پشت فرمان بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2021
[ad_1]
گفته شده این بنتلی کانتیننتال GT اسپید جدید پرفورمنس ترین و دینامیکترین خودروی جادهای تاریخ بنتلی خواهد بود. چنین ادعاهایی واقعاً برجسته بوده اما زمانی که شما به تلاشهای مهندسان شاسی بنتلی در ارتقای سختافزار و نرمافزار خودرو نگاه میکنید، به خوبی میفهمید که چرا بریتانیاییها چنین ادعایی داشتهاند.
برای اولین بار در یک بنتلی تولیدی از یک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی در عقب استفاده شده و سیستم چهار چرخ محرک نیز دوباره تنظیم شده تا تواناییهای بهتری در عبور از پیچها وجود داشته باشد. بنتلی میگوید این کارها قابلیت تنظیم بیشتر و حس هیجان بهتری را به ارمغان آوردهاند.
فرمان پذیری چرخ های عقب نیز برای اولین بار در GT اسپید بکار رفته است. این سیستم نیز باعث بهبود چابکی خودرو شده و درعینحال باعث میشود کانتیننتال سنگینوزن کوچکتر و سبکتر از آنچه که هست احساس شود. به این موارد باید ترمزهای کربن سرامیکی آپشنال را اضافه کرد که با دیسکهای بزرگ ۴۴۰ میلیمتری در جلو و کالیپرهای ۱۰ پیستونی اطمینان خاطر زیادی را ایجاد میکنند. با سفارش این ترمزها ۳۳ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته خواهد شد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز دوباره تنظیم شده تا با آنتی رولهای فعال ۴۸ ولتی هماهنگی بیشتری داشته باشد. سیستم کنترل پایداری هم حساسیت کمتری نسبت به قبل دارد.
نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی کانتیننتال GT اسپید هماکنون قدرت ۶۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری تولید میکنید و آن را از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل میکند. تعویض دندههای این گیربکس ۵۰ درصد سریعتر از قبل شده است. همه این موارد دست به دست هم دادهاند تا کشتی لوکس و پرفورمنس بنتلی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیهای داشته باشد.
تست این خودرو فقط به پیست سیلورستون محدود بود و اگرچه کانتیننتال GT اسپید خودرویی پیست محور نیست و بریتانیاییها نیز ادعایی دراینباره ندارند اما GT اسپید تواناییهای خود را کاملاً نشان میدهد.
فرمان پذیری چرخ های عقب نیز به بهبود تواناییهای خودرو در پیچها کمک کرده و سیستم سواری دینامیک نیز باعث حفظ خودرو در میانه پیچ میشود. دیفرانسیل لغزش محدود یاد شده و سیستم کنترل پایداری نیز بخش عقب خودرو را کنترل کرده و به خوبی آن را به سمت خروجی پیچ رهنمون میسازند و این کار با بیش فرمانی لذت بخشی صورت میپذیرد.
هندلینگ خودرو نیز طبیعی حس میشود. البته اگر سرعت خود را بهصورت بهینه حفظ کنید شاهد کم فرمانی خواهید بود اما در حالت اسپورت سطح تنظیمات زیادی برای پدال گاز وجود داشته و شما به خوبی میتوانید با GT اسپید بازی کنید.
فرمان خودرو کاملاً سبک و خاموش بوده اما این به معنی فرماندهی خودرو بدون تلاش زیاد است. بیشک فرمان سطح مناسبی از درگیری راننده در فرایند راندن یک GT لوکس با چاشنی اسپورت وجود دارد.
پیشرانه نیز به قابلیت تنظیمپذیری کلی خودرو و هیجان آن کمک میکند زیرا گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری آن از دور ۱۵۰۰ تا ۵ هزار در دسترس بوده و حداکثر قدرت نیز تا دور ۶ هزار حاصل میشود. به این ترتیب منبع زیادی از پرفورمنس وجود دارد.
آرامش و رفاه کابین در سرعتهای بالا ارزش کار بنتلی را نشان میدهد و واضح است که این برند راحتی سرنشینان را قربانی پرفورمنس نکرده است. در حالت اسپورت سواری خودرو اندکی سفت میشود اما در تنظیمات کامفورت همچنان ماهیت فوقالعاده نرم GT اسپید را مشاهده خواهید کرد.
بهمنظور ایجاد تمایز بین GT اسپید و مدلهای استاندارد، این خودرو از جلوپنجره و ورودیهای هوای تیره، کیت بدنه اسپورت تر، طراحی جدید رینگهای ۲۲ اینچی و نشانهای متمایز سود برده است.
داخل کابین نیز تغییرات دیده میشود که شامل پلاک روی داشبورد، پشتسریهای نشاندار، چرم با دوخت الماسی و تریم آلومینیوم تیره برای کنسول مرکزی است.
البته مالکان میتوانند خودروی خود را شخصیسازی کرده و از چرم و تریم های متفاوتی استفاده نمایند. کیفیت متریال و ساخت کلی کابین بسیار عالی بوده و دقیقاً همان چیزی است که از یک بنتلی مدرن انتظار دارید.
اعتبار گرند تورینگ این خودرو با فضای بار ۳۵۸ لیتری و دو صندلی کوچک برای کودکان یا حمل وسایل اضافی تقویت شده است. ما نمیتوانیم کانتیننتال GT اسپید را خودرویی کممصرف بنامیم اما تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها باعث کاهش مصرف سوخت میشوند.
بنتلی پیش از تست خودرو سه سؤال از ما پرسید. اول اینکه این خودروی جدید گل سرسبد خانواده کانتیننتال GT است؟ در اولین نگاه باید پاسخ مثبتی داشته باشید.
سؤال دوم این بود که آیا کانتیننتال GT اسپید دینامیکترین خودروی جادهای تاریخ بنتلی است؟ با توجه به تستی که داشتیم رد کردن این موضوع نیز سخت است.
نهایتاً هم آنها پرسیدند آیا اسپید بهترین GT دو درب دنیاست؟ برای پاسخ قطعی به این سؤال باید زمان بیشتری را صرف تست این خودرو بکنیم اما بنتلی کانتیننتال GT اسپید جدید جزو بهترینهای بازار است.
کانتیننتال GT اسپید چابکترین، هوشیارترین و هیجانانگیزترین خودروی جادهای تاریخ بنتلی است. این خودرو هیچیک از ویژگیهای لوکس خود را از دست نداده و راحتی و کیفیت فراوانی را ارائه میکند اما از نظر تواناییهای دینامیکی به سطوح جدیدی رسیده است. این خودرو یکی از بهترین محصولات درونسوز تاریخ بنتلی بوده و کمکم باید آماده ورود به دنیای الکتریکیها باشیم…
مشخصات بنتلی کانتیننتال GT اسپید
- قیمت: ۱۷۰ هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: ۶۵۰ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۳۳۵ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
[ad_2]
–