اختصاصیچیستخبرهای داغ روزسبک زندگیموفقیت

صفات و ویژگی های یک دوست خوب

[ad_1]

دوست خوب

قبلا در مقاله ای درمورد نشانه های رفتاری یک دوست بد صحبت کرده ایم اما بد نیست که روی دیگر سکه را هم بررسی کنیم یعنی خصوصیات و ویژگی های یک دوست خوب.

در عین حال ما چند دوست صمیمی داریم؟ من در موبایلم مخاطبین بسیار زیادی دارم اما تعداد کمی از این افراد هستند که می توانم به عنوان دوست واقعی از آن ها یاد کنم. آن ها همان کسانی هستند که وقتی من همه چیزم را از دست دادم و یا در شرایط سخت زندگی ام، رابطه شان را با من قطع کردند.

من هرکسی را به عنوان دوست صمیمی یا بهترین دوست نمی شناسم، مگر اینکه معیارهای زیر را داشته باشند.


گوش دادن به دوستان

گوش دادن به صحبت دوستان

  1. یک دوست خوب به شما گوش می ‌دهد.

مهم نیست که چند بار همان موضوعات تکراری همیشگی را گفته اید، یک دوست واقعی هرگز از شنیدن داستان های تکراری و مضحک شما خسته نمی شود.

بهترین دوست شما کسی است که به موضوعات کاری شما گوش می‌ دهد، حتی اگر آن ها را درک نکند.


  1. دوستان خوب همیشه هوای هم را دارند.

بعضی از مردم نسبت به شما رفتاری دوستانه دارند، اما وقتی که نوبت به هواداری می رسد به راحت پشت تان را خالی می کنند.

یک دوست واقعی همیشه و در هر شرایطی کنار شما حضور دارد.

همچنین بخوانید: داشتن دوست خوب چه مزایایی دارد؟

  1. یک دوست واقعی شما را در شرایط بد هم قبول میکند

آیا تا به حال فکر کرده اید که دوستانتان واقعی هستند یا خیر؟ هنگامی که کار بدی انجام بدهید مشخص می شود که دوستانتان واقعی هستند یا نه. دوستان غیرواقعی نمی توانند با عیوب و یا تصمیمات اشتباه شما کنار بیایند.

کسی که در هنگام تصمیمات اشتباه و یا کارهای بدتان کنار تان است بی شک بهترین دوست شماست.


دوست خوب female-friends

  1. بهترین دوست شما را دوست دارد.

دوستت دارم، مثل یک بچه چاق که کیک را دوست دارد.

من باید اعتراف کنم که چند گرایش برومنس (یعنی نزدیک شدن عاطفی شدید و غیر جنسی) داشته ام.

آنها کسانی هستند که من آن ها را کمی بیشتر از حد معمول در آغوش نگه می دارم، در مهمانی ها و یا جمع ها با آن ها تماس چشمی برقرار می کنم و به طور کلی دوستشان دارم. این افراد بهترین دوستان باکیفیت من هستند.


  1. صحبت کردن در مورد موارد شخصی با یک دوست خوب

مهم ترین و صمیمانه ترین رابطه دوستی شما با کسی است که می توانید با او آزادانه از فعالیت های شخصی تان صحبت کنید.

در هنگام مکالمه با صمیمی ترین دوستتان شما از گفتن هیچ حرفی ابایی ندارید و به راحتی از احوال و فعالیت های روزمره تان سخن می گویید.

همچنین بخوانید: چگونه دوستی را محکم کنیم

  1. بهترین دوست می داند چگونه شما را بخنداند.

همه ما فاکتورها و عوامل خاصی داریم که باعث لبخند و یا خنده ما می شود. بهترین دوستان شما مرجع لحظات مشترکی هستند که لبخند بر روی چهره تان دارید.


دوست خوب میداند چطوری شما را بخنداند

دوست خوب میداند چطوری شما را بخنداند

  1. یک دوست خوب نظر صادقانه می دهد.

هر غریبه‌ ای می‌ تواند مودب باشد، به عنوان یک انسان شایسته، شما باید نسبت به افراد به عنوان یک تنظیم پیش‌فرض مودب باشید.

چیزی که بهترین دوست با کیفیت بالا را می‌ سازد ، صدای معتبر و موثق اوست. او صرف نظر از اینکه دوست شماست بسیار صادقانه در مورد مسائل نظر می دهد.


  1. بهترین دوست شما، همیشه در سمت شماست.

در زندگی شما مسائل سخت و گاها دیوانه واری را تجربه خواهید کرد. من متوجه شده ام که وقتی فرد بیش از حد ناراحت است مردم از او دوری می کنند.

کسی که درگیر یک وضعیت پزشکی بزرگ بوده است می تواند به تو بگوید که دوستانت در بیمارستان به ملاقات تو می آیند، اما بهترین دوستانت وقتی که تو خواب هستی کنارت می نشینند.


دوستان انگشتی

  1. بهترین دوست حتی زمانی که با شما موافق نیست به شما کمک می ‌کند.

در هنگامی که بسیاری از دوستان و خانواده من با تصمیمات من موافق نیستند و از این رو با من همراه نمی شوند، بهترین دوستان من آن هایی هستند که چه با من موافق بودند و چه نبودند، من و تصمیمات زندگیم را پذیرفته و در این راستا به من کمک می کنند.

همچنین بخوانید: چگونه دوست واقعی خود را بشناسیم

  1. یک دوست خوب شما را تشویق می‌ کند.

همه ما در زندگی مان افرادی را داریم که می خواهند ما را شکست بدهند، از ما پیشی بگیرند و یا ما را پایین بکشند. این خوب است که رقابتی باشید، اما افرادی که بهترین منافع شما را در دل ندارند، دوستان شما نیستند. بهترین دوست واقعی شما را در تلاش ‌هایتان تشویق می‌ کند.


  1. دوست واقعی، اسرار شما را می داند.

همکاران، همکلاسی ها و مشتریان همه در زندگی ما جای خودشان را دارند. ما زمان، فضا و تجربیاتمان را با این افراد به اشتراک می ‌گذاریم.

دوستان واقعی شما زمانی که کارهایی را انجام دادید که لزوما برای عموم انتشار نیستید ، آنجا بوده‌ اند. یک دوست صمیمی همه رازهای کوچک شما را می ‌داند و آن ‌ها را اینگونه نگه می ‌دارد.


  1. بهترین دوست از بعد زمان و مکان خارج می شود.

من هفته پیش یکی از دوستان صمیمی ام را ملاقات کردم. از آخرین باری که همدیگر را دیده بودیم سه سال گذشته بود و در این مدت شاید دو و یا سه بار با همدیگر صحبت کرده بودیم.

دلایل زیادی برای این فاصله دور وجود داشت اما وقتی که او را دیدم هیچ کدام از این دلایل مهم نبودند، ما همدیگر را در آغوش کشیدیم، انگار همین دیروز بود که همدیگر را دیده بودیم.


Friendship

  1. یک دوست خوب، قابل اعتماد است.

بهترین دوست با کیفیت بالا کسی است که می‌ توانید روی او حساب کنید.

بهترین دوستان من می ‌دانند که می توانند از من چه انتظاری داشته باشند و من می‌ دانم که از آن‌ ها چه انتظاری می ‌توانم داشته باشم. ما از مرزهای یکدیگر عبور نمی ‌کنیم و از راه خود خارج می ‌شویم تا به یکدیگر کمک کنیم.

همچنین بخوانید: راه های دوستیابی و حفظ دوستان خوب

  1. دوستان خوب هرگز شما را قضاوت نمی کنند.

همه افراد از قضاوت شدن در شرایط بد متنفر هستند، اما همه ما مردم را قضاوت می کنیم. بهترین دوست شما خیلی قبل تر زمانی که شما را ملاقات کرده بود، با شما صحبت کرده و پیش داوری کرده بود پس حال دیگر نیازی به انجام این کار ندارد.


  1. بهترین دوست موفقیت شما را جشن می ‌گیرد.

بالاخره یک روز شما در زندگی تان موفق خواهید شد، خیلی از افرادی که فکر می کنید دوستان شما هستند، در حقیقت دوستتان نیستند.

بهترین دوستان شما کسانی هستند که به در روزهای شادی شما به جای غبطه خوردن به شما موفقیتتان را جشن می گیرند. یک دوست شما را از زندان آزاد می کند، اما بهترین دوست در سلول کنار شما است.

کیفیت همیشه قبل از کمیت می ‌آید و برای پیدا کردن بهترین دوستان، شما باید خودتان بهترین دوست برای آن ها باشید. تغییراتی باشید که دوست دارید در دنیا ببینید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا