اختصاصیچگونهخبرهای داغ روزخوشبختیمجله موفقیت

چگونه زندگی را ساده بگیریم؟ ۲۱ راه لذت بردن از زندگی

[ad_1]

زندگی لذت بخش

زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد. ما در کنار تجربه روزهای خوب، روزهای بدی را هم تجربه می کنیم. لحظات زیادی پیش می آید که ناامید می شویم و مدام استرس داریم. از خودمان می پرسیم چگونه کنار آمدن با زندگی اینقدر سخت شده است؟

چه موقع می توانم فرصت انجام کارهایی که دوست دارم را پیدا کنم؟ چه زمانی دوباره احساس خوشبختی خواهیم کرد؟ این افکار و احساسات می تواند ما را در مسیر ویرانی خودمان پیش ببرد.

اگر ما این فرصت را به دست آوریم که بفهمیم چگونه می‌توانیم زندگیمان را بازسازی کنیم، تا هم برای خودمان و هم اطرافیانمان مفید باشیم، می‌توانیم درک کنیم که زندگی می‌تواند ساده‌تر باشد.

اکنون می خواهم به شما بگویم که راهکارهای کوچکی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن ها زندگی را ساده‌تر کنید. در این مطلب از آلامتو 21 راهکار ضروری برای راحت تر کردن زندگی را به شما معرفی می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.


  1. یک روتین خوب را ایجاد کنید و توسعه بدهید

هر روز با یک روال خوب شروع می شود. این زمان برای شماست که به زندگی خود ارزش ببخشید، به شما انگیزه می‌دهد تا سازماندهی خود را حفظ کنید، بر مراقبت از خود تمرکز کنید و عادات سالم را تمرین کنید. برای افزایش بهره وری و رشد می توانید یک روال صبح یا شب ایجاد کنید و به انجام هرروزه آن پایبند باشید.


  1. مراقبت از خود را تمرین کنید

بیایید کمی بیشتر به مراقبت از خود بپردازیم. صرف 15 یا 30 دقیقه در روز برای مراقبت از خودمان، زندگی راحت تری را به دنبال خواهد داشت. می پرسید چگونه؟

به جای اینکه استرس داشته باشید که نمی توانید مدتی را برای انجام کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید، می توانید از این زمانی که صرف استرس داشتن می کنید برای تمرکز بر روی خودتان استفاده کنید.


  1. هیچ چیز را شخصی نکنید

شخصی نکردن مسائل، بخش مهمی از آسان شدن زندگی شما و همچنین زندگی دیگران است. به یاد داشته باشید که رفتار دیگران همیشه در مورد شما نیست، هر رفتاری را به خودتان نسبت ندهید.

اگر اجازه ندهید که که این افکار روی شما تاثیر بگذارد، زندگی راحت تر خواهد شد و شما آماده رویارویی با هر شرایطی که پیش بیایید خواهید بود.


  1. افراد سمی را رها کنید

افراد سمی شما را از بین می برند و این قدرت را دارند که افکار منفی را وارد زندگی شما کنند. این قدرت را از خود دور کنید. اغلب، افراد سمی از سمی بودن خود آگاه نیستند. اما شما آگاه هستید و می توانید زندگی خود را با رها کردن آنها آسان تر کنید.

این شخص حتی می تواند یک عضو خانواده یا دوست شما باشد، می دانم که رها کردن او در این شرایط بسیار دشوارتر خواهد بود، اما لازم است به خودتان یادآوری کنید که سلامت روانی شما حرف اول را می زند و باید در بلندمدت آنچه را که برای شما مفید است انجام دهید.


  1. از تلاش برای جلب رضایت دیگران دست بردارید

آیا خود را دائماً در ال تلاش برای راضی کردن افراد یا انجام کارهایی برای آنها می بینید؟ تلاش برای جلب رضایت دیگران را متوقف کنید و به ارزش های خود وفادار باشید. شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید.

راضی نگه داشتن دیگران مساوی است با از خودتان گذشتن!


  1. نه گفتن را یاد بگیرید

وقتی صحبت از افراد دیگر می شود، آیا نه گفتن برای شما هم سخت است؟ آیا با نه گفتن احساس گناه می کنید، تا جایی که در نهایت با چیزی موافقت می کنید یا متعهد به کارهایی می شوید که ممکن است وقتش را نداشته باشید؟

شما تنها نیستید. بیشتر مردم برای نه گفتن مشکل دارند. اما باور کنید که با یاد گرفتن “نه گفتن به موقع” می توانید زندگی خود را بسیار ساده تر از این چیزی که هست، کنید.

اینکه مرزهای خود را تعیین کرده و برخی پیشنهادات یا تعهدات را رد کنید، بسیار خوب است. به خودتان بها بدهید و به هر قیمتی هر چیزی تن ندهید.


  1. همیشه صادق باشید

یادگیری این که چگونه با حقیقت خود زندگی کنید، شما را در مسیر درست هدایت خواهد کرد. صادق بودن مزایای زیادی مانند جلب اعتماد دیگران، توانایی افتخار به خود، استرس کمتر و… دارد.


  1. مسئولیت اقدامات و اشتباهات خود را بر عهده بگیرید

همه ما گاهی اشتباه می کنیم، انسان جایزالخطاست. حقیقت این است که همه چیز به نحوه واکنش شما به اشتباهاتتان بر می گردد.

به عنوان مثال، در محل کار اشتباهی مرتکب شده اید که در نهایت برای شرکت هزینه داشته است. آیا پذیرش مسئولیت و صادق بودن با رئیس آسان تر است یا سعی برای پنهان کردن آن؟

اگر تصمیم بگیرید که آن را پنهان کنید، ممکن است عواقب بدتری داشته باشد. پذیرش مسئولیت ها و اشتباهات یکی از ویژگی های افراد قدرتمند است.


  1. صبر را تمرین کنید

همه ما می توانیم کمی بیشتر از صبر در زندگی خود استفاده کنیم و صبورتر باشیم. می دانم گفتن این راحت تر از انجام دادن است، اما وقتی صبوری را تمرین می کنید، می توانید در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید. این امر بر سلامت روانی شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.


  1. ناامیدی را در زندگی بپذیرید

ناامیدی ها و ناراحتی ها بخش جدانشدنی زندگی هر کدام از ما هستند. ممکن است مردم ما را ناامید کنند یا حتی خودمان خودمان را ناامید کنیم.

نکته این است که ناامیدی را به عنوان بخشی از زندگی بپذیرید. سعی کنید این ناامیدی ها را جدی نگیرید، به خاطر داشته باشید که همه چیز در حال تغییر است و شرایط اینطور نمی ماند.


  1. دوست داشتن خودتان را تمرین کنید

بدون قید و شرط خودتان را دوست داشته باشید. شما می توانید با مراقبت از خود، استفاده از جملات تاکیدی روزانه و مهربان بودن با خودتان، دوست داشتن خودتان را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که زیاد به خود سخت نگیرید و تلاش کنید که بهترین نسخه خود باشید.


  1. اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید

تعیین اهدافی که دور از دسترس شما هستند می تواند منجر به ناامیدی شود. سعی کنید اهداف قابل دستیابی، که در اصطلاح به عنوان اهداف کوچک شناخته می شوند، تعیین کنید تا انگیزه شما افزایش یابد.


  1. در مواقع ضروری کمک بخواهید

ما گاهی اوقات از درخواست کمک کمی خجالت می کشیم، شاید به این دلیل است که نمی خواهیم دیگران را اذیت کنیم یا احساس می کنیم که می توانیم به تنهایی از پس آن برآییم. اما در واقع با درخواست نکردن کمک، به خود آسیب می رسانیم.

با عدم درخواست کمک از اطرافیانمان، خود را از یادگیری نحوه انجام کاری باز می داریم. برای راحت تر کردن زندگی، دیدگاه خود را تغییر دهید و هر جا نیاز دارید از دیگران کمک بخواهید.

به خودتان یادآوری کنید که پرسیدن سوالات از دیگران هیچ اشکالی ندارد و این واقعیت را بپذیرید که خودتان جواب همه سوالات را نمی دانید و واقعا گاهی به مشورت و کمک دیگران نیاز دارید.


  1. قدردانی را تمرین کنید

به جای فکر کردن به چیزهایی که ندارید قدردان چیزهایی که دارید باشید. شما می توانید با نوشتن برخی از مواردی که قدردانشان هستید یا با گفتن این موارد با صدای بلند و شکر کردن خدا، از داشتن آنها قدردانی کنید.


  1. یاد بگیرید که دیگران را ببخشید

همانطور که قبلاً اشاره کردم، مردم هر از گاهی ما را ناامید می کنند و اشکالی هم ندارد، این به ما این فرصت را می دهد که بخشش را تمرین کنیم.

برخورد افراد مختلف با بخشش متفاوت است. هیچ راه درستی برای یادگیری نحوه بخشیدن وجود ندارد. بعضی اوقات زمان می برد. ما می توانیم با بخشیدن و کینه ای نبودن، زندگی خود را آسان تر و خودمان و اطرافیانمان را شادتر کنیم.


  1. به زندگیتان نظم بدهید

آیا زندگی شما آشفته و نامنظم به نظر می رسد، تا جایی که پیدا کردن وضوح دشوار است؟ تمرکز بر نظم بخشیدن به زندگی، یعنی ایجاد فضا از نظر جسمی و روحی! نظم داشتن زندگی می تواند مزایای زیادی داشته باشد. سعی کنید از نظر جسمی و روحی به زندگی تان نظم بدهید.


  1. بر ارزش‌ها تمرکز کنید

چه چیزی را در زندگی خود ارزشمند می دانید؟ به عنوان مثال، آیا داشتن روابط سالم، عشق و شفقت، رفاه شما را بهبود می بخشد؟

شناسایی ارزش های خود و زندگی بر اساس آنها به شما کمک می کند تا بر چیزهای مهم زندگی تمرکز کنید و اهمیت کمتری به چیزهایی بدهید که اهمیت چندانی ندارند.


  1. مراقب سلامتی خود باشید

داشتن یک سبک زندگی سالم یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید. یک سبک زندگی سالم بر سلامت جسمی و روانی متمرکز است، سطح انرژی شما را افزایش می دهد و باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

با احساس خوب و داشتن انرژی مثبت بیشتر، زندگی را برای خودتان آسان کنید.


  1. نیازهای خود را در اولویت قرار دهید

گفتن این امر بسیار ساده تر از انجام آن است، اما اگر متوجه شدید که نیازهای خود را فدای دیگران می کنید، لازم است این رویه را اصلاح کنید. به یاد داشته باشید که همیشه و در همه حال باید مراقب خود و نیازهای خود باشید.


  1. کنترل کردن را رها کنید

ما اغلب احساس می کنیم نیاز داریم همه چیز را در زندگی خود کنترل کنیم، بدون اینکه بپذیریم که بعضی چیزها به سادگی قابل کنترل نیستند.

شما می توانید با پذیرفتن این که شما تنها یک نفر از چند میلیارد نفر روی کره زمین هستید و جهان برنامه های دیگری دارد که ممکن است همیشه با شما هماهنگ نباشد، زندگی را برای خودتان راحت تر کنید. اشکالی ندارد، فقط چیزها را همانطور که هستند بپذیرید و ادامه دهید.


  1. خوب بخوابید

کاهش اضطراب، مهارت های تفکر واضح تر و خلق و خوی بهتر تنها برخی از مزایای داشتن یک خواب خوب است. هیچ کس نمی خواهد روز را با احساس خستگی پشت سر بگذارد.

با بهبود الگوهای خواب و ایجاد عادات خواب سالم، می توانید زندگی خود را به شدت بهبود بخشیده و آن را آسان کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا