بیوگرافی

جاذبه های دیدنی در شهر آنتالیا را از دست ندهید

[ad_1]

شهر زیبا و توریستی آنتالیا در امتداد آب های زلال و فیروزه ای رنگ مدیترانه قرار دارد و سواحل زیبای اینشهر سالانه میربان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست  . این شهر دارای طبیعتی زیباست و از یک سو به سواحل و آبهای زلال منتهی شده و از سوی دیگر به ارتفاعات سرسبز ختم می شود . شهر انتالیا دارای امتیازات فراوانی است و علاوه بر طبیعت خیره کننده دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی است که شمارش ان کار دشواری خواهد بود .

سفر با تور آنتالیا ،  شهر دارای هتل های بسیار لوکس است که همگی آن ها خدمات سطح بالایی را در اختیار مسافران قرار می دهند و گاه گردشگران بقدری شیفته امکانات داخل هتل می شوند که حاضر نیستند محل اقامت خود را ترک کنند و گشتی در شهر بزنند .

شهر آنتالیا دارای سواحلی زیباست که آرامش حاکم بر آن همه چیز را برای ساعت ها تفریح و کسب آرامش مهیا می کند . و آب های زلال و گرم مدیترانه محل مناسبی برای ساعت ها شنا و تفریحات مهیج است . همانطور که می دانید این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ‌ای است به این معنی که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است . اغلب مسافران فصل تابستان را برای سفر و  گذران تعطیلات انتخاب نموده و در طول این فصل تمامی هتل ها مملو از مسافر خواهد بود . در این فصل آب کمی گرم بوده و سواحل در بهترین شرایط قرار دارند . میانگین دمای هوا در فصل تابستان حدود سی تا سی و پنج درجه سلسیوس است .  البته برخی از مسافران ایرانی در طول تعطیلات نوروز عازم این سفر می شوند که این زمان امتیازات خود را دارد . و یکی از آن ها پایین بودن هزینه های نسبی سفر و آرامش بیش از پیش حاکم بر این شهر است . در این زمان دمای هوا حدودا ما بین نه تا پانزده درجه سلسیوس است .

به اعلام سفر باتو ، از این ها گذشته این شهر دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی است و بازار گردی که همواره یکی از نیازها و تفریحات مورد علاقه ایرانیان است ، با وجود همه این مراکز خرید برآورده می شود . از این رو در ادامه این مطلب برخی ار معروف ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید شهر آنتالیا را به شما معرفی می کنیم تا بدون اتلاف وقت و انرژی مستقیما به سراغ مرکز خرید دلخواه خود بروید .

در ابتدا یاد آور می شویم که شهر آنتالیا مجموعه ای از بهترین مراکز خرید و نمایندگی های بزرگ دنیا را در خود جای داده است که اغلب آن ها را میتوان در محله قدیمی و تاریخی شهر و در منطقه ای به نام کالیچی ، یافت .  البته در برخی مناطق دیگر نظیر محله های گولوک ، بلوار شارامپول ، آتاتورک یا بلوار ایسیکلار نیز مراکز خرید خوبی دیده می شود .

۱-  مرکز خرید ترا سیتی

پیشنهاد اول ما در بین جاذبه های آنتالیا ، به شما گشت و گذار و خرید از مرکز خرید تراسیتی است . به خصوص اگر اهل خرید از برندهای معتبر و محبوب هستید و نگرانی چندانی نسبت به قیمت های بالای کالاها را ندارید ، این مرکز خرید گزینه خوبی خواهد بود . اما اگر بدنبال اجناس ارزانتر هستید بهتر است تنها به گشت و گذار در این مجموعه بسنده کرده و خرید خود را از مراکز خرید دیگر شهر انجام دهید .

تراسیتی در محله ای معروف فنر(Fener)  قرار دارد و حدود یکصد و هشتاد فروشگاه دارد . در این مجموعه برندهای مشهوری نظیر باربری ، هوگو باس ، لکاست ، ماسیمو دوتی ، تامی هلفیگر نمایندگی دارند . همچنین در طبقه آخر (چهارم) تراسیتی فود کورت بزرگی قرار دارد که محل مناسبی برای رفع خستگی و صرف خوراک است .

۲- مرکز خرید 5 ام میگروس

بعد از مرکز خرید تراسیتی بد نیست سری هم به ام میگروس بزنید و از تنوع بالا و کیفیت خوب کالاهای عرضه شده در آن بهره مند شوید . این مرکز خرید نیز بسیار پر طرفدار است و در منطقه معروف کونیالتی قرار دارد . ای مجموعه دارای امکانات متنوع بوده و همچنین به برخی مراکز تفریحی شهر نظیر لونا پارک ، مینی سیتی و آکوالند بسیار نزدیک است .

۳ – جومارتسی پازار

جومارتسی پازار نیز یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر آنتالیاست که تنها در روزهای یکشنبه هر هفته برپا می شود . در این بازار کالاهای متنوعی را خواهید یافت از این رو مکان مناسبی برای تهیه سوغاتی است  . در این بازار علاوه بر انواع پوشاک ، لوازم منزل ، انواع میوه‌ و سبزیجات تازه و خوراک های محلی و شیرینی جات سنتی را نیز خواهید یافت . همچنین  این بازار محل مناسبی برای خرید پارچه ، محولات چرمی ، گیاهان معطر و دارویی ، و همچنین انواع ادویه است .

۴- مرکز خرید مارک

مرکز خرید مارک یکی از جدیدترین و مدرن ترین مراکز خرید این شهر است که با وجود برندهای بزرگ و مشهور به محل مناسبی برای تهیه انواع پوشاک تبدیل شده است  . این مجموعه دارای امکانات رفاهی مختلف نظیر کافه و رستوران نیز هست .

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا