استان هااهوازخوزستاندانشگاه علوم پزشکیویروس کرونا

۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز بستری هستند

دکتر محمد آرزومند روز چهارشنبه در گفت و گو با صبحانه پرس اظهار داشت: پیش از این ۱۲۰ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری بودند که اکنون به ۷۰ بیمار کاهش یافته و از این تعداد هفت نفر در بخش ویژه تحت مراقبت های ویژه هستند.

وی افزود: روند مراجعه بیماران نسبت به هفته های قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده ولی تعداد بیماران ما به دلیل محدود شدن یک سری از بیمارستان ها در یک سطح ثابت باقی مانده است.

رییس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز گفت: در حال هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا در صورت امکان، یک مقدار از ظرفیت خود را در اختیار بیماران غیرکرونایی قرار داده و به آنها خدمات رسانی کنیم.

وی افزود: طبق دستور ستاد استانی کرونا، بیمارستان امیرالمومنین (ع) به عنوان یک مرکز درمانی معین کرونا در استان بوده و صد درصد ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم اما با توجه به کاهشی شدن روند بیماری، توانایی پذیرش بیماران غیرکرونایی را داریم.

آرزومند گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان را به ۲ بخش عادی و یک بخش ویژه محدود کردیم تا دیگر بخش ها آزاد شوند. ما شرایط را برای پذیرش بیماران غیرکرونایی آماده کردیم اما منتظر مجوز لازم از دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی عنوان کرد: به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد دادیم که اجازه پذیرش تا ۵۰ بیمار کرونایی در بخش عادی و هفت بیمار در بخش ویژه را به ما بدهند تا بتوانیم بقیه خدمات را به بیماران غیرکرونایی ارائه دهیم.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه ۲ بخش بیمارستان را آزاد کردیم و آماده خدمات دهی به بیماران غیرکرونایی هستیم گفت: از آنجا که خدمات رسانی به بیماران کرونایی بسیار بیشتر از بیماران غیرکرونایی است تمام نیروهای خود را درگیر کردیم و به همین دلیل یک سری از بخشهای ما به دلیل نبود نیرو، خالی شدند که مجددا این بخش‌ها را به چرخه فعالیت برمی گردانیم.

وی ادامه داد: ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) ۲۰۳ تخت است اما در شرایط کرونایی ظرفیت را محدود و به ۱۲۰ تخت رساندیم. نیاز به پرستار برای بیماران کرونایی، ۲ برابر بیماران غیر کرونایی است و ما مجبور بودیم تمام توان پرستاری خود را به بیماران کرونایی معطوف کنیم لذا وقتی یک بخش کرونایی از چرخه خارج شود به جای آن می توان ۲ بخش غیرکرونایی را فعال کرد.

آرزومند با اشاره به کاهش فوتی های کرونایی در این بیمارستان گفت: میانگین روزانه فوتی های کرونایی در این مرکز کمتر از ۰.۵ نفر است. در کل روند بیماری کنترل شده اما با توجه به اینکه سیستم ما رایگان است بیشتر مردم به این مرکز مراجعه می کنند به همین دلیل آمار بیماران در یک حد ثابت باقی مانده است.

وی در پایان گفت: بحث تجمعات انتخاباتی تاثیر زیادی در روند بیماری دارد افزود: فعلا منتظر برگزاری انتخابات هستیم و باید دید شرایط چگونه پیش می رود اما امیدواریم روند بیماری همچنان کاهشی باشد.

در حال حاضر ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا