سازمان منطقه آزادسازمان منطقه آزاد قشمقشمگردشگریمناطق آزادمنطقه آزاد قشم

گردشگری باید اولویت تمام حوزه‌ها در قشم باشد

علی درویش‌پور شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران افزود: برای ایجاد تحول در زمینه گردشگری قشم، باید تمام طرح‌های سرمایه‌گذاری پیوست گردشگری داشته و دغدغه تمام مردم این جزیره رونق این صنعت باشد.

وی ادامه داد: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم تبدیل این جزیره به مقصد اول گردشگری در کشور و یک مقصد مهم برای گردشگران جهان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: نمی‌توان از توسعه گردشگری در جزیره سخن گفت اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار کرد.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها، رسانه‌ها، نهادها، مسوولان و مردم جزیره باید خود را در ارائه جذابیت‌های طبیعی و گردشگری قشم جهت شکل‌دهی تصویر واقعی این منطقه به عنوان سرزمین فرصت‌های طلایی مسوول ببینند.

 درویش‌پور ادامه داد: رسانه‌ها یکی از ارکان مهم برای اعتلای جزیره به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری هستند.

وی اظهار کرد: اصحاب رسانه در بازتاب اخبار قشم باید دغدغه ارائه تصویر مناسب از جزیره به عنوان سرزمین فرصت‌های طلایی را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: خبرنگاران باید برای تبیین تصویرهای ممکن جهت تبدیل جزیره به قطب گردشگری کشور تولید محتوا کنند و بایدها و نبایدهای این مسیر را به مسوولان و مردم این منطقه گوشزد کنند.

وی ادامه داد: پرداختن رسانه‌ها به نقاط قوت و ارائه پیشرفت‌های جزیره و در مقابل ارائه نگاه منفی از عملکردها و معرفی کاستی‌ها دو رویکرد مختلف است که می‌تواند در خدمت و یا خیانت به رونق گردشگری قرار گیرد.

درویش‌پور گفت: رسانه‌ها می‌توانند در راستای تحول گردشگری جزیره، کاستی‌ها را به مسوولان منتقل کنند تا در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

وی افزود: در حوزه گردشگری برندینگ امری حساس است و ممکن است یک خبر تا مدت‌ها بر برند قشم تاثیر منفی بگذارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اگرچه جزیره برای رونق گردشگری نیاز به تحول اساسی در زیرساخت‌های خود دارد، اما بسیاری از اصلاحات در این حوزه نیز باید با آموزش در نحوه رفتار و گفتار با گردشگر انجام شود.

در این نشست، اصحاب رسانه قشم نیز به بیان دیدگاه‌های خود جهت تولید محتوا پرداختند و دغدغه‌های خود را در این زمینه بیان کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا