اختصاصیچگونهخبرهای داغ روزمجله لایف استایلموفقیت

چگونه زندگی را سخت نگیریم؟ ۴۰ درس برای داشتن زندگی بهتر

[ad_1]

زندگی را سخت نگیریم

در این که زندگی سخت است، هیچ شکی نیست. در واقع این سخت بودن زندگی نوعی روند است که ما هر از چندگاهی آن را طی می کنیم. بله زندگی سخت است، اما فراموش نکنیم که زندگی جنبه های دیگری هم دارد و با چیزهای بد همیشه خوبی هایی همراه است، حتی اگر در آن زمان چنین احساسی نداشته باشیم.

در این مطلب از مجله آلامتو، ابتدا 5 دلیل سخت بودن زندگی و در ادامه 40 درس از زندگی را باهم مرور می کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.


5 دلیل سخت بودن زندگی


  1. خودخواه هستید

اگر شما فرد خودخواهی هستید، طبیعی است که زندگی برایتان سخت تر از بقیه بگذرد. فردی که خودخواه است همیشه تمرکزش را روی خودش می گذارد و توجه چندانی به بقیه ندارد. این تمرکز بیش از حد روی خود، باعث می شود سختی زندگی را بیشتر از دیگران لمس کند.

وقتی تمرکزتان را از خود دور می کنید و به دیگران فکر می کنید، این امر باعث می شود متوجه شوید که زندگی خودتان چقدر خوب است و این به شما کمک می کند تا قدردان چیزهایی که زندگی دارید باشید.

وقتی تمرین شکرگزاری می کنیم نه تنها از جهان به خاطر همه چیزهایی که داریم تشکر می کنیم، بلکه به طور کلی از زندگی سپاسگزاریم و این باعث می شود سختی زندگی خیلی کمتر شود.


  1. آدم ریاکار و متظاهری هستید

فرد ریاکار فردی است که حرف می زند بدون آنکه به حرف هایش عمل کند.

قطعا برای فردی با این خصوصیات جنبه سرگرم کننده زندگی کمرنگ تر است و آنطور که باید از زندگی لذت نمی برد. به عنوان مثال می گویید می خواهید در سال جدید 10 کیلوگرم از وزنتان را کم کنید. این حرف را می زنید اما هیچ کاری برای عملی کردن آن انجام نمی دهید. این همان چیزی است که زندگی را سخت تر از آن که باید باشد، می کند.

اگر کارهایی که در موردشان حرف می زنید را عملی کنید، زندگی بسیار ساده تری خواهید داشت، حتی اگر گاهی اوقات احساس ناراحتی کنید.


  1. آنطور که فکر می کنید آزاد نیستید

در حالی که انسان ها دوست دارند آزاد باشند و طبق اراده خودشان پیش بروند، حقیقت این است که عوامل زیادی در تصمیم گیری و انتخاب ما در زندگی نقش دارند. ما حجم عظیمی از اطلاعات را با خود حمل می کنیم که اراده کنترل آن دست خودمان نیست. این افکار اغلب نحوه تصمیم گیری و نحوه زندگی را تعیین می کنند.

وقتی نحوه تفکر و احساس خود را بررسی می کنید، ممکن است دریابید که اراده آزاد شما با اطلاعاتی که نمی دانید از کجا به درون شما رسوخ کرده، به خطر افتاده است. شاید وقت آن رسیده که طرز تفکر را در پیش بگیریم. نه؟


  1. مسئولیت پذیر نیستید

من فکر می کنم مسئولیت پذیری قوی ترین ویژگی ما در زندگی است. زیرا واقعیت این است که شما در نهایت مسئول همه اتفاقات زندگی خود، از جمله شادی و ناراحتی، موفقیت ها و شکست ها و کیفیت روابط خود هستید.

با این حال، تعداد کمی از مردم مسئولیت زندگی خود را بر عهده می گیرند. آنها ترجیح می دهند دیگران را سرزنش کرده و قربانی کنند و به همین دلیل است که زندگی برای آنها بسیار سخت است.


  1. تحت تاثیر افراد دیگر هستید

مهم نیست که چقدر روی خودتان کار می کنید، زیرا در پایان روز شخص دیگری منتظر خواهد بود تا حباب شما را بترکاند.

بار بزرگ زنده بودن این است که نمی توانیم افراد دیگر را کنترل کنیم. ما فقط می توانیم احساس خود و نحوه واکنش نشان دادن در برابر شرایطی که برای ما پیش می آید، را کنترل کنیم.


40 درس بی رحمانه درباره زندگی

یکی از دردناک ترین تجربیاتی که من تا به حال تجربه کرده ام، درگذشت یک دوست صمیمی بود. او سرطان داشت و ماههای آخر زندگی اش را وقف خدمت به دیگران کرده بود. در روز آخر زندگی اش، او به من گفت که بزرگترین حسرت زندگی اش این است که چرا زندگی با هدف و اشتیاق را زودتر شروع نکرده است.

از آن روز، من سعی کردم زندگی خود را به بهترین نحو سپری کنم و هرگز روزی را در راهی که او پشیمان شده بود تلف نکنم. در اینجا 40 حقیقت سخت وجود دارد که از توصیه های او گرفته شده است، ممکن است از خواندن برخی از آنها ناراحت شویم، اما این حقیقت زندگی است.

  1. تغییر ناراحت کننده است. تغییر همیشه عجیب و غریب و ناراحت کننده خواهد بود، ماهیت تغییر این است. صبور باشید و منتظر بمانید تا تغییر به یک قاعده تبدیل شود.
  2. نحوه واکنش شما به یک موقعیت مهمتر از خود موقعیت است. اگر فکر می کنید زندگی باید ساده و بدون مشکل باشد، خودتان را دست انداخته اید. همیشه انتخاب های دشوار و موقعیت های سخت وجود خواهد داشت و بازی درست با کارت ها بهترین راه برای پیشرفت در زندگی است.
  3. شما بدترین منتقد خودتان هستید. شما هرگز اعتباری را که شایسته آن هستید به خودتان نمی دهید و باید آن را تصدیق کنید. شما می توانید بیش از حد به خودتان سخت بگیرید و باید از قدرت خود احساس خوبی داشته باشید.
  4. بیش از حد از خودتان غافل می شوید. این کاری است که همه ما انجام می دهیم. مراقب خودتان، نیازها و خواسته هایتان باشید. زمانی که به خودتان اهمیت بدهید زندگی شما از هر نظر بسیار بهتر خواهد شد.
  5. وقت و انرژی خود را برای چیزهایی که به آنها اهمیت نمی دهید هدر ندهید. به راحتی می توان خود را در تلاش های بیهوده خسته کرد. اما زندگی کوتاه تر از آن است که آن را وقت انجام کارهای بیهوده کنیم.
  6. اگر توجه نکنید حواس پرتی می تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. به خودتان نگاهی بیندازید: آیا زندگی شما پر از حواس پرتی است؟ آیا می توانید بدون آنها کار کنید؟ برای تسلط بر زندگی خود عوامل حواس پرتی را کاهش بدهید و بیشتر تمرکز کنید.
  7. اضطراب بخشی از زندگی است. شما هرگز احساس اعتماد به نفس واقعی نخواهید کرد، بنابراین منتظر آن سطح خیالی دست نیافتنی از اعتماد به نفس نباشید، زیرا از آن به عنوان بهانه استفاده می کنید.
  8. انتظار برای شرایط مناسب، زندگی شما را تلف می کند. همیشه در انتظار رسیدن به بهترین شرایط، بهترین روزهای زندگی مان را از دست می دهیم. باید یاد بگیریم که تا وقتی خودمان دستبه کار نشویم شرایط تغییری نمی کند.
  9. خیال پردازی خطرناک است. یادآوری گذشته یا خیال پردازی درباره آینده می تواند باعث شود که تنها قسمت مهم زندگی یعنی زمان حال خود را از دست بدهید.
  10. شما به چیزهایی که نمی خواهید بشنوید گوش نمی دهید. بسیاری از ما با حبابی از نظرات و حقایق خودمان را احاطه کرده ایم که به ما احساس راحتی می دهند. ما شکست می خوریم زیرا هرگز آنچه را که نمی خواهیم بشنویم به کار نمی گیریم.
  11. سخت ترین دیوارها در رشد بیشتر شما کمک می کنند. هر شرایط سختی به شما کمک می کند تا کمی بالاتر بروید و کمی قوی تر شوید. چالش ها را بپذیرید و خودتان را قوی تر کنید.
  12. حتی بهترین استادان شطرنج می دانند چه زمانی باید عقب نشینی کنند. زندگی یک بازی مانند شطرنج است که باید بدانید چه زمانی باید جلو بروید و عقب نشینی کنید. همه چیز در مورد قدم گذاشتن در موقعیت برنده است، صرف نظر از جایی که ممکن است باشد.
  13. توجه کنید. هرکسی، می تواند چیزی به ما یاد بدهد. هر مانع و هر تعاملی می تواند معلم شما باشد. دقتتان را بالا ببرید.
  14. همیشه به آنچه می خواهید نمی رسید. این موضوع را بپذیرید. یاد بگیرید که به جای امتناع از بازی، با چیزهایی که دارید بازی کنید.
  15. مانند قربانی رفتار کردن، شما را به یکی از آنها تبدیل می کند. دست از شکایت کردن بردارید؛ زندگی عادلانه نیست. از رفتار کردن مانند یک قربانی دست بکشید و کمی قوی تر بودن را یاد بگیرید.
  16. گاهی اوقات نیاز است فقط عبور کنیم. در زندگی مواقعی پیش می آید که ما مجبوریم از افراد یا بخشهای خاصی از زندگی خود عبور کنیم. این را بپذیرید و سعی نکنید هر طور که شده چیزی را حل کنید. گاهی حل کردن یک مشکل یعنی گذشتن از آن!
  17. شکستن عادت ها سخت ترین چیزهای دنیاست. مراقب عادت های روزانه خود، به ویژه عادات منفی باشید. دائماً به الگوهای سمی، که همیشه سعی می کنند به زندگی شما بازگردند، باز نگردید.
  18. قدرت ذهنی خود را دست کم نگیرید. ذهن شما می تواند هر کاری را که روی آن تمرکز کنید انجام دهد. از قدرت ذهنی خود تا حد بالقوه استفاده کنید.
  19. نمی توانید یک شبه عادت های مثبت ایجاد کنید. تغییر مدتی طول می کشد. اگر برای بهتر شدن خود تلاش می کنید، صبر داشته باشید و انتظار یک شبه ره صد ساله رفتن را نداشته باشید.
  20. صبر و انتظار چیزهای متفاوتی هستند. منتظر اتفاقات نباشید؛ صبر این است که خودتان را یک قدم جلو ببرید و در این مورد مثبت فکر کنید.
  21. مردم همیشه در مورد احساسات خود نسبت به شما صادق نیستند. کارهایی که انجام می دهند مهمتر از حرفهایی است که می زنند. افراد را با کارها و اعمالشان بسنجید.
  22. اجازه ندهید عوامل سطحی نحوه قضاوت درباره دیگران را مشخص کند. برای عناوین، پول و دستاوردها را ارزشمند ندانید؛ در عوض، برای فروتنی، مهربانی و صداقت ارزش قائل شوید.
  23. محبوبیت مهم نیست. زندگی خود را بدون توجه به محبوبیت در بین دیگران سپری کنید. کاری را که می خواهید انجام دهید را برای رسیدن به هدفتان انجام بدهید، نه جلب توجه دیگران!
  24. منابع اعتبارسنجی خود را ارزیابی کنید. زندگی خود را با ناامیدی در جستجوی اعتبار دیگران پیش نبرید. اعتبارسنجی واقعی فقط می تواند از درون ایجاد شود.
  25. به حس خودتان اعتماد کنید. آنچه را که واقعاً احساس می کنید و آنچه واقعاً می خواهید را فراموش نکنید؛ در دنیای پر از دغدغه امروز به راحتی می توان ارزش های واقعی خود را از دست داد.
  26. “سرم شلوغه” بدترین بهانه است. ما همیشه “بیش از حد مشغول” هستیم. اما یافتن زمان برای انجام کاری نشان می دهد که برای آن ارزش قائل هستید.
  27. به چیزهایی چسبیده اید که شما را از بین می برد. افراد و چیزهایی را که در زندگی دارید، ارزیابی کنید: اگر آنها به شما در پیشرفت کمک نمی کنند، پس یعنی شما را پایین می کشند.
  28. بزرگترین ابرقدرت شما حفظ آرامش است. بیش از حد واکنش نشان ندهید و مسائل را شخصی نکنید. آرام بودن و حفظ آرامش را یاد بگیرید.
  29. افکار منفی بخشی از زندگی هستند. اجازه دادن به جولان روزهای بد شما را از رسیدن به رویاهایتان باز می دارد. بله افکار منفی هم بخشی از زندگی هستند، اما باید راه کنترل آن را بیاد بگیرید.
  30. استرس از درون ناشی می شود. مهم نیست که یک موقعیت چقدر سخت یا دشوار باشد، نحوه واکنش شما به آن از درونتان ناشی می شود. فشار و استرس را از روی خودتان بردارید و زندگی را ساده تر کنید.
  31. زندگی همیشه خواهد داد و خواهد گرفت. وقتی زندگی چیز مهمی را از شما می گیرد، به یاد داشته باشید که چیزهای جدیدی را نیز به شما می دهد که باید دوستش داشته باشید. زندگی در حال تغییر مداوم است.
  32. از طریق بخشش به آرامش برسید. کینه توزی بیش از دیگران به خودتان آسیب می زند. آشفتگی درونی خود را با بخشیدن کسانی که به شما ظلم کرده اند حل کنید.
  33. هیچ کس برای همیشه بد نمی ماند. ما همیشه در حال تغییر هستیم. قضاوت کسی بر اساس سابقه او و بی توجهی به اینکه چقدر تغییر کرده، بی انصافی است. به دیگران فرصت رشد دهید.
  34. اجازه ندهید اختلافات به نفرت تبدیل شود. حل اختلافات و جلوگیری از تبدیل آن به نفرت یکی از بهترین راههای رسیدن به آرامش است.
  35. انسان بودن را بیاموزید. جهان مدرن مقداری از انسانیت ما را از ما گرفته است. انسانیت را تمرین کنید. لبخند بزنید، با دیگران صحبت کنید و به حرف هایشان گوش کنید. تمام وقت روزتان را صرف خیره شدن به صفحه گوشی نکنید.
  36. ما وقت جنگیدن نداریم. عمر ما آنقدر کوتاه است که جنگیدن با دیگران وقت آن را بیهوده تلف می کند. پس چرا به جای لذت بردن از آن، وقت خود را با مشاجره و دعوا تلف کنیم؟
  37. انتظارات از دیگران فقط شما را دل شکسته می کند. هیچوقت و از هیچکس انتظار نداشته باشید؛ فقط به خاطر چیزهایی که دارید و کارهایی که دیگران برایتان انجام می دهند، قدردانی کنید.
  38. همه به شیوه شما پاسخ نمی دهند و عمل نمی کنند. اگر فکر می کنید مردم همانطور که شما با آنها رفتار می کنید با شما رفتار خواهند کرد، فقط خودتان را برای ناامیدی آماده می کنید.
  39. افراد مثبت یکدیگر را جذب می کنند. طرز فکر و عمل شما اطرافیانتان را تعیین می کند. اگر می خواهید افراد خوبی در اطرافتان باشند، پس شما نیز باید خوب باشید.
  40. هیچ چیز برای همیشه دوام ندارد. به اطراف خود نگاه کنید و تشکر کنید. قدر داشته های خود را بدانید. عشق، زندگی و شادی موهبت هایی است که خدا به ما داده و باید قدردان آن باشیم.
همچنین بخوانید: چگونه زندگی را ساده بگیریم

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا