بیوگرافی بازیگران مرد ایرانی

شاهرخ استخری و تصاویر دخترش + شغل دوم

[ad_1]

شاهرخ استخری بازیگر توانمند سینما و تلویزیون ایران ، متولد 14 مهر 1359 در شهر تهران است . او فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه ازاد می باشد . از ازدواج شاهرخ استخری 8 سال میگذرد و حاصل ازدواجش با سپیده بزمی پور دو دختر زیبا به نام های پناه و نبات است.
وی نخستین کار بازیگری خود را در سال ۸۴ با حضور در « یک شب همین طوری کنارم باش » به کارگردانی علی همراز تجربه کرد.

شاهرخ - نبات - پناه- فرزندانش
شاهرخ استخری همراه فرزندانش

بیوگرافی شاهرخ استخری

شاهرخ اصالتا اهل شهر استخر استان فارس است . پدرش کارمند پتروشیمی و مادرش خانه دار است، فرزند اول خانواده می باشد و دو خواهر کوچک تر از خود دارد . وی از همان نوجوانی به تئاتر و هنر علاقه مند بوده اما بواسطه شغل پدرش رشته مرتبط با پتروشیمی و صنایع را برگزید . پس از فارغ التحصیلی بصورت اتفاقی با تئاتر اسب ها به کارگردانی محمد رحمانیان در سال 1381 توانست اولین تجربه هنری خود را بدست آورد .
شاهرخ استخری علاوه بر بازیگری یک فروشگاه طلا و زیور آلات به نام سنجاق دارد که در شهرهای تهران و مشهد نیز شعبه دارد.

شاهرخ استخری و همسرش

او با سپیده بزمی پور سال 1390 ازدواج کرد . تاکنون عکسی از همسرش در فضای مجازی منتشر نشده است. به گفته خودش اصلا دوست ندارد که عکس همسرش جایی منتشر شود چون نمی خواهد که او را کسی بشناسد و وارد حاشیه های سینما و بازیگری شود . وی صاحب دو فرزند دختر به نام‌های پناه متولد ۱۳۹۲ و نبات متولد۱۳۹۷ می‌باشد که هر دو متولد بلژیک هستند.

قسمتی از مصاحبه شاهرخ استخری در برنامه من و شما سال 96 درباره همسرش

 
شاهرخ در پاسخ به مجری برنامه در بخشی از گفتگو با طرح این سوال که خیلی‌ها می‌گویند تو همسر پولدار داری!! بیان نمود : من متاسفم که الان سوییچ ماشین ملاک اعتبار و شخصیت آدم‌ها شده است. خانواده همسر من اصلا متمول نیستند. همسرم نیز از ۱۶ سالگی کف کارخانه کار کرده و روی پای خودش ایستاده این ملاک من برای ازدواج با او بود. من هم ده سال مستقل و تنها زندگی کردم، پدر من هم کارمند است و بخشی از کودکی‌ام در زمان جنگ در جزیره خارک گذشته است. برای همین باید بگویم که ما با سختی به این جایگاه رسیدیم.

شهرت و کارنامه هنری

وی نخستین کار بازیگری خود را در سال ۸۴ با حضور در « یک شب همین طوری کنارم باش » به کارگردانی علی همراز تجربه کرد. 2 سال بعد با حضور در مجموعه پریدخت ، به کارگردانی سامان مقدم وارد تلویزیون شد و بازیگر نقش مقابل لیلا حاتمی بود.

حضور در سریال تلویزیونی دلنوازان در سال 1388 به کارگردانی حسین سهیلی زاده باعث شهرت و محبوبیت وی شد. شاهرخ استخری به همراه سحر قریشی در این سریال یکی از نقش های اصلی را بر عهده داشت.

از جمله مجموعه های تلویزیونی با بازی درخشان شاهرخ استخری میتوان به ” پریدخت (1386 به کارگردانی سامان مقدم ) ، مثل هیچکس ( 1387 به کارگردانی عبدالحسین برزیده ) ، دلنوازان ، فاصله ها (1389 به کارگردانی حسین سهیلی زاده ) ، آمین ، ماه و پلنگ ، پرواز در ارتفاع صفر و دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی در سال 1397 ” اشاره نمود .

شاهرخ استخری- پانته آ بهرام
شاهرخ استخری و پانته آ بهرام سریال دلدادگان
شاهرخ استخری-سحر قریشی-فریبا نادری
حضور شاهرخ استخری و دخترش در کنار سحر قریشی و فریبا نادری

بخش دیگری از مصاحبه شاهرخ استخری

بازیگر خوب سینما در ابتدای گفتگو درباره اینکه چرا به نظر می‌رسد خیلی مغرور است گفت : اطرافیانم این نظر را ندارند چون من را می‌شناسند و شاید کسانی که از دور فقط با نام من آشنا هستند از روی عکس‌ها ممکن است این قضاوت را بکنند که باید بگویم اشتباه هست !!

شاهرخ استخری درباره اینکه چرا در جمع‌های سینمایی شرکت نمی‌کند و خیلی گوشه‌گیر هست بیان نمود : احساس می‌کنم شاید نه من خیلی برای آنها جذاب هستم نه موقعیت اجتماعی‌ام ایجاب می‌کند که در این جمع‌ها باشم. دوستان زیادی هم در این فضا ندارم و صمیمی‌ترین دوستانم امیررضا دلاوری و پندار اکبری هستند و با باقی در حد یک احوالپرسی تلفنی هر چند وقت یک بار ارتباط دارم. به حضور در میهمانی‌ها و اکران خصوصی‌ها و فضاهای این شکلی علاقه زیادی ندارم .

وی با تاکید بر اینکه سینما خیلی بی‌رحم است ، توضیح داد: شما ببینید این سینمای بی‌رحم اکبر عبدی را داشت حذف می‌کرد، مهدی هاشمی را داشت حذف می‌کرد. من اصلا فکر نمی‌کردم حامد بهداد یک روز دیگر گزینه یک نباشد . این ذات سینماست؛ یک روز دخترها برایت دست می‌زنند، یک روز پیشکسوت ها تشویقت می‌کند و … . اتفاقی که با دلنوازان برای من افتاد را باید حفظش میکردم و برای همین خیلی از پیشنهادها را رد نمودم .

شاهرخ-دخترش-پناه
شاهرخ استخری و دخترش پناه

اتفاقات زندگی و علایق !

معضل بزرگ شاهرخ درزندگی خواب است . او می گوید :
یکی از مشکلات بزرگ زندگی ام با مدرسه و دیر رسیدن بود. خواب می ماندم بارها تنبیه و بازخواست شدم و هنوزم صبح از خواب بیدار شدن برایم سخت است .

به دلیل اینکه پدرش 8 سال در منطقه جنگی خارک کار کرده بود از خدمت سربازی معاف شد. قبل از شروع بازیگری وارد کننده ماشین آلات راهسازی بود و بیشتر کار اقتصادی می کرد . با بدنیا آمدن دخترش تصمیم گرفت شغل جدیدی برای خودش دست و پا کند تا آینده فرزندش تامین شود . اینگونه بود که کمی از فضای بزایگری فاصله گرفت و گالری جواهرات را به عنوان شغل دوم برگزید .

شاهرخ استخری مدتی در تیم جوانان فوتبال بازی کرده و خیلی هم علاقه داشته است اما او میگوید : یادمه چند روز سر تمرین نرفتم، یک روز مربی با خونمون تماس گرفت و به پدرم گفت به بازیکن با اخلاق ما بگویی در تمرین حاضر شود . پدرم جواب داد پسرم درس دارد و تلفن را قطع کرد! اینطور بود که پرونده فوتبال بازی کردن من تا ابد بسته شد هرچند علاقه زیادی به بازی فوتبال داشتم .

شاهرخ-استخری
شاهرخ استخری

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا