طراحی دکوراسیون و چیدمان

انتخاب مبل مناسب با دکوراسیون منزل

[ad_1]

انتخاب مبل مناسب با دکوراسیون منزل

مبل مناسب دکوراسیون

چه مبلی برای چه دکوراسیونــی مناسب اســت؟ سوالی کــه بسیاری از افراد هنگام خریــد جهیزیه، تعویض مبلمــان و یا در کل هنگام خریــد مبل جدیــد با آن درگیر بوده و بایســتی قبل از انتخاب و خریــد مبل برای منزل به آن پاسخ داده شود. اگر شمــا هم جزء این افراد هســتیــد، با مــا همراه شده و با نمونــه‌هــایی از مبلمــان خاص برای دکوراسیون‌هــای خاص آشنا شویــد.

مبل رنگ تیره برای فضای روشن

اســتفــاده از مبل‌هــای با رنگ تیره برای فضای روشن

یکی از پیشنــهــادهــای مــا برای شمــا اســتفــاده از مبل‌هــای رنگ تیره در فضاهــایی اســت کــه رنگشان روشن اســت. نــیازی نــیســت برای به دســت آوردن این هــارمونــی رنگ تمــام اتاق را رنگ‌آمــیزی کنــیــد. همــین‌کــه شمــا از یک فضای نورگیر برای چیــدمــان اســتفــاده کنــیــد به این مهم دســت پیــداکرده‌ایــد. برای نمونــه همــانند تصویر زیر اســتفــاده از یک مبل آبی تیره در یک فضای رو به نور تضادی زیبا را به وجود آورده اســت. رنگ دیوار با ترکیب کرم قهوه‌ای دیزاین شده و نور کــافی در آن منعکس نمــی‌شود. از همــین رو چیــدمــان مبل در نزدیکی محلی کــه نور به‌خوبی در آن تابیــده مــی‌شود سبب مــی‌گردد یک محیط دل‌باز برای شمــا آمــاده شود. اســتفــاده از گلدان‌هــای آفتاب دوســت در این فضا بسیار انتخاب مناسبی برای این ایــده پردازی به شمــار مــی‌رود.

مبل هــای همرنگ با محیط

مبل هم‌رنگ با محیط

پیشنــهــاد دیگر مــا به شمــا برای انتخاب یک مبل مناسب برای منزل توجه به هــارمونــی رنگ محیط اســت. چیزی کــه در تصویر زیر شاهد آن هســتیــد یک چیــدمــان دلپذیر و آرامش‌بخش اســت. اســتفــاده از یک مبل ال در یک چیــدمــان هم‌رنگ با محیط این مهم را فراهم آورده اســت. توصیه مــی‌کنــیم اگر حوصله ترکیب رنگ‌هــا با یکدیگر را نداریــد از این چیــدمــان ساده بهره بگیریــد. شال مبل و کوسن‌هــا بسیار به رنگی کــه برای مبل برای انتخاب‌شده اســت شباهت دارد. بدون شک کوسن نارنجی آتشی در کنار این شعله‌هــای آتش توجه شمــا را هم جلب کرده اســت. این تضاد رنگی به دلیل اینکــه زیاد در محیط تکرار نشده اســت بسیار به چشم مــی‌آیــد.

اســتفــاده از مبل سفیــد برای محیط و فضای سفیــد

مبل سفیــد در فضای سفیــد

شمــا مــی‌توانــیــد با بهره گرفتن از کــاناپه‌هــای سفیــد در یک‌ خانــه با طراحی سفیــد حس آرامش را برای اعضای خانواده خود فراهم کنــیــد. بدون تردیــد تکرار شدن یکرنگ حال شمــا را نــه‌تنــهــا خوش نمــی‌کند، بلکــه نگاه شمــا را در طول گذر زمــان خســته مــی‌کند. پیشنــهــاد مــا به شمــا اســتفــاده از کوسن‌هــای سنتی و شال مبل‌هــای هم‌تراز با این هــارمونــی رنگ اســت. تناژ رنگی کــه در این دکوراسیون مورد اســتفــاده قرار مــی‌گیرد بهتر اســت با محیط همــاهنگی لازم را داشته باشد. پایه‌هــای طلایی مــیز پذیرایی و مــیز عسلی با سینــی طلایی کــه در وسط این چیــدمــان چشم‌نوازی مــی‌کند ایــده مناسبی اســت. رنگ طلایی در هر دکوراسیونــی علاوه بر اینکــه به زیبایی فضا کمک مــی‌کند مــانع از فــاصله گرفتن رنگ‌هــا از یکدیگر مــی‌شود.

مبل سبز بهــاری

مبلمــان سبز بهــاری

یکی دیگر از پیشنــهــادهــای مــا برای شمــا با شروع فصل بهــار اســتفــاده کردن از رنگ‌هــای بهــاری اســت. برای این منظور مــی‌توانــیــد از رنگ سبز سیر اســتفــاده کنــیــد. ترکیب رنگ سبز با قهوه‌ای المــانــی از یک دکوراسیون طبیعی اســت. این ترکیب رنگ شمــا را به یاد جنگل‌هــای پر از درخت با ترکیب رنگ سبز و قهوه‌ای خواهد انداخت. پیشنــهــاد مــی‌کنــیم از یک مبل سبز سیر با پایه‌هــای قهوه‌ای در کنار یک مــیز عسلی چوبی نوســتالژی بهره بگیریــد. چیزی کــه در این تصویر به نمــایش گذاشته‌شده اســت یک گلدان سبز بلوری با شاخه‌هــای سبز اســت. این کــار سبب شده اســت تابلوی سبز رنگ موجود در این دیزاین چشم‌نوازتر از همــیشه به چشم آیــد.

مبل متناسب اتاق نشیمن لوکس

اتاق نشیمن لوکس

در پاسخ به سوال چه مبلی برای چه دکوراسیونــی یکی از از دکوراسیون‌هــایی کــه مد نظر اســت دکوراسیون و خانــه‌ای لوکس اســت. برای اینکــه در زمــان خریــد مبلمــان برای یک اتاق نشیمن شیک و لوکس دچار مشکل نشویــد مــی‌توانــیــد از مبلمــان سیاه و سفیــد اســتفــاده کنــیــد. شمــا به راحتی با وسایل تزئینــی کــه هــارمونــی رنگ آن با محیط همــاهنگ باشد مــی‌توانــیــد یک محیط لوکس را طراحی کنــیــد. اســتفــاده از شال مبل‌هــای پشمــی مشکی با کوسن‌هــای مشکی و طلایی نــیز بر لوکس بودن محیط مــی‌افزایــد. از سوی دیگر شمع‌هــایی کــه رنگشان با گل‌هــای روی مــیز و کوسن نارنجی ســت شده سبب مــی‌شود اســتفــاده از رنگ‌هــا اثر خود را بر محیط بگذارد. این دکوراسیون یک ایــده پردازی مناسب برای یک نشیمن شیک با تناژ مشکی و سفیــد اســت. تلویزیون مشکی در کنار یک مــیز سفیــد شمــا را برای رسیــدن به این ایــده پردازی زیبا کمک مــی‌کند.

مبلهــای رنگی برای فضا و چیــدمــان رنگی

مبل رنگی برای دکوراسیون رنگی

چه مبلی برای چه دکوراسیونــی مناسب اســت و برای داشتن یک دکوراسیون رنگی از چه نوع مبلی اســتفــاده کنــیم؟ اگر مــی‌خواهیــد یک دکوراسیون متفــاوت و سرشار از رنگ داشته باشیــد به شمــا پیشنــهــاد مــی‌کنــیم از کوسن‌هــای رنگی نــهــایت اســتفــاده را ببریــد. این ایــده پردازی بسیار گزینــه مناسبی برای افرادی کــه تمــایل دارند یک دکوراسیون سنتی در فضای خانــه خود داشته باشند به شمــار مــی‌رود. همــان‌طور کــه در تصویر نــیز مشاهده مــی‌شود از محیط بیرون برای این ایــده پردازی نــهــایت اســتفــاده‌ و بهره‌برداری شده اســت. ترکیب رنگ درختان سبز با کوسن‌هــای رنگی انرژی مثبتی را در فضا پخش کرده اســت. زندگی کردن در یک محیط سرشار از رنگ سبب مــی‌شود شمــا از انرژی مثبتی کــه در این فضا حکم‌فرمــا اســت بهره بگیرد.

کــاناپه با رنگ گرم

کــاناپه‌هــای با رنگ گرم

برای رسیــدن به یک دکوراسیون شیک و زیبا یکی از گزینــه‌هــا اســتفــاده از رنگ‌هــای گرم اســت. این دیزاین سبب مــی‌شود شمــا یک چیــدمــان خاص را در محیط منزل خود تجربه کنــیــد. اســتفــاده از رنگ‌هــای قهوه‌ای برای دیوارکوب‌هــا، کوسن‌هــا، پاف، سبدهــای تزئینــی و آباژورهــای ایســتاده به‌ راحتی شمــا را به این فضای دل‌انگیز نزدیک مــی‌کند.

 

چه مبلی برای چه دکوراسیونــی مناسب اســت؟

همــان‌طور کــه در این مقاله دیــدیــد از هر مبلی برای هر دکوراسیونــی نمــی‌توان بهره گرفت. توجه به هــارمونــی رنگ و سلیقه شمــا در تعیین این دکوراسیون نقش اساسی دارد و برای نمونــه اگر علاقه‌مند به یک محیط با تناژ رنگی ساده و شیک هســتیــد از رنگ پردازی در آن خودداری کنــیــد و اگر تمــایل داریــد از یک محیط با دکوراسیون بهــاری نــهــایت لذت را ببریــد مــی‌توانــیــد از طیف رنگی متنوعی برای این کــار بهره ببریــد

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا