بیوگرافی بازیگران مرد خارجیتام هاردی

بیوگرافی تام هاردی | عکسانا

[ad_1]

ادوارد توماس تام هاردی، تنها فرزند انی و ادوارد هاردی، در هَمِراِسمیت لندن و در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ به دنیا آمد. مادرش انی نقاش و پدرش ادوارد نویسندهٔ رمان بود.
اولین موفقیت رسمی تام هاردی به سال 1998 باز میگردد یعنی هنگامی که در یک رقابت تلویزیونی بعنوان سوپر مدل برتر انتخاب شد. در سپتامبر همان سال به مدرسه بازیگری« درام سنتر» لندن رفت. سال بعد توانست نقشی در مجموعه تلویزیونی جنگ جهانی دوم« اسپیلبرگ» یعنی« گروه برادران» به دست آورد. و نخستین حضورش در سینما با فیلم« ریدلی اسکات»،« سقوط بلک هاوک» رقم خورد.

Black Hawk Down : 2001

چند سال بعد برای بازي در فیلم« لژیونر انگلیسی» راهی شمال آفریقا شد. همان سال در فیلم« استار ترک نمسیس» بازي کرد. سال 2003 برای بازي در نمایش« در عربستان همگی شاه خواهیم شد» بسیار مورد توجه قرار گرفت و جوایز بزرگ و کوچکی را برای نقش آفرینی اش دریافت کرد.

تام هاردی و همسرش

اردواج نام هاردی
هاردی در 2 ژانویه 1999 با سارا وارد( تهیه کننده) بعد از سه هفته آشنایی ازدواج کرد و در سال 2004 از هم جدا شدند. از سال 2003 تا 2004 هاردی با لیندا پارک( بازیگر) رابطه داشت سپس  از سال 2005 با ریچل اسپید( کارگردان) وارد رابطه شد. هاردی از ریچل اسپید، پسری به نام « لوئیس توماس»( متولد2008) دارد.

رابطه او با ریچل در سال 2009، بعد از 4 سال به پایان رسید و هاردی در سال 2009 پس از حاشیه های فراوان با شارلوت رایلی( بازیگر) همکارش در مجموعه تلویزیونی بلندی های بادگیر، رابطه جدید خود را برقرار کرد و در ژوئیه 2014 ازدواج کردند. آن ها هم اکنون دو فرزند دارند که در سال های 2015 و 2018 متولد شده اند.

در سال 2013 ، شارلوت رایلی در مصاحبه ای با روزنامه ی بریتانیایی The Daily Mail داشت، یادآوری کرد که اولین بار برای صرف یک فنجان چای از تام درخواست کرده و همین سبب شده که فرصتی برای شناخت بیشتر یکدیگر بدست بیاورند.

در ابتدا هیچ عشقی درکار نبود! در حقیقت کمی دلسرد کننده بود که تام ناگهان به شخصیت چارلز برانسن تغییر کرد.(چارلز برانسن خطرناکترین زندانی بریتانیا است که تام هاردی در فیلم Bronson نقش او را ایفا میکند.)

شارلوت رایلی در مصاحبه با روزنامه the daily mail

شارلوت در ادامه میگوید “کم کم همه چیز تغییر کرد و بعد از چندین فنجان قهوه متوجه شدم که تام بیشتر کاری میکند که مردم را بخنداند. ” از همان موقع به بعد رابطه آنها به سرعت صمیمی تر شد و در تابستان 2010 نامزد شدند.

جوایز تام هاردی

  •  جایزه فیلم مستقل بریتانیا برای بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای بازي در فیلم برانسون
  • جایزه اسکریم- بهترین برک آوت مرد برای بازي در فیلم تلقین
  • جایزه بهترین ستاره نو ظهور- جوایز بفتا برای بازی در فیلم تلقین
  • جایزه بهترین بازیگر مرد- انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس برای بازی در فیلم لاک
  • نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد برای بازي در فیلم بازگشته
  • جایزه بازیگر مرد بریتانیایی/ایرلندی سال انجمن منتقدان فیلم لندن برای بازي در فیلم مکس دیوانه:جاده خشم و بازگشته

بهترین فیلم های تام هاردی
تلقین- Inception- سال تولید:2010
مبارز – سال تولید:2011
بی قانون- سال تولید:2012
این یعنی جنگ- سال تولید:2012
کندو- سال تولید:2014
سریال پیکی بلایندرز
از گور برخاسته- سال تولید:2015
مدمکس:جاده خشم- سال تولید:2015
سریال تابو – سال تولید: 2016
ونوم- سال تولید:2018

برای علاقه مندان به فیلم و سریال و همچنین طرفداران این بازیگر معروف ، تریلر فیلم ونوم 2 که قرار است در تاریخ 21 ژوئن 2021 اکران شود را قرار داده ایم.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا