چگونهمجله موفقیتمردمان

چگونه یک شغل جدید ایجاد کنیم؟ ۷ استراتژی برای ایجاد کسب و کار جدید

job - چگونه یک شغل جدید ایجاد کنیم؟ ۷ استراتژی برای ایجاد کسب و کار جدید

شروع یک کسب و کار موفق نیازمند این است که شما ترس از دست دادن موقعیت فعلی تان را رها کنید و برای شروع یک چالش جدید آماده شوید.

داشتن یک شغل موفق، مزایای زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد و فرصت‌های سود آور واقعی را به شما پیشنهاد خواهد کرد. همانطور که در دنیایی که با وضعیت اجتماعی و پول اداره می‌شود زندگی می‌کنیم، کار کردن و پیشرفت قابل توجه، قطعاً باعث بهبود کیفیت زندگی شما خواهد شد. دلایل ممکن بسیاری وجود دارد که فرد به موفقیت نیاز دارد.

به نظر من یکی از دلایل نیاز انسان به موفقیت، این است که موفقیت در زندگی حرفه‌ای شما باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به دیگران داشته باشید. این احساس باعث ایجاد احساساتی نظیر رضایت و امنیت خواهد شد.

بسیاری از افرادی که از صفر به یک حرفه موفقیت آمیز رسیده‌اند گزارش داده‌اند که زندگی آنها تقریباً از همه ابعاد بهبود یافته است.

عادت‌ها و فعالیت‌های خاصی وجود دارد که افراد موفق از سراسر جهان انجام می‌دهند. بهترین راه برای رسیدن به موفقیت این است که به دنبال راه‌هایی باشید که متخصصان از آن استفاده می‌کنند و آن‌ها را براساس نیازهایتان الگویتان قرار دهید.

هفت استراتژی کاری که در این مطلب از مجله آلامتو به آن پرداخته‌ایم، به شما کمک می‌کند تا به اندازه کافی پیشرفت شغلی‌تان را بهبود بخشید. اگر به دنبال تکنیک‌هایی در جهت ارتقای شغلی هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


  1. اهداف خود را مشخص کنید

قبل از این که یک مسیر شغلی را دنبال کنید، باید خودتان را بشناسید. بسیاری از مردم با دنبال کردن یک الگوی خوب به زندگی خود ادامه می‌دهند.

بخش غم‌انگیز این ماجرا آنجاست که آن‌ها حتی کاری را که انجام می‌دهند دوست ندارند یا اینکه واقعاً نمی‌دانند چه تعداد کارهای دیگر می‌توانند انجام دهند.

برای جلوگیری از این اتفاق وحشتناک، باید مشخص کنید که بزرگ‌ترین خواسته‌های منطقی‌تان چه هستند. سپس، یک درون نگری عمیق انجام دهید که در آن باید به ارتباط بین خواسته‌های درونی و اهداف منطقی خود فکر کنید.

هدف شما و کاری که انجام می‌دهید، باید مطابقت داشته باشند. در غیر این صورت، شما واقعاً از زندگی حرفه‌ای خود راضی نخواهید بود. شناسایی با اهداف خود به زمان و تلاش نیاز دارد، اما یک فرایند مهم در سفر هر فرد به سمت موفقیت است.


  1. رزومه حرفه‌ای بسازید

رزومه شما اساساً روش شما برای گفتن “من در این موارد خوب هستم و می‌توانم با انجام این کار به شما کمک کنم.” است. به این دلیل است که باید یک رزومه حرفه‌ای و مرتب ایجاد کنید.

فرصت‌ها همه جا هستند و همیشه باید با یک رزومه با کیفیت آماده باشید. برخی خدمات شگفت انگیز مانند Careers Booster یا VisualCV وجود دارد که می‌تواند از عهده رفع مشکل شما برآید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند یک رزومه بصری کلاسیک یا چشمگیر ایجاد کنید.


  1. از نقاط قوت خود آگاه شوید

آگاهی یک کلید مهم برای پیشرفت فردی است. با آگاهی از افکار درونی، نقاط قوت و تمایلاتتان، می‌توانید زندگی خود را با هر شرایطی که در آن قرار دارید، تطبیق دهید. همچنین می‌توانید از مزایای بسیاری بهره‌مند شوید چون می‌توانید از دانش خود برای بهترین اهداف استفاده کنید.

بهتر است شغل بلند مدت خود را طبق آنچه در مورد خودتان می‌دانید انتخاب کنید. آیا شما یک فرد صبور هستید؟ آیا شما می‌توانید ۸ تا دوازده ساعت در یک دفتر و پشت کامپیوتر کار کنید؟ یا چون شما نسبت به فوتبال شور و اشتیاق دارید، ترجیح می‌دهید یک مربی فوتبال باشید؟

مهم نیست که نقاط قوت و ضعفتان چه هستند، شما باید یک مسیر شغلی انتخاب کنید که ویژگی‌ها و خواسته‌های شما را در بر داشته باشد و با روحیات شما سازگار باشد.


  1. مسئولیت کامل زندگی خود را بر عهده بگیرید

یک تفاوت بین متخصصان متوسط و موفق وجود دارد و آن مسئولیت پذیری است. حتی اگر شما این مفهوم را به خوبی درک کنید، ممکن است خیلی به آن پایبند نباشید. هر زمان اتفاق بدی رخ داد، باید آن را بر عهده بگیرید.

حتی اگر کار اشتباهی انجام نداده باشید، باید مسئولیت انتخاب‌های قبلی‌تان (مانند اعتماد به کسی) را بپذیرید. این‌ها همه عواملی هستند که تحت‌تاثیر افکار و اعمال شما قرار گرفته‌اند.

مسئولیت تمام اقدامات خود را به عهده بگیرید و هرگز کسی را به خاطر اشتباهات خودتان سرزنش نکنید. این بدترین کاری است که یک نفر می‌تواند انجام دهد.


  1. همیشه استانداردهای خود را بالا ببرید

در اینجا یک عامل حیاتی دیگر وجود دارد که موفقیت را از عدم موفقیت متمایز می‌کند. استانداردهای شما بر نحوه تفکر، باور و رفتارهایتان تأثیر می‌گذارند. افرادی که دارای استانداردهای بالا هستند بیشتر اوقات موفق‌تر از افرادی با استانداردهای متوسط هستند.

هر دو یا سه ماه دقایقی تأمل کنید و به استانداردها و ارزش‌هایتان فکر کنید. سعی کنید ذره ذره آنها را بهبود بخشید تا زمانی که متوجه شوید بهترین نسخه از خودتان شده‌اید.


  1. برند خودتان را داشته باشید

داشتن برند یا نام تجاری امروزه بسیار مهم است. شرکت‌های بزرگ صدها میلیون دلار برای تأسیس برند خود در بازار خرج می‌کنند. این یک استراتژی کسب‌وکار است که تقریباً هر شرکت حرفه‌ای به آن پایبند است.

به عنوان یک فرد حرفه‌ای باید نام و خدمات خود را برندسازی کرده و مرتباً آن را بهبود بخشید. شما می‌توانید این کار را با راه اندازی یک وبلاگ، ساخت یک پروفایل حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی یا به سادگی با ارائه خدمات عالی انجام دهید.


  1. ارتباطات خود را حفظ کنید

افراد موفق همیشه ارتباطات و روابط سودآور و مادام العمر را ایجاد کرده و آن را حفظ می‌کنند.

با درست کردن یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی نظیر LinkedIn ، Twitter و Facebook شروع کنید. این سه شبکه خاص در مورد این نوع فعالیت‌ها بهترین انتخاب هستند. در این راه فرصت‌ها و گزینه‌های شغلی زیادی پیدا خواهید کرد.

به عنوان مثال، LinkedIn پر از افراد حرفه‌ای است که شرکت‌های خود را معرفی می‌کنند. توییتر و فیسبوک نیز در این زمینه مهم هستند.


و اما سخن پایانی…

ایجاد یک شغل موفق زمان، تلاش و صبر زیادی را می‌طلبد. اگر شما مایل به فدا کردن وقت آزاد خود هستید و می‌خواهید از منطقه راحتی خود خارج شوید، موفق خواهید شد. این کار آنقدرها هم که فکر می‌کنید، کار سختی نیست. فقط به شجاعت و تعهد نیاز دارد تا هر چیزی که هدف قرار داده‌اید، برسید.

همچنین بخوانید: چگونه یک بیزینس موفق داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا