اصالت جنا اورتگابیوگرافیبیوگرافی جنا اورتگابیوگرافی جنا اورتگا بازیگر سریال ونزدیجنا اورتگا بازیگر نقش ونزدی آدامزدسته‌بندی نشدهسن جنا اورتگاهمسر جنا اورتگا

بیوگرافی جنا اورتگا بازیگر ونزدی آدامز

[ad_1]

بیوگرافی جنا اورتگا بازیگر ونزدی آدامز

بیوگرافی جنا اورتگا بازیگر سریال ونزدی از ورود به دنیای بازیگری تا شهرت و ناگفته های زندی شخصی او را می خوانید. با بیوگرافی ها همراه باشید.

بیوگرافی جنا اورتگا بازیگ سریال ونزدی

  • نام کامل : جنا ماری اورتگا
  • تاریخ تولد : 27 سپتامبر 2002
  • محل تولد : کواچلا کالیفرنیا – امریکا
  • حرفه : بازیگر و صداپیشه
  • سال های فعالیت :2012 تاکنون
  • صفحه اینستاگرام جنا اورتگا

بیوگرافی جنا اورتگا

جنا اورتگا بازیگر آمریکایی، 27 سپتامبر 2002 در دره کوچلا، کالیفرنیا به دنیا آمد. وی با بازی در سریال «جین باکره» از شبکه «سی دابلیو» شناخته شد.

وی در یک خانواده پر جمعیت بزرگ شده و چهارمین فرزند یک خانواده شش نفره است.

پدرش نژاد مکزیکی دارد و مادرش نیز تبار مکزیکی و پورتوریکوئی دارد.

اصالت و خانواده جنا اورتگا
بیوگرافی جنا اورتگا

شروع فعالیت

جنا اورتگا، فعالیتش را به عنوان بازیگر خردسال آغاز کرد و از 6 سالگی به بازیگری علاقه مند شد تا اینکه در سال 2012، با حضور مهمان در مجموعه تلویزیون «راب»(در قسمت بیبی باگ)، برای نخستین بار جلوی دوربین رفت.

سپس در مجموعه تلویزیونی «سی اس آی- نیویورک» در قسمت «ناگفته» و در نقش «ایمی مور» بازی کرد.

بیوگرافی جنا اورتگا و مروری بر اثار و فیلم شناسی اودر سال 2014، جنا اورتگا برای بازی در نقش «زوئی لئون» در سریال «ریک» انتخاب شد. در همین سال در فیلم کمدی «شیطون های کوچولو جلوی فاجعه را گرفتند» نقش «مری» را بازی کرد.

در بین سال های 2015 تا 2019، نسخه جوانتر تکرار شونده «جین» را در سریال رمانتیک- درام «جین باکره» بازی کرد.

در سال 2015، در سریال «ریچی ریچ» محصول نتفلیکس به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال حضور یافت. در همان سال تقش «آنا چاپا» را در سریال «سخنان پایانی» بازی کرد.

عکس های اینستاگرام جنا اورتگاورود به سینما

در سال 2013 ، با ایفای نقشی کوتاه در فیلم «مرد آهنی 3» به عنوان «دختر معاون رئیس جمهور» وارد عرصه سینما شد.

سپس در فیلم «توطئه آمیز قسمت2» که دومین فیلم در مجموعه «توطئه آمیز» بود، نقش مکمل آنی را بازی کرد. «توطئه آمیز» به کارگردانی «جیمز ون» فیلمی با ژانر ترسناک بوده که در 4 فصل تولید شده است.

jenna-ortega-biographyشهرت

در سال های 2016 تا 2018 با بازی در مجموعه «گیر افتادن در وسط» در نقش «هارلی دیاز» از شبکه دیزنی درخشید و به موفقیت چشمگیری دست یافت. وی با ایفای نقش در این سریال برنده جایزه «ایماجن» شد.

در سال 2018 در فیلم «نجات فلورا» نقش اصلی «داون» را بازی کرد، بازی او در این فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشت و باعث شد نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین المللی فیلم ساوتهمپتون شود.

در سال 2019 در فصل دوم سریال هیجان انگیز «تو» از شبکه نتفلیکس به ایفای نقش پرداخت که این فیلم 26 دسامبر 2019 پخش شد، او در این سریال نقش یک دختر باهوش و مداخله گر را بازی می کند که دوست دارد بیشتر از سنش عمل کند، بازی او در فصل دوم این سریال نیز همانند فصل اول مورد تحسین قرار گرفت.

استایل جذاب جنا اورتگادر همین سال برای ایفای نقش در سریال «پرستار بچه : ملکه قاتل» انتخاب شد، به گفته خودش برای بازی در این سریال بسیار نگران و هیجان زده بود چرا که همه بازیگران از قبل یکدیگر را می شناختند. این فیلم در دسامبر 2020 منتشر شد و نقد هایی را از طرف منتقدان به همراه داشت.

سپس در سال 2021 در فیلم خانوادگی «روز بله گویی» نقش اصلی «کیتی تورس» را بازی کرد، این فیلم نیز در مارس 2021 با نقد های متفاوتی منتشر شد اگرچه عملکرد او مورد تحسین واقع شد.

در سال 2021  در فیلم درام نوجوان «فال اوت» بازی درخشانی را از خود به نمایش گذاشت و مورد ستایش منتقدان قرار گرفت، وی در این فیلم نقش اصلی «وادا» را بازی می کرد، این فیلم 27 ژانویه 2022 از شبکه «اچ بی او مکس» پخش شد.

بیوگرافی جنا اورتگا بازیگر و صداپیشهلقب ملکه جیغ

در سال 2022  در دو فیلم «ایکس» و «جیغ» به ایفای نقش پرداخت، در فیلم «جیغ» نقش «تارا کارپنتر» را بازی می کرد، وی برای بازی در این فیلم بسیار هیجان زده بود.

جنا اورتگا در مورد همکاری با بازیگرانی از جمله «نو کمبل»، «کورتنی کاکس» و «دیوید آرکت» گفت :” هرگز نمی‌دانید وقتی با افرادی با آن استاندارد ملاقات می‌کنید چه انتظاری داشته باشید، اما آنها واقعاً واقع‌گرا و ساده‌ترین افراد بودند.” این فیلم یک موفقیت هنری و تجاری برای او بود و جایزه سینمایی «ام تیوی» برای بهترین اجرای ترسناک را برای او به ارمغان آورد.

علاوه بر این، در فیلم ترسناک «استودیوی 666» نیز به ایفای نقش پرداخت که این فیلم فوریه 2022 منشتر شد.

با نقش آفرینی در فیلم های ترسناک «جیغ»، «استودیوی 666»، «ایکس» و «قتل عام آمریکایی» از سوی چند رسانه «ملکه جیغ» لقب گرفت.

جنا اورتگا شهرت با ونزدی آدامز

جنا اورتگا با بازی در نقش «ونزدی آدامز» در سریال «ونزدی»2022 به یکی از چهره های محبوب این روزها تبدیل شده است. «ونزدی» سریالی با ژانر کمدی، ترسناک و ماورا طبیعه می باشد که از شبکه نتفلیکس پخش می شود. «آلفرد کاف» و «مایلز میلار» سازندگان این سریال هستند.

بازی درخشان او در این سریال تحسین گسترده منتقدان را به دنبال داشته است و او را نامزد دریافت جایزه «گلدن گلوب بهترن بازیگر زن» مجموعه تلویزیونی موزیکال یا کمدی کرده است.

جنا اورتگا در سریال ونزدی
جنا اورتگا در سریال ونزدی

دریافت جایزه ایماجن

در سال 2016 تا 2018، در مجموعه «گیر افتادن در وسط» نقش «هارلی دیاز» فرزند میانی هفت خواهر و برادر دیاز که یک مخترع مشتاق است را بازی کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. جنا اورتگا برای ایفای نقش در این سریال جایزه «ایماجن» را کسب نمود و برای دو جایزه دیگر نامزد شد.

بیوگرافی جنا اورتگا از ورود به دنیای بازیگری تا شهرت با سریال ونزدیصداپیشگی در دیزنی

جالب است بدانید جنا اورتگا علاوه بر بازیگری در زمینه صداپیشگی نیز فعالیت می کند، وی به عنوان صداپیشه به گروه بازیگران فیلم «النا آوالور» پیوست و از سال 2016 تا 2019 صداپیشگی فیلم «پرنسس ایزابل» را برعهده داشت.

این نمایش نیز با استقبال چشمگیری مواجه شد و جنا همراه با دیگر بازیگران این مجموعه جایزه «ایماجن» را کسب کردند و در سال 2019 نیز نامزدی دیگری را بدست آورد.

در سال 2020، صداپیشگی بروکلین را در انیمیشن  Jurassic World Camp Cretaceous از نتفلیکس را به عهده داشت که صدای او و دیگر گویندگان مورد تحسین قرار گرفت.

جنا اورتگا بیوگرافیبازی در موزیک ویدیو

در سال 2017، در موزیک ویدیو «لب تر کن» از جیکوب سارتوریس حضور یافت، وی در این موزیک ویدیو نقش معشوقه جیکوب سارتوریس را بازی می کرد، این ویدیو در رسانه بسیار محبوب شد و بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

نویسندگی

در سال 2020، جنا اورتگا اعلام کرد که اولین کار نویسندگی اش را با نوشتن کتابی به نام «این همه عشق است» آغاز کرده و این کتاب در ژانویه 2022 منتشر شد.

خودمراقبتی

جالب است بدانید جنا اورتگا اقدامات خود مراقبتی انجام میدهد که شامل ورزش پیتلاس میشود.

بیوگرافی جنا اورتگا | بیوگرافی ها دات کام



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا