دسته‌بندی نشدهسلامت و تندرستیمطالب پزشکی

چگونه دلی جوان و شاد داشته باشیم؟

[ad_1]

چگونه دلی جوان و شاد داشته باشیم

حتما شما هم این جمله را بارها و بارها شنیده اید که سن فقط یک عدد است و این روحیات انسان هاست که مشخص کننده سن واقعی آن هاست.

بسیارند کسانی که سن آن ها چندان بالا نیست اما به واسطه عدم تمایل به فعالیت های مختلف، ناراحتی ها و نارضایتی های گوناگون، عدم استفاده از امکانات و نعمت ها و عواملی از این دست، شادابی و نشاط لازم را ندارند و همواره روحیه ای کسل و خسته کننده دارند.

در مقابل این گروه هستند کسانی که با وجود بالا رفتن سن شان، همواره شادابی وسرزندگی خود را حفظ نموده و سرشار از انرژی های مثبت هستند. این افراد بدون توجه به عدد سن تلاش می کنند تا حداکثر استفاده را از تمام لحظات زندگی برده و از نعمت هایی که در زندگی دارند به بهترین نحو استفاده نمایند.

این ها در واقع معنای حقیقی زندگی را یافته اند و اجازه نمی دهند هیچ عاملی مانع از نشاط و لذت های شان شود. درست مانند سال های کودکی که هیچ موضوعی برای انسان آنقدر حائز اهمیت نیست که بتواند جلوی بازی کردن و یا شادی های ساده کودکانه را بگیرد.

با نگاهی متفاوت به رفتارهای کودکان، هریک از ما می توانیم درس های مختلفی از آن ها گرفته و با ساده گرفتن مسائل، از فشارها و استرس های خود کاسته و زندگی آرام تر و لذت بخش تری را تجربه کنیم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی درس هایی که می توانیم از کودکان یاد بگیریم تا دلی جوان داشته باشیم و زندگی شادتری را تجربه کنیم، بپردازیم.

.1 نگاه توام با طنز به زندگی داشته باشید

کودکان تقریبا در هر چیزی می توانند راهی را برای شوخ طبعی و سرگرمی پیدا کنند. آن ها برای خندیدن و شاد بودن به دنبال دلایل سخت نیستند و از ساده ترین ابزارها برای سرگرمی و شادی استفاده می کنند.

بسیاری از افراد بزرگسالی که دل های جوانی دارند نیز همین گونه اند. آن ها سعی می کنند با آغوش باز به استقبال ساعات روز خود بروند و در هر زمان ممکن لبخند بزنند و بخندند حتی اگر احساس کنند چیزی برای لبخند زدن وجود ندارد.

2. در خانه نمانید

هیچ کودکی ماندن در خانه را دوست ندارد چرا که امکان زیادی برای فعالیت در خانه ندارد. همین که سعی کنید از خانه خارج شوید و ساعاتی را در طبیعت و یا در ارتباط با انسان های دیگر بگذرانید باعث تغییرات زیادی در روحیه شما و تمرکز کمتر بر روی مسائل ناخوشایند زندگی می شود.

بودن در طبیعت، پارک، گردهمایی ها، حضور در جمع دوستان و… همه عواملی هستند که کمک می کنند انسان ها سرزنده تر بوده و فارغ از سن و سالشان احساسات بسیار بهتری را تجربه کنند.

.3سعی کنید اتفاقات جدیدی را تجربه کنید

کودکان همیشه چیزهای جدیدی را تجربه می کنند و به طور طبیعی به سمت یادگیری مهارت های جدید و تلاش برای فعالیت های تازه حرکت می کنند. برعکس در بزرگسالی انسان ها معمولا از تجربه ناشناخته ها هراس دارند. این در حالی است که انسان هایی که زنده دل بوده و دل جوانی دارند، دوست دارند این شانس را داشته باشند که تجربیات و بینش های جدیدی را کسب کنند.

.4 به جای ترسیدن، شجاع باشید

زندگی کودکان هیچ حد و مرزی ندارد، هیچ گاه این اتفاق نمی افتد که آن ها به دلیل ترس از شکست خودشان را از تجربه ای محروم کنند.

بزرگسالان زنده دل هم همین گونه اند آن ها از فرصت های مختلف زندگی با عزم و امید استقبال می کنند و اجازه نمی دهند که ترس از شکست ها مانع از حرکت شان شود.

.5 برای شاد بودن دنبال بهانه های بزرگ نباشید

مانند کودکان که به ساده ترین بهانه ها مانند  : فال تاروت آنلاین، راه رفتن مورچه ها بر روی دیوار گرفته تا جمع آوری سنگریزه های خاص شادی می کنند سعی کنید که به دنبال دلایل بزرگ نباشید

کودکان زیبایی را در هر لحظه ای از زندگی مشاهده می کنند و این شادی زیادی را برای آنها به ارمغان می آورد. کسانی که دل های جوانی دارند نیز همین گونه اند. آنها حتی به اندازه پنج دقیقه در روز دست از کارهای روزمره خود می کشند و به زیبایی های اطرافشان نگاهی می اندازند. این افراد جهان را جایی الهام بخش و گسترده می بینند، و نمی خواهند که حتی یک دقیقه از آن را از دست بدهند.

.6 کینه ها را رها کنید

کودکان بزرگترین اساتید در این موضوع به شمار می آیند. آن ها هرچند هم که سخت با یکدیگر درگیر شوند، پس از مدتی کوتاه ناراحتی ها و دلخوری ها را کنار گذاشته و باز هم در کنار هم به بازی و تفریح مشغول می شوند در واقع آن ها در حال حاضر زندگی می کنند و با کینه های قدیمی، حال خوش خود را خراب نمی کنند.

این در حالی است که بسیاری از بزرگسالان با حمل کردن کینه های کهنه و متعدد اجازه شادی و لذت را به خودشان نمی دهند و همواره احوالات خوش خود را در معرض آسیب این احساسات منفی قرار می دهند.

افرادی که دل های جوانی دارند، قلب شان را نه محلی برای نگه داری کینه ها بلکه جایی برای حفظ شادی و احساسات مثبت قرار می دهند.

7. به حیوانات محبت کنید

حیوانات مملو از عشق و عاطفه هستند و کودکان معمولا عاشق آن ها هستند. انسان ها هرچه بزرگتر می شوند، از دنیای پر از محبت حیوانات فاصله می گیرند اما برخی ها حتی با وجود سنین بالا، بازهم علاقه مند به محبت به حیوانات بوده و از بودن در کنار آن ها انرژی زیادی را کسب می کنند.

8. دوستان جدیدی پیدا کنید

درست است که هیچ چیز ارزشمند تر از دوستی های قدیمی نیست. اما همان دوستی های قدیمی هم روزگاری دوستی جدیدی به شمار می آمدند.

بیشتر دوران کودکی ما صرف پیدا کردن دوستان جدید می شود. در مدرسه، جشن های تولد، در حین بازی و … اما هرچه که بزرگ تر می شویم تعداد دوستان ما تنها به چند نفر محدود می شود چرا که تمایل به برقراری ارتباط صمیمانه با انسان های جدیدتری را نداریم.

این در حالی است که دوستی های جدید منشا بسیاری از انرژی های مثبت بوده و تاثیر زیادی در تغییر روحیه افراد دارد.

9. خلاق باشید

حتما شما هم تا کنون دیده اید که کودکان زمان زیادی از وقت خود را صرف کارهای خلاقانه ای نظیر نقاشی، کاردستی و … می کنند. گاها می بینیم که در این گونه فعالیت ها کاملا غرق شده اند درست مانند زمانی که بزرگسالان در کار خود فرو می روند.

اختصاص زمانی به فعالیت های خلاقانه در طول روز کمک می کند که افراد فارغ از سن شان انرژی های زیادی را کسب کرده و نشاط بیشتری را تجربه نمایند.

10. به زخم های خود افتخار کنید

مانند کودکان که با افتخار جای زخم ها و کبودی های بدن خود را به دیگران نشان می دهند و آن را دال بر شجاعت و نترس بودن خود می دانند شما هم بابت شکست هایی که در زندگی داشته اید هیچ گاه شرمنده نباشید و به خاطر تلاشی که داشته اید به خودتان افتخار کنید.

به این فکر کنید که سختی ها و شکست هایی که در زندگی تجربه کرده اید، از شما این انسان مستحکمی که امروز هستید را ساخته است.

برای امروزتان زندگی کنید

قدری از نقشه های بلند و بالا برای فرداهای دور، دست بکشید. به گذشته ها باز نگردید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا