اخبار تکنولوژیاخبار کوتاهاخبار گوگلتکنولوژیدسته‌بندی نشدهسرویس پیام رسانگوگل

رمزنگاری سرتاسری در گوگل Messages فعال شد

[ad_1]

ویژگی رمزنگاری سرتاسری در گوگل Messages فعال شد. غول جست‌وجوی آمریکایی بالاخره ویژگی مورد بحث را در اپلیکشن پیامرسانی خود فعال کرد.

رمزنگاری سرتاسری در گوگل Messages با هدف ارتقاء امنیت اطلاعات کاربران فعال شد. گوگل در راستای افزایش سطح امنیت پلتفرم‌های ارتباطی خود این‌بار به سراغ مسیج‌خوان محبوب خود (Google Messages) رفته و این اپلیکیشن پیام‌رسان را به ویژگی رمزنگاری سرتاسری مجهز کرده است. ناگفته نماند که این ویژگی در سیستم جدید چت گوگل به‌نام “RCS” که در حال تبدیل شدن به یک استاندارد جهانی‌ست فعال شده است .

بیشتر بخوانید: حذف ایموجی‌های نامناسب از پیامرسان‌های بومی با دستور وزارت ارتباطات!

رمزنگاری سرتاسری در گوگل Messages فعال شد

گوگل سرانجام ویژگی امنیتی جدیدی برای Messages ارائه کرد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد قابلیت پیام‌رسانی بر اساس استاندارد RCS را فعال کنند؛ پروتکلی که گوگل در تلاش است آن را به استاندارد پیام‌رسانی جهانی تبدیل کرده و مکالمات یک‌به‌یک را رمزنگاری کند.

RCS از امروز به‌طور پیش‌فرض برای کاربران جدید برنامه‌ Messages فعال می‌شود. البته اگر از قبل RCS را در بخش تنظیمات خاموش کرده باشید، مکالمات شما به‌طور سرتاسری رمزنگاری نخواهد شد.

گوگل اعلام کرد این تغییر جدید به‌منظور ارائه‌ امنیت بیشتر برای کاربران Messages اعمال شده است. علاوه‌براین، همه‌ مکالمات RCS ازجمله چت‌های گروهی در پیام‌های گوگل اکنون به‌صورت سرتاسری رمزنگاری می‌شوند تا داده‌ها بین شما و افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، خصوصی باقی بماند.

رمزنگاری سرتاسری در گوگل Messages فعال شد

امکان‌ دارد پس‌از به‌روزرسانی گوگل Messages از شما درخواست شود برای استفاده از ویژگی امنیتی جدید با شرایط خدمات ارائه‌شده ازطرف شبکه‌ شرکت مخابراتی خود موافقت کنید.

درحالی‌که RCS به‌سرعت میان کاربران اندروید گسترش می‌یابد، اپل همچنان از این پروتکل پشتیبانی نمی‌کند و این شرایط، تبدیل شدن RCS به استاندارد پیام‌رسانی جهانی را برای گوگل دشوارتر می‌کند.

در ادامه توضیحاتی در مورد RCS و دلایل بهتر بودن آن نسبت‌به استانداردهای پیام‌رسانی معمولی آورده شده است:

  • می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها را با وضوح بالا به‌اشتراک بگذارید.
  • وقتی شخصی درحال تایپ کردن باشد شما مطلع می‌شوید.
  • رسید پیام‌های خوانده شده را دریافت می‌کنید؛ به‌عبارت دیگر مشخص خواهد شد شخص موردنظر پیام را تنها دریافت کرده یا خوانده است.
  • ارسال پیام ازطریق اینترنت موبایل و وای‌فای وجود دارد.
  • تغییر نام، ویرایش و حذف حساب کاربری از چت‌های گروهی در دسترس شما خواهد بود.
  • امنیت گفت‌وگوها با رمزنگاری سرتاسری افزایش خواهد یافت.

اما مشکل این است که چت‌های RCS فقط برای دستگاه‌های خاص، ارائه‌دهندگان خدمات و اپراتورها در دسترس هستند. علاوه‌براین برای استفاده از این قابلیت‌ها همه‌ی افراد حاضر در مکالمه باید چت‌های RCS را فعال کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی رمزنگاری سرتاسری در گوگل Messages چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا