اختصاصیچگونهخبرهای داغ روزروانشناسیسبک زندگیعشق

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم؟ (بر اساس روانشناسی عشق)

[ad_1]

چگونه شخصی را عاشق خود کنیم

آیا فکر می‌کنید عشق قابل کنترل نیست؟

همه ما به آنچه دیگران درباره ما فکر می کنند و احساسی که در مورد ما دارند، اهمیت می دهیم.

اصول اولیه ای که باعث می شود دیگران ما را دوست داشته باشند چیزهایی مانند مهربان بودن، صداقت داشتن، محتاط بودن و انسانی شایسته بودن است. با این وجود، بسیاری از نکات ریز و جزئی دیگر نیز وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی بر علاقه دیگران نسبت به ما داشته باشد.

بیشتر این نکات تکنیک های کوچکی هستند که می توانیم هر روز آنها را پیاده کنیم. ممکن است این موارد به نظر ناچیز یا حتی احمقانه بیایند، اما اگر می‌خواهید دیگران دوست‌تان داشته باشند، سعی کنید آنها را امتحان کنید و محبوبیت خود در بین دیگران را افزایش دهید.


  1. در مکالمات، نام او را صدا بزنید

بیایید قبول کنیم که همه ما از شنیدن اسم‌مان در طول مکالمات لذت میبریم.

دیل کارنگی در کتاب معروفش از معجزه صدا زدن نام افراد و تاثیری که بر روی آن‌ها می‌گذارد صحبت می‌‌کند. استفاده از نام افراد در طول گفتگو یک تکنیک آزمایش شده است که می‌تواند دوست داران شما را افزایش بدهد.


  1. لبخند بزنید

اگرچه ما در عصر دیجیتالی زندگی می کنیم که به طور فزاینده ای فناوری را جایگزین تعاملات انسانی می کند، اما این نباید باعث شود که فراموش کنیم که ما ذاتا موجودات بسیار اجتماعی هستیم.

ما به عنوان انسان، از تعاملات و ارتباطات اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازخورد استفاده می کنیم و بر اساس نحوه ارتباط و واکنش دیگران در مقابل ما، انتخاب های آگاهانه و ناآگاهانه زیادی داریم.

لبخند زدن مسری است، وقتی می بینیم که فردی به روی ما لبخند زده به صورت کاملا ناخوداگاه ما نیز به روی او لبخند می‌زنیم. این لبخند به ظاهر کوچک و بی‌اهمیت، می‌تواند افراد را به سمت شما بکشاند و باعث شود شما را بیش از قبل دوست داشته باشند.


  1. شنونده خوبی باشید

گوش دادن درست و کامل ما به دوست یا عزیزمان در حین حرف زدن، می تواند احساس خوبی از مهم بودن به او القا کند. این گوش دادن عمیق را با زبان بدن یعنی با برقراری تماس چشمی و تایید کلامی به طرف مقابل نشان دهید.

مطمئن باشید همه از ارتباط و صحبت کسی که یک شنونده خوب است لذت می برند و این ویژگی می‌تواند محبوبیت شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش بدهد.

همچنین بخوانید: چگونه شنونده خوبی باشیم

  1. از تأیید کلامی استفاده کنید

بیشتر کتاب های روانشناسی از این روش به عنوان “گوش دادن فعال” یاد می کنند.

در گوش دادن فعال شما با تکرار بخش‌‌هایی از گفته‌های یک فرد به او نشان می‌‌دهید که با تمام وجود به حرف های او گوش می‌دهید.

در حالی که ممکن است این کار برایتان کمی عجیب به نظر برسد، اما در گفتار این نوع گفتگو در واقع می تواند باعث شود تا افراد شما را بیشتر دوست داشته باشند. این باعث می شود فرد دیگر احساس کند که شما واقعاً توجه می کنید و این توجه کامل چیزی است که همه ما آن را خیلی دوست داریم.


  1. مکالمات قبلی را یادآوری کنید

برای اینکه به شخصی نشان بدهید که چقدر به او اهمیت می‌دهید و چقدر برایتان مهم است، موضوعی را که فرد قبلاً به آن اشاره کرده، مطرح کنید. آیا همکار شما هفته گذشته در مورد پروژه پسرش با شما صحبت کرده است؟ فرصت خوبی است، این موضوع را پیگیری کنید و از او بپرسید که اوضاع چطور پیش رفته است.

آیا دوست شما گفته است که او قرار است آخر هفته آشپزخانه خود را به رنگ جدیدی درآورد؟ این بار که او را دیدید از او در مورد رنگ جدید آشپزخانه سوال کنید.

نیازی نیست که مواردی که یادآوری می‌کنید، حتما رویدادهای بزرگ و تغییر دهنده زندگی باشند. حرف زدن در مورد مسائل کوچک زندگی نیز می‌تواند اهمیت دادن شما به او را به خوبی نشان بدهد.


  1. صادقانه از او تعریف کنید

همانطور که توسط کارشناس معروف نیز دیل کارنگی اشاره شد، افراد خواهان قدردانی واقعی هستند. این قدردانی صادقانه با چاپلوسی که اکثر مردم در تشخیص آن مهارت دارند، خیلی فرق دارد.

چیزی که مردم واقعاً می خواهند قدردانی صادقانه است. این کار به افراد نشان می‌دهد که تلاش‌های آن‌ها به خوبی دیده می‌شود و این قدردانی حس لذت بخشی را به آن‌ها القا می‌کند.

علاوه بر قدردانی صادقانه و صمیمانه، تحسین شدن توسط دیگران نیز حس لذت بخشی برای ما به ارمغان می‌آورد. همه ما عاشق تحسین شدن هستیم.

وقتی کارمان را خوب و درست انجام داده‌ایم و رئیس‌مان برای انجام درست آن ما را تحسین می‌کند، علاوه بر انتقال حس خوب و مثبت، انگیزه ما برای تلاش بیشتر را نیز بهبود می‌بخشد. با تحسین فردی که دوستش دارید به خوبی می‌توانید نظر او را به خود جلب کنید.


  1. ماهرانه و با احتیاط از دیگران انتقاد کنید

هر چه قدر لازم است در تحسین دیگران سخاوتمند باشید، باید در انتقاد از آن‌ها خساست به خرج دهید. حتی یک انتقاد کوچک می‌تواند احساسات فرد را جریحه دار کرده و غرور او را بشکند.

البته انتقاد درست و سازنده در بعضی مواقع لازم است، اما باید همیشه هدف‌دار باشد و با احتیاط انجام شود. اگر از کسی خطایی سر زده، به هیچ وجه در میان جمع او را مواخذه نکنید.

یک استراتژی کاملا موثر این است که قبل از انتقاد کردن از طرف مقابل تعریفی صادقانه کنید، به عنوان مثال به او بگویید از تمام تلاشتان برای ارسال گزارش‌ها ممنونم اما به نظر می رسد که در گزارش اخیر که ارسال کرده اید، چند خطای عددی وجود دارد، لطفا این اعداد را دوباره بررسی کنید.

هدف شما باید واقعاً این باشد که شخص مقابل اشتباهات را تشخیص دهد بدون اینکه به آنها اشاره کنید. حتی در مثال بالا، می توانید به سادگی بگویید، “من در آن گزارش اخیر که ارسال کرده اید، چند خطای عددی دیدم” و منتظر پاسخ باشید.


  1. با لحن دستوری صحبت نکنید

هیچکس از خطاب شدن با لحنی مانند دستور دادن خوشش نمی‌آید. واقعیت این است که شما می‌توانید به جای دستور دادن سوال کنید و به همان نتیجه که می‌خواهید برسید. نتیجه ممکن است یکسان باشد، اما احساس و نگرش فرد بسته به رویکرد شما می تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال می توانید به جای اینکه بگویید: “من امشب به گزارش‌ها نیاز دارم،آنها را سریع به من برسان” بگویید: “فکر می کنی تا امروز بعد از ظهر می توانی آن گزارش ها را برای من ارسال کنی؟”

این دو لحن درخواست یکسانی دارند اما نتیجه و حسی که در طرف مقابل ایجاد می‌کنند، بسیار متفاوت است.


  1. یک فرد واقعی باشید، نه یک ربات

هر چند که برخی اصول وجود دارد که می‌گویند باید در ارتباط با دیگران محکم بوده و اقتدارمان را حفظ کنیم، اما بیایید قبول کنیم که افراز در این زمینه واقعا ناخوشایند است و هیچ کس دوست ندارد در ارتباط با یک ضخص عصا قورت داده قرار بگیرد. درعوض، سعی کنید با اعتماد به نفس و قابل احترام جلوه کنید.


  1. در داستان گفتن متخصص باشید

همه ما عاشق شنیدم داستان‌های مهیج از زبان افراد خبره و کاربلد هستیم. اگر شما بتوانید بر این هنر مسلط شوید افراد از ارتباط با شما لذت خواهند برد و محبوبیت شما بیش از پیش افزایش خواهد یافت.


  1. لمس فیزیکی را فراموش نکنید

این مورد چیزی است که باید در انجام آن خط و مرزها را حفظ کنید. یک تماس فیزیکی زمانی مفید واقع می شود که به صورت خاصی انجام شود.

تماس فیزیکی باعث ایجاد ارتباط نزدیک تر خواهد شد. یک مثال عالی از تماس فیزیکی، لمس آرام بازو با دست چپ هنگام دست دادن با دست راست است. این یک روش عالی برای به پایان رساندن مکالمه است.

البته فراموش نکنید که همه با این استراتژی احساس راحتی نخواهند کرد، پس اگر با آن راحت هستید آن را انجام بدهید.


  1. از طرف مقابل نظرخواهی کنید

نظرخواستن از طرف مقابل نشان می دهد که شما برای نظر او ارزش قائل هستید و به او احترام می‌گذارید.

همه احساس مهم بودن و لرزش داشتن را دوست دارند. وقتی باعث می شوید شخصی احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشد، مطمئناً آن شخص شما را به خاطر این احساس دوست خواهد داشت.


  1. از کلیشه ها پرهیز کنید

بیایید بپذیریم که اغلب ما افراد خسته کننده و حوصله سر بر را دوست نداریم. در عوض، ما افراد با شخصیت متفاوت، منحصر به فرد و حتی حتی گاهی عجیب و غریب را دوست داریم.

یک مثال عالی در شرایطی که پرهیز از کلیشه مهم است مصاحبه است. به جای اینکه در پایان یک مصاحبه طوطی وار بگویید که “از ملاقات با شما خوش وقتم”، نوعی تنوع را برای یادآوری کردن، حتی به روشی کوچک، اضافه کنید و بگویید “واقعا از صحبت کردن با شما لذت بردم.”

نیاز نیست در این زمینه کار خاصی انجام دهید، فقط کافیست خودتان باشید و به دنبال کلیشه‌ها برای جلب توجه دیگران نباشید.


  1. سوال بپرسید

سوال پرسیدن از دیگران در مورد زندگی، علایق آنها راهی مطمئن برای به دست آوردن امتیازاتی در دوستی با آن هاست. اغلب افراد دوست دارند در مورد خودشان صحبت کنند و از علایق و سلیقه‌شان حرف بزنند.

اگر از افراد سوال بپرسید و آنها را ترغیب کنید در مورد خودشان با شما حرف بزنند، آنها بعد از پایان مکالمه احساس خواهند کرد که شما بهترین فردی هستید که با او روبرو شده اند. با این مکالمه او به طور ناخوداگاه در مورد شما احساس بهتری خواهد داشت.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا