمایی میکنیم.

راه دانا: علاقه به ساخت سازه های اسپیس فریم در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. سادگی و زیبایی منحصر به فرد سازه های اسپیس فریم، از نظر معماری بسیار جذاب، و با ارزشه و به همین دلیله که بسیاری از معماران اسپیس فریم ها رو در سالن ها، مراکز اجتماعی و غیره به نمایش میگذارن و در بسیاری از موارد، از آنها  به عنوان نماسازی استفاده میکنن. در ادامه شما رو در زمینه ی ساخت و طراحی غرفه های نمایشگاهی اسپیس فریم راهنمایی میکنیم.

برای افرادی که میخوان یه کسب و کار کوچک و با صرفه راه بندازن، غرفه های نمایشگاهی اسپیس فریم بهترین راه حله. این غرفه ها شباهت خیلی زیادی به داربست دارن و این طراحی اسپیس فریم هاست که میتونه در جذب مشتریان تأثیر داشته باشه. در ادامه چند ترفند مهم برای ساخت اسپیس فریم نمایشگاهی رو شرح دادیم:

-تأثیر رنگ

شما نمیتونید تأثیر رنگ ها رو دست کم بگیرید. چندین مطالعه نشون دادن که رنگ مهمترین نشونه برای تأثیرگذاری روی خریداران هستش. رنگ نقش بسیار زیادی در تعیین حال و هوا و موضوع هر غرفه نمایشگاهی داره. ترکیب نادرست رنگ ها در هر طرحی حال و هوای بیننده رو میشکنه. سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد اینه که چگونه از رنگ برای طراحی غرفه اسپیس فریم استفاده کنیم؟ شما میخوایید از رنگی استفاده کنید تا غرفه نمایشگاهی تون رو هیجان انگیزتر نشان بدید. برای این کار بهتره که یه درک اولیه از رنگ ها داشته باشید. برای مثال مفاهیم چند رنگ رو با هم بررسی میکنیم.

  • از رنگ مشکی برای تأثیرگذاری استفاده کنید

مشکی اغلب به عنوان یک رنگ پیچیده در نظر گرفته میشه. برندها اغلب از رنگ مشکی استفاده میکنن تا محصولات خودشون رو متمایز و جذاب نشان بدن. این رنگ با اکثر رنگ ها مخصوصا سفید کار میکنه. اگه میخوایید گرافیک غرفه نمایشگاهی شما اقتدار و موقعیت رو نشان بده، ترکیب رنگ مشکی به شما کمک میکنه که به آن دست پیدا کنید.

a064b88f 60f8 4053 a0ec d61f52cdc49b - چگونه اسپیس فریم نمایشگاهی جذاب بسازیم؟

  • از رنگ نارنجی برای ایجاد انرژی استفاده کنید


پربازدیدترین:

نارنجی به معنای اشتیاق، سرگرمی و انرژیه. اغلب میبینید که برندهای مخصوص کودکان و نوجوانان رنگ نارنجی رو تا حدی در برند خود به کار بردن. شما میتونید همین کار رو برای القای نشاط در خریداران خود انجام بدید. حتی میتونید با استفاده از طرح رنگ نارنجی در لباس کارمندان، خودتون رو دوستانه تر و قابل دسترس تر نشون بدید.

  • از قرمز برای شادابی استفاده کنید

تأثیری که رنگ قرمز بر روان انسان داره، به خوبی اثبات شده است. قرمز حواس رو تحریک میکنه. این ساده ترین رنگ برای تشخیصه، از این رو چراغ های راهنمایی و علائم ایست در سراسر جهان از رنگ قرمز استفاده میکنن. از رنگ قرمز برای بنر آویزون خود استفاده کنید تا غرفه شما برای شرکت کنندگان در سراسر نمایشگاه تجاری قابل مشاهده باشه.

دیدید چه ساده بود. اما شاید فکر کنید که رنگ محیط اطراف مثل کف و دیوار غرفه از چه رنگ هایی باشه؟ درواقع شما رنگ هایی رو انتخاب میکنید که با رنگ های برند اصلی شما جفت بشن مثلا غروب خورشید که ترکیبی از زرد و نارنجیه که خیلی با جفت هستن. برای پیدا کردن رنگ های جفت میتونید با سرچ ساده در فضای مجازی پیدا کنید.

-تأثیر فضا

ساده ترین راه برای متمایز شدن در میان سایر غرفه های نمایشگاهی اینه که فضایی طراحی کنید که مورد توجه عموم مردم قرار بگیره. فضاهای بزرگ ممکنه چشم بازدید کننده رو به خود جذب کنه اما یه فضای کوچک در عین حال خلاق و جذاب نظر بینده رو در میان سایر غرفه ها بیشتر جلب میکنه.

-تأثیر نورپردازی

هنگام جستجوی ایده های غرفه نمایشگاهی، نورپردازی یه ویژگی مهمه که باید بهش توجه بشه. نورپردازی نه تنها به بهتر دیده شدن محصولات کمک میکنه بلکه افراد در هنگام عبور رو هم جذب میکنه. نورپردازی به اشکال مختلف مثل نور یه طرفه، ال ای دی، رنگی در بسیاری از وسایل انجام میشه. اگه وقتتون رو صرف ایده های نورپردازی کنید، به مرور زمان متوجه تفاوت های های زیادی نسبت غرفه های بدون نورپرداز میشید.

ابعاد غرفه نمایشگاهی و جنس آن

1bd7a866 41cd 4d12 aab6 ab704fc04d84 - چگونه اسپیس فریم نمایشگاهی جذاب بسازیم؟

غرفه های نمایشگاه بسته به نوع و محل برگزاری در ابعاد مختلفی هستن و به وسیله بست اسپیس متصل میشوند..به طور معمول اندازه استاندارد مقطع سازه اسپیس فریم 15 × 15 هست. شما میتونید غرفه های نمایشگاهی تون رو در 3 ابعاد زیر درست کنید.

3× 3 متر: پیکربندی این غرفه ها معمولا به صورت خطی هستش.

3 × 6 متر: غرفه هایی با این اندازه دارای پیکربندی شبه جزیره ای هستن.

6 × 6: بزرگترین و گرون ترین نوع غرفه محسوب میشه. فضای اضافی برای نمایش‌ محصولات دریافت میکنید و شانس بیشتری برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان خود دارید.

غرفه های نمایشگاهی اسپیس فریم به خاطر اینکه سبک وزن و محکم باشه، از جنس آلومینوم میسازن. اما در شرایط حاضر به دلیل اینکه آلومینوم بسیار گرونه، بیشتر تقاضاها به سمت اسپیس فریم آهنی است.

نکات مهم در هنگام اجاره اسپیس فریم

در هنگام اجاره اسپیس فریم باید به دو موردتوجه داشته باشید:

  1. فضای داخلی اسپیس فریم

-ضخامت و قطر مفتول مناسب باشه- عمق جوش هایی که در سازه خورده کافی باشه -بررسی روش آبکاری که برای نگهداری دوام سازه بسیار مهمه

  1. فضای بیرونی اسپیس فریم
  • بررسی محیط اطراف اسپیس- به دست آوردن متراژ موردنیاز- تعیین تاریخ و منطقه ی نصب اسپیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا