دسته‌بندی نشده

صنایع در بهینه سازی گاز هم افزایی داشته باشند

[ad_1]

علی اکبر نکونام با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در نیروگاه‌ها اظهار کرد: به دلیل سرد شدن هوا و به منظور تامین گاز مورد نیاز شهرهای سردسیر کشور، محدودیت‌هایی برای مصرف گاز در نیروگاه‌ها اعمال شده است.

وی با اشاره به استفاده از مازوت‌ در نیروگاه‌های خوزستان، افزود: با توجه به اعمال محدودیت‌هایی در مصرف گاز، نیروگاه‌ها از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می‌کنند.

نکونام عنوان کرد: اداره کل محیط زیست ایرادهایی را در خصوص استفاد مازوت توسط نیروگاه‌ها در خوزستان مطرح کرده اما در سطح ملی این مجوز صادر شده است تا نیروگاه‌ها بتوانند با توجه به بحث تامین گاز شهرهای سردسیر کشور از سوخت مازوت استفاده کنند.

مدیر بهره بردای شرکت گاز استان خوزستان با توجه به در پیش بودن ایام سرد سال از صنایع و مشترکین پرمصرف گاز طبیعی خواست که در بهینه سازی گاز با این شرکت هم افزایی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز طبیعی در استان وجود ندارد.

نکونام با بیان مطلب فوق افزود: تدابیری اتخاذ شده است که تا پایان زمستان امسال در توزیع گاز طبیعی وقفه ای صورت نگیرد، اما از صنایع و مشترکین پرمصرف انتظار داریم با توجه به سرمای هوا نسبت به مصرف بهینه گاز طبیعی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های ویژه برای مشترکینی که ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشند، تصریح کرد: اگر مشترکین پرمصرف ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی داشته باشند از تخفیف ویژه در پرداخت قبض گاز برخوردار می شوند.

در روزهای گذشته دستورالعملی برای اعمال محدودیت مصرف گاز در صنایع استان به آن‌ها ابلاغ شده است تا در شرایط اوج سرما، گاز مورد نیاز شهرهای سردسیر کشور تامین شود.

 

منبع: ایسنا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا