بیوگرافی بازیگران و هنرمندان

فرشته طائرپور کارگردان سینما ایران درگذشت + بیوگرافی

[ad_1]

فرشته طائرپور کارگردان سینما ایران درگذشت + بیوگرافی و عکسها را باهم در شبناک ببینید .

ماجرای درگذشت

فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلمنامه نویس مطرح سینمای ایران است که در سن 69 سالگی درگذشت.

کرونا یکی دیگر از اهالی هنر را نیز از میان ما برد. فرشته طائرپور که فیلم های مطرح زیادی را تهیه کرده و یا نویسندگی آنها را برعهده داشت در روز 26 مرداد درگذشت.

فرشته طائرپو درگذشت

بیوگرافی

فرشته طائرپور مادر غزل شاکری  متولد بهمن ۱۳۳۱ در تهران بود. ، هنرپیشه سینما و تئاتر و تلویزیون و همسر منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما بود. او تهیه کننده سینما، مدیرتولید، مجری طرح و فیلمنامه نویس با تجربه بود که کارنامه درخشانی دارد. طائرپور، کارشناسی ادبیات انگلیسی خوانده بود.

 

سوابق هنری

و مدتی را به عنوان نویسنده و عضو هیئت تحریریه در مجله زن مشغول به کار شد و ضمن مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (۱۹۹۱–۱۹۸۲) با گروه‌های کودک و نوجوان شبکه‌های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشت.

طائرپور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نخستین داور زن از مجموعه سینمای ایران محسوب می‌شد همچنین نخستین داور جشنواره فیلم‌های کودکان در جشنواره‌های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بود.

 

در ضمن نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیأت رییسه سازمان بین المللی فیلم سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید. فرشته طائرپور در سال های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه کننده زن، به عنوان رییس هیأت مدیره خانه سینما که بزرگ ترین سندیکای صنفی سینماگران ایرانی است، انتخاب و مشغول به کار بوده است.

مجموعه آثار هنری

از جمله فیلمنامه های معروف او می توان به فیلم وقتی همه خواب بودند اشاره کرد. از دیگر کارهای او که تهیه کنندگی کرده است هم می توان به خاله قورباغه و آقا پسر اشاره کرد و نام برد

بیوگرافی فرشته طائرپور کارگردان + درگذشت

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا