اختصاصیعشقمجله لایف استایل

۷ تفاوت بین عشق واقعی و دلبستگی

[ad_1]

عشق love

آیا واقعا عاشق طرف مقابلتان هستید یا فقط به او عادت کرده‌اید؟ عشق مسئله‌ای کاملا پیچیده است، اما این مقاله می‌کوشد تا چند تفاوت بین وابستگی و عشق را شرح دهد. البته قبلا در مقاله‌ای با عنوان چگونه بفهمیم عاشق شده ایم این موضوع را بررسی کرده بودیم اما خواندن این مقاله هم خالی از لطف نیست.

امروزه وقتی صحبت از روابط عاطفی به میان می آید، بسیاری از مردم عشق را با وابستگی به شخص دیگر اشتباه می گیرند. اگرچه ، تفاوت بین این دو بسیار زیاد است.

شما می توانید واقعاً کسی را دوست داشته باشید بدون اینکه به آن شخص وابسته باشید. با این حال ، گاهی اوقات عشق می تواند به وابستگی منجر شود و این ترکیب احساسات می تواند بسیار گیج کننده باشد.

لازم است بدانید که عشق واقعی هرگز شما را مضطرب و افسرده نمی کند. این نوع عشق، عشقی خالص و واقعیی است و باعث می شود همیشه احساس خوبی داشته باشید. به سختی می توان عشق واقعی را پیدا کرد، اما اگر پیدا کردید، هرگز آن را رها نکنید.

می خواهید بفهمید که احساس شما عشق واقعی است یا فقط به پارتنر خود وابسته هستید؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 7 تفاوت عمده عشق واقعی و وابستگی را معرفی خواهیم کرد.


  1. عشق بی قید و شرط است، در صورتی که وابستگی کاملا بسته به شرایط است

فردی که واقعاً شما را دوست دارد، همیشه و در همه حال شما را دوست دارد و برای علاقه اش به شما شرط و شروطی نمی گذارد.

عشق واقعی این است که کسی را دوست داشته باشی بدون اینکه انتظار جبران از طرف مقابل داشته باشی. عشق واقعی یعنی پارتنرتان را همان گونه که هست دوست داشته باشید. وقتی کسی را همانطور که هست بپذیرید، حتی عاشق نقص های او می شوید.

این در حالی است که در طرف دیگر، دلبستگی کاملاً برعکس است. اگر رابطه بین شما دو نفر وابستگی باشد حد و مرزهای زیادی برای هم تعیین می کنید.

شروع به چک کردن او در رسانه های اجتماعی می کنید زیرا نمی خواهید او با دیگران ارتباط برقرار کند. به این صورت محدودیت ها روز به روز شما را از هم دورتر خواهد کرد و عشق بین شما دو نفر عشق واقعی نخواهد بود.


  1. عشق فداکارانه و وابستگی خودخواهانه است

وقتی واقعاً کسی را دوست داشته باشید، برای خوشحال کردن او هرکاری از دستتان بر می آید انجام می دهید، زیرا شادی او برای شما مهمتر از خودتان است. نیازها و رفاه او در اولویت اول قرار می گیرد. اما وقتی به کسی وابسته هستید، همه چیز حول شما می چرخد.

به شریک زندگی خود وابسته می شوید و از او انتظارات زیادی دارید و شما فقط برای برآوردن نیازهای خود در این رابطه هستید.


  1. عشق به رشد شما کمک می کند، وابستگی باعث رشد شخصی شما نمی شود

وقتی کسی واقعاً شما را دوست دارد، در هر کاری که انجام می دهید از شما حمایت می کند. او به شما انگیزه می دهد تا رویاهایتان را دنبال کنید. کسی که علاقه قلبی به شما داشته باشد، دائماً شما را مجبور می کنند تا روی خود کار کنید تا بهترین نسخه خود باشید.

وابستگی به کسی باعث می شود از رشد آن شخص بترسید. وقتی وابسته کسی هستید مدام از این می ترسید که او در رابطه شما تجدید نظر کنند و شما را ترک کند.


  1. عشق بی پایان است، دلبستگی موقتی است

عشق واقعی جاودانه است. در عشق واقعی پاتنرتان مناسب باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و تنها چیزی که می توانید به آن فکر کنید این است که بخواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید. حتی اگر گاه به گاه دعوا کنید (که کاملاً طبیعی است)، می دانید که هیچ چیز نمی تواند شما را از هم جدا کند.

از سوی دیگر، وقتی از نظر عاطفی به کسی وابسته می شویم، این امر خیلی راحت اتفاق می افتد و به همین دلیل نمی تواند دوام بیاورد. از آن رابطه خسته می شوید و احساس وابستگی می تواند به طرز شگفت آوری سریع از بین برود.


  1. عشق شما را به فرد بهتری تبدیل می کند، دلبستگی باعث می شود یک آدم سطحی باشید

وقتی عاشق هستید، با درک، ملایم و متفکرتر می شوید. این عشق تاثیر مثبتی بر زندگی شما خواهد داشت. شما چشم انداز خوش بینانه تری خواهید داشت. همچنین این عشق به شما انگیزه می دهد تا روی خودتان کار کنید.

از طرف دیگر در وابستگی، فقط به این دلیل به شخصی وابسته می شوید که مزایای خاصی را از آن رابطه می بینید. همه چیز در حول کارهایی می چرخد که پارتنر شما می تواند برای شما انجام دهد؛ این یک رابطه سطحی است و بر همه روابط آینده شما تأثیر می گذارد.


  1. عشق شما را همانطور که هستید می پذیرد، وابستگی سعی می کند شما را تغییر دهد

کسی که واقعاً شما را دوست دارد همانطور که هستید دوستتان دارد. او تمام نقایص شما را می پذیرد و قصد تغییر دادن شما را ندارد.

وقتی از نظر عاطفی به کسی وابسته هستید، سعی می کنید تمام قسمت هایی از او را که دوست ندارید تغییر دهید. شما سعی می کنید او را به گونه ای تغییر دهید که شما را خوشحال کند، زیرا در نهایت شاد بودن خودتان تنها چیزی است که اهمیت دارد.


  1. عشق سازگاری می آورد، وابستگی همیشه نیازهای شما را در اولویت قرار می دهد

وقتی عاشق کسی می شوید یاد می گیرید که با او سازش کنید. این پایه و اساس هر رابطه سالم است. در رابطه ای که عشق واقعی در جزیان است، شما می خواهید شریک زندگی تان را خوشحال کنید و این بدان معناست که گاهی اوقات باید غرور خود را کنار بگذارید و نیازهای شریک خود را بر خواسته های خودتان ترجیح بدهید.

از طرف دیگر، اگر احساس بین شما دو نفر وابستگی باشد، مدام می خواهید آن شخص را کنترل کنید. دلبستگی به کسی می تواند خلاء زندگی شما را پر کند، اما هرگز نمی تواند شما را واقعا خوشحال کند. اما عشق خاص ترین و قوی ترین احساسی است که زندگی شما را از هر نظر بهتر می کند.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا