اعلام رقم سبد معیشت کارگرانافزایش ۴۰۰ هزار تومانی شامل معلمان جدید نمی‌شودافزایش حقوق در سال 1403افزایش حقوق در سالب 1402افزایش حقوق سال 99افزایش حقوق کارمندان در سال 99افزایش حقوق کارمندان+نوبختافزایش حقوق معلماناقتصادی 🔥بخشنامه افزایش 50 درصدی حقوق کارمندانبخشنامه افزایش حقوق کارمندانجدول افزایش حقوق کارمندانجزئیات افزایش حقوق کارکنان دولتجزئیات افزایش حقوق کارمندانحداقل دستمزد کارگرانحقوقحقوق اسفندحقوق دانشجو معلمانحقوق سال 1402حقوق سال 1403حقوق سال 99حقوق فرهنگیانحقوق کارکنانحقوق کارکنان آموزش و پرورشحقوق کارگرانحقوق کارمندانحقوق کارمندان چقدر استحقوق و دستمزد سال 99خط فقردرصد افزایش حقوق در سال 99دستمزد کارگردستمزد کارگراندسته‌بندی نشدهرقم خط فقرسبد معاشسبد معیشتیسقف معافیت مالیاتی حقوق‌ بگیرانیکسان سازی حقوق کارکنان دولت

حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

[ad_1]

حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ : آخرین اخبار مربوط به حقوق و افزایش حقوق کارکنان، کارمندان دولت و کارگران / سبد معاش

حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ : در این مطلب از بخش خبر وبسایت نایریکا به آخرین خبرها از جزئیات مربوط به افزایش حقوق کارمندان, افزایش حقوق کارگران, جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت, یکسان سازی حقوق کارکنان دولت, بخشنامه افزایش حقوق کارمندان, جدول افزایش حقوق کارمندان, جزئیات افزایش حقوق کارمندان, افزایش حقوق کارمندان+نوبخت, حقوق کارمندان چقدر است , سبد معیشتی کارگران می پردازیم.

افزایش حقوق کارمندان, افزایش حقوق کارگران, جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت, یکسان سازی حقوق کارکنان دولت, بخشنامه افزایش حقوق کارمندان, جدول افزایش حقوق کارمندان, جزئیات افزایش حقوق کارمندان, افزایش حقوق کارمندان+نوبخت, حقوق کارمندان چقدر است

افزایش حقوق کارمندان, افزایش حقوق کارگران, جزئیات افزایش حقوق کارکنان دولت, یکسان سازی حقوق کارکنان دولت, بخشنامه افزایش حقوق کارمندان, جدول افزایش حقوق کارمندان, جزئیات افزایش حقوق کارمندان, افزایش حقوق کارمندان+نوبخت, حقوق کارمندان چقدر است


نماینده مجلس: سال آینده حقوق و دستمزد ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند

۱۴۰۱/۹/۱۳

«علیرضا سلیمی» عضو هیئت رئیسه مجلس:

در جلسه غیر علنی مجلس و دولت آقای میرکاظمی اعلام کرد که سال آینده ۲۰ درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد همچنین در این جلسه اعلام شد که ۸۰ درصد از درآمدهای دولت در امسال تحقق پیدا کرده است .
رئیس جمهور در این جلسه (امروز) بر عدالت و پرداخت در حقوق و دستمزد تاکید داشت و دولت به صورت جدی به دنبال تحقق این موضوع است و به زودی لایحه ای در این رابطه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد./ تسنیم


لیست حقوق و دستمزد کارگران از تیرماه اصلاح می‌شود

۱۳۹۹/۳/۱۹

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار:

حداقل مزد از ۲۱درصد به ۲۶ درصد افزایش یافت. با این کار پرداختی کل کارفرمایی تغییر چندانی نمی‌کند اما حداقل دستمزد کارگران افزایش می‌یابد و به همان نسبت بازنشستگان تأمین اجتماعی درصد بیشتری دریافت می‌کنند.

تا پایان خرداد ماه روال پرداخت‌ها همان فرمول قبلی خواهد بود. از اول تیرماه قسمتی از پایه سنوات برداشته می‌شود و روی پایه مزد گذاشته می‌شود و در نهایت با توجه به این مصوبه، لیست‌های حقوق و دستمزد اصلاح می‌شود.


کارگران بابت عقب‌افتادگی مزد در دوران جنگ طلبکارند

۱۳۹۹/۱/۲۸

یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۹ قابل اصلاح است، گفت: کارگران بابت هشت سالی که در دوران جنگ افزایش حقوق نداشتند، طلبکارند و ما باید این عقب‌افتادگی را هر سال با افزایش درصدی بالاتر از تورم جبران کنیم.


ابطال مصوبه حداقل مزد سال ۹۹ کارگران به دیوان عدالت اداری می‌رود

۱۳۹۹/۱/۲۷

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه از تهیه شکایت نامه‌ای در خصوص اعتراض کارگران به تصویب حداقل دستمزد سال ۹۹ خبر داد و گفت: بزودی آن را به دیوان عدالت اداری ارسال می‌کنیم.


مصوبه حداقل مزد تغییر نمی‌کند

۱۳۹۹/۱/۲۶

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: برخلاف صحبت‌های مطرح شده درباره احتمال اعتراض به مصوبه حداقل مزد در سال ۹۹ این مصوبه تغییر نخواهد کرد.


بخشنامه دستمزد سال ۹۹ ابلاغ شد

۱۳۹۹/۱/۲۶

با امضای محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۹۹ ابلاغ شد.


افزایش حقوق فرهنگیان مشخص شد

۱۳۹۹/۱/۲۶

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رقم قابل توجهی از جمله ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان برای سال ۹۹ به آموزش و پرورش تخصیص داده شده است.

رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۹ اجرایی می‌شود./باشگاه خبرنگاران


خبر جدید درباره افزایش‌دستمزد کارگران

۱۳۹۹/۱/۲۶

میرزایی معاون وزیر کار:

نمایندگان دولت،کارگران و کارفرمایان در حال توافق هستند که در نیمه اول امسال افزایش ۳۳%حقوق و مزایا اعمال شود و پس از کرونا زمانی که اقتصاد به حالت عادی برگشت تصمیم جدیدی برای افزایش حقوق گرفته شود/تجارت نیوز


‌‌درخواست از وزارت کار برای تجدیدنظر در مصوبه دستمزد

۱۳۹۹/۱/۲۴

انتقادها نسبت به مصوبه افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد کارگران در حالی ادامه دارد که خبر می رسد مجلس نیز در این زمینه ورود کرده و فراکسیون کارگری درحال بررسی مصوبه شورای عالی کار و تهیه طرحی برای تغییر ترکیب اعضای شورای عالی کار است.


جزئیات مهم درباره میزان افزایش حقوق اساتید دانشگاه، کارمندان دولت، بازنشستگان و مقامات

۱۳۹۹/۱/۲۳

معاون اول رئیس جمهور، مصوبه افزایش ضریب حقوق کارمندان، اعضای هیئت علمی و قضات در سال ۱۳۹۹ را برای اجرا به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد


دریافتی کارگران حداقل‌بگیر هم دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد؟

۱۳۹۹/۱/۲۳

چمنی،نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به کسانی که معتقدند دریافتی امسال کارگران کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیست گفت: شاید این مسئله در مورد کارگران متاهل و به نعمت حق اولاد دو فرزند به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد ولی در مورد کارگران حداقل بگیری که حق مسکن و بن خواربار نمی‌گیرند، اتفاق نیفتاده است./ایسنا


مبلغ ناچیز دستمزد ۹۹ کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد / این افزایش ‌«مُسَکن مقطعی» است

۱۳۹۹/۱/۲۱

عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان:

انصافاً در شرایط کنونی مبلغ ناچیز دستمزد ۹۹ کفاف معیشت کارگران را نمی‌دهد و همانند مُسکن مقطعی است

جامعه کارگری از دستمزد ۹۹ ناراضی‌اند


حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ تعیین شد

۱۳۹۹/۱/۲۱

وزیر کار: حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ با ۲۱درصد افزایش، یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ تومان تعیین شد.

با این تصمیم شورای عالی کار سهم دریافتی کارگران با توجه به سایر آیتم های پرداختی به آنان نسبت به سال قبل و در مقایسه با حداقل سبد معیشت یک خانوار کارگری ۳.۳ نفری این افزایش صورت پذیرفت.

امسال این رقم نسبت به سال قبل روند مثبتی طی شد که امیدواریم این تصمیم برای فعالیت‌های تولیدی کشور و هم مجموعه کارگران مبارک باشد.

افزایش حداقل مزد: ۲۱ درصد

بن ماهیانه: ۴۰۰ هزار تومان

مبلغ مزد روزانه: ۶۱ هزار تومان

حقوق ماهیانه: ۱ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان

پایه سنوات: ۱۷۵ هزار تومان

مسکن ماهانه: ۱۰۰ هزار تومان(نیاز به تایید هیات وزیران دارد)

حق اولاد: (۱.۸۳۵.۴۲۶) ریال

به سایر سطوح ۱۵ درصد به اضافه روزانه ۳۰۳۳۸ ریال


تاکید کارگران براجرای قانون کار/ اصرار کارفرمایان بر افزایش ۱۵ درصدی دستمزد

۱۳۹۹/۱/۲۰

جلسه شورای عالی کار درحالی برای تعیین دستمزد ۹۹ کارگران در حال برگزاری است.

اخبارهای رسیده از داخل جلسه مبنی بر این است که نمایندگان کارفرمایان اصرار بر افزایش ۱۵ درصدی دستمزد دارند و نمایندگان کارگران معتقدند که دستمزد باید مطابق ماده ۴۱ قانون کار یعنی نرخ تورم و سبد معیشت کارگران تعیین شود./ تسنیم


آغاز جلسه دستمزد ۹۹ با حضور شرکای اجتماعی/ احتمال نهایی شدن دستمزد ۹۹ در جلسه امروز

۱۳۹۹/۱/۲۰


افزایش ۱۵ درصدی حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹

۱۳۹۹/۱/۲۰

هیات وزیران حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی را در سال جاری ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد.

پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود./ ایرنا


دستمزدهای فروردین باید مطابق با رقم جدید باشد

۱۳۹۹/۱/۱۹

خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار:

بر اساس خبرهایی که ما شنیده‌ایم و به‌صورت غیررسمی بیرون آمده، تلاش شده روز چهارشنبه هفته جاری جلسه شورای عالی کار برگزار شود.

به‌طور قانونی باید پیش از پایان فروردین تکلیف حداقل دستمزد روشن شود و بر همین منوال باید جلسات برگزار شود و مزدهای فروردین مطابق با رقم جدید اعمال شود.

از آنجایی که سهم دستمزد در هزینه تمام شده کالاها در ایران بسیار پایین (حداکثر ۱۱ درصد) است، در این شرایط افزایش آن نمی‌تواند تأثیر آنچنانی بر تورم کل داشته باشد.


جلسه تعیین دستمزد کارگران اواخر هفته برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱/۱۷

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار:

وزارت کار به عنوان متولی جلسات شورای عالی کار وعده داد در سال ۹۹ جلسات ادامه پیدا کند و تا به این لحظه تاریخ تعیین دقیق جلسه مشخص نشده است اما پیرو پیگیری‌هایی که صورت گرفت، وعده داده شده اواخر هفته جاری جلسات برگزار شود.


تعیین دستمزد سال ۹۹ به شرایط پس از بحران موکول شود

۱۳۹۹/۱/۱۳

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار:

تعیین دستمزد ۹۹ باید به گونه‌ای باشد که منافع کارگران و کارفرمایان تامین شود.

بر این اساس معتقدیم تعیین دستمزد باید به بعد از شرایط بحرانی موجود موکول شود. /ایرنا


پرداخت حقوق کارکنان مشروط شد

۱۳۹۹/۱/۸

از ابتدای خرداد ماه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی صرفا پس از ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران انجام خواهد شد.


نماینده کارگران در شورای عالی کار:

۱۳۹۹/۱/۵

حقوق امسال کارگران کمتر از ۲.۸ میلیون تومان نیست

موکول شدن تعیین دستمزد کارگران به فروردین ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند

اگر به فاصله چند روز بخشنامه مزد در فروردین ماه صادر شود، باز هم جزو تعهدات کارفرما و از اول سال ۹۹ قابل اعمال است/ایسنا


واریز ۱۳۰۰ میلیارد تومان معوقات ‎حق‌التدریس معلمان به حساب آموزش و پرورش

۱۳۹۹/۱/۲


توافق دولت و کارفرما برای حداقل دستمزد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی

۱۳۹۸/۱۲/۲۹

خبرهای رسیده از داخل جلسه شورای عالی کار حاکی از این است که دولت و کارفرمایان به توافق رسیده اند که هیچ کارگری نباید کمتر از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند. کارگران هم معتقدند که بیشترین میزان افزایش روی عدد حقوق باشد نه سایر آیتم ها/ تسنیم


حداقل حقوق سال ۹۹ کارمندان ۲.۸ میلیون تومان شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۹

بر اساس تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که به تصویب شورای نگهبان رسیده است حداقل حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

گفتنی ست این تبصره میتواند یک مبنای محکم برای چانه زنی در شورای عالی کار باشد که جلسات نفس گیری را برای تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ برگزار می‌کند.


رقم افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۹ اعلام شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۱۵ درصدی سنواتی حقوق کارکنان دولت و ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم در سال ۹۹ خبر داد.


تعیین نحوه افزایش حقوق‌ها در سال ۹۹ / حداقل حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۱۳۹۸/۱۲/۲۶

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹:

در پی ایرادات شورای نگهبان به مصوبات بودجه کمیسیون تلفیق بعدازظهر امروز تشکیل جلسه داد و آن چه نهایی شد این بود که تمام افرادی که زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند، افزایش ۱۵ درصدی در حقوق‌هایشان اعمال خواهد شد.

بعد از آن مبلغی تحت عنوان تفاوت تطبیق به آنها اضافه می‌شود تا حقوق این افراد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

بنابراین حداقل حقوق در سال آینده با احتساب تفاوت تطبیق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود./ایسنا


آغاز واریز حقوق اسفند کارکنان دولتی از امشب

۱۳۹۸/۱۲/۲۵

نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

از امشب تا فردا شب سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد.


خبر خوش برای فرهنگیان / ۱٫۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش حقوق از اسفندماه

۱۳۹۸/۱۲/۱۴

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۱٫۵ تا ۲ میلیون تومان افزایش حقوق فرهنگیان خبر داد.


کمیسیون تلفیق حداقل حقوق سال آینده را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین کرد

۱۳۹۸/۱۲/۱۱

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹:

با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و کسانی که قرارداد مستقیم کاری با دولت دارند در سال آینده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این مصوبه شامل حال بازنشستگان و کارکنان تأمین اجتماعی نمی‌شود و در مورد میزان و افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان این صندوق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم می‌گیرد.

نحوه افزایش حقوق‌ کارمندان و بازنشستگان و معلمان در سال ۹۹ مشخص شد

نحوه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان و فرهنگیان طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در سال ۹۹ مشخص شد.

دولت باید در سال ۹۹ از محل منابع ردیف خاص نسبت به تأمین تفاوت تطبیق حکم حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگانی که میزان دریافتی آنها کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، اقدام کند

این افزایش نسبت به سال ۹۸ باید بیش از ۵۰ درصد نشود

دولت نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان به نحوی که دریافتی کمتر از ۶ میلیون تومان را شامل شود، اقدام کند.

دولت در سال آینده باید برای افزایش حقوق کارکنان دولت در حد منابع موجود از ردیف خاص برای کارکنانی که حقوق و مزایای آنها کمتر از ۶ میلیون تومان باشد، اقدام کند.


حقوق کارکنان آموزش و پرورش افزایش یافت / محاسبه از اسفند ۹۸

۱۳۹۸/۱۲/۱۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه افزایش تا سقف ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.


سبد معیشت کارگران تعیین شد

۱۳۹۸/۱۲/۶

رییس کارگروه دستمزد شورای عالی کار:

سبد معیشت کارگران چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است./ ایرنا


سبد معیشتی ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد

۱۳۹۸/۱۲/۵

نمایندگان کارگری از رقم نهایی رضایت ندارند

مبلغ نهایی سبد معیشت خانوار، ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعین شد


اعلام رقم سبد معیشت کارگران تا فردا

۱۳۹۸/۱۲/۴

جلسه کمیته دستمزد فردا برگزار می‌شود و با تعیین سبد هزینه معیشت کارگران در این جلسه، از هفته آینده این رقم در شورای‌عالی کار ملاک آغاز مذاکرات مزدی قرار می‌گیرد


ابلاغ بخشنامه جدید دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت

۱۳۹۸/۱۱/۳۰

با دستور رئیس جمهور و به منظور رفع تبعیض در پرداخت‌های دستگاه های اجرایی، بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت  بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را ابلاغ کرد. این بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی که تا کنون افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آنها اجرا نشده ابلاغ شده است.

در بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است: با عنایت به اینکه برخورداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی از افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا پنجاه درصد (۵۰ %)  پس از تصویب هیأت وزیران و شورای حقوق و دستمزد، منوط به وجود اعتبار در بودجه‌های سنواتی است و طی سال‌های گذشته تعدادی از دستگاه‌های اجرایی طبق مقررات و ضوابط قانونی از افزایش امتیازات مذکور استفاده کرده‌اند و تعداد دیگری از دستگاه‌های اجرایی با وجود مصوبه هیأت وزیران و مصوبه شورای حقوق و دستمزد مبنی بر افزایش تا پنجاه درصدی امتیازات فصل دهم، به دلیل عدم وجود اعتبارات مصوب نتوانستند برای کارکنان خود از افزایش مذکور استفاده نمایند  و این امر منجر به نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی گردیده است، لذا با توجه به تأکید رئیس جمهور محترم برای رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۹ و ماده ۳۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اعلام دستگاه‌های اجرایی متقاضی اعمال افزایش امتیازات، مبنی بر امکان اجرای مصوبات مذکور از محل اعتبارات مصوب، به موجب این بخشنامه دستگاه‌هایی که تاکنون کارکنان آن‌ها از مصوبات فوق‌الذکر و دیگر افزایش‌های مشابه در امتیازات برخوردار نشده‌اند می‌توانند از تاریخ اول اسفند ۱۳۹۸ نسبت به افزایش تا پنجاه درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری طبق مفاد مندرج در مصوبات مذکور برای کارکنان خود اقدام نمایند.

در این بخشنامه تاکید شده است:‌ اجرای این بخشنامه منوط به عدم ایجاد هرگونه بار مالی مازاد بر اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده است.

بر اساس بخش دیگری از این بخشنامه حقوق و مزایای کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص) موضوع  بند “ب” ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، معادل هشتاد درصد (۸۰ %) حقوق و مزایای کارکنان پیمانی همتراز در این دستگاه‌ها تعیین می‌شود و نحوه اعمال این افزایش براساس دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام خواهد شد.

همچنین در ابلاغ نوبخت آمده است: منابع مورد نیاز برای اجرای این بخشنامه در سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات هزینه‌ای مصوب دستگاه‌های اجرایی، با تأکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و هم‌چنین سایر موارد پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین می‌شود.

ابلاغ بخشنامه جدید دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت

ابلاغ بخشنامه جدید دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت


برای افزایش حقوق کارمندان باید منتظر مصوبه مجلس باشیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۱

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

دولت پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی داده و تغییراتی در کمیسیون تلفیق مجلس ایجاد شده است ولی چون به تصویب صحن علنی مجلس نرسیده است نمی‌توان اظهارنظر کرد.

دولت در سال آینده در پرداخت حقوق با مشکل مواجه نخواهد بود چون میزان افزایش ۱۵ درصدی در بودجه عمومی پیش‌بینی شده است.


افزایش ۴۰۰ هزار تومانی شامل معلمان جدید نمی‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

وزیر آموزش ‌و پرورش:

افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی طبق قانون برای معلمان ماده ۲۸ آزمون استخدامی ورودی ۹۸ تعلق نمی‌گیرد.

مشکلی برای عیدی دانشجو معلمان پیش آمده بود که این مشکل برطرف شد و پاداش آخر سال برای این گروه از فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

میزان مطالبه معلمان حق‌التدریس ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال پرداخت شود.


حقوق دانشجو – معلمان در سال آینده حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود

۱۳۹۸/۱۱/۲۰

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس: دانشجو-معلمان در سال ۱۳۹۹ مشمول حداقل حقوق کارکنان دولت یعنی دو میلیون و هشتصد هزار تومان می‌شوند/ ایسنا


پیش‌ بینی شرایط سال آینده در تعیین مزد ۹۹

۱۳۹۸/۱۱/۶

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه کمک هزینه مسکن کارگران پول اجاره یک اتاق هم نیست، از شورای عالی کار خواست که دستمزد سال آینده کارگران را با درنظر گرفتن تعاملات سیاسی، نوسانات احتمالی و تغییر نرخ برخی اقلام تاثیرگذار در معیشت کارگران تعیین کند.


با تصویب دولت، میزان پاداش پایان سال ١٣٩٨ کارکنان دولت، تعیین شد

۱۳۹۸/۱۱/۶

کارکنان دولت یک میلیون و دویست هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند / ایرنا


مالیات حقوق در سال ۹۹ / سقف معافیت چقدر است؟

۱۳۹۸/۱۱/۵

درآمدهای ماهانه تا ۳ میلیون تومان از پرداخت مالیات بر درآمد معاف شدند، ۴ پله مالیاتی نیز برای مازاد درآمد کف تعیین شده مشخص شد.

نرخ مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق، مزایای فوق‌العاده و کارانه مازاد بر درآمد تعیین شده (ماهانه ۳ میلیون تومان) تا یک و نیم برابر (درآمد ماهانه ۳ تا ۵/ ۴ میلیون تومان) مشمول مالیات ۱۰ درصد، مازاد درآمد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر (درآمد ماهانه ۵/ ۴ تا ۵/ ۷ میلیون تومان) مشمول مالیات ۱۵درصد، مازاد درآمد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن (درآمد ماهانه ۵/ ۷ تا ۱۲ میلیون تومان) مشمول مالیات ۲۰ درصـد و همچنین مازاد درآمد چهار برابر (درآمد ماهانه بیش از ۱۲ میلیون تومان) مشمول مالیات ۲۵درصد می‌شود./دنیای اقتصاد


حداقل حقوق کارکنان در سال ۹۹ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۱۳۹۸/۱۱/۱

یوسف‌نژاد نایب رئیس کمیسوین تلفیق بودجه سال ۹۹:‌

با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق حداقل حقوق در سال آینده دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود/ فارس


حقوق و عیدی کارگران و کارمندان و فرهنگیان در سال ۹۹ چقدر است؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۹

هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، بحث درباره تعیین درصد افزایش دستمزد کارگران و کارمندان در سال آینده افزایش پیدا می کند. در لایحه بودجه سال ۹۹ نرخ افزایش دستمزد کارمندان ۱۵% در نظر گرفته شده است.

در لایحه بودجه سال ۹۹ نرخ افزایش دستمزد کارمندان ۱۵% در نظر گرفته شده است. اگر این رقم برای کارگران نیز تصویب شود قطعاً اعتراضات زیادی را به همراه خواهد داشت و کارگران با آن موافق نخواهند بود. زیرا این میزان نه تنها شکاف درآمد و هزینه را پر نمی‌کند، بلکه باعث افزایش این شکاف نیز می‌شود. بر اساس قانون کار میزان درصد افزایش حقوق باید با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی مراکز رسمی تعیین شود و به گونه‌ای باشد تا حداقل نیاز به افراد را پوشش دهد.

در سال های اخیر بدون توجه به حداقل نیاز افراد، افزایش حقوق بر اساس تورم بوده است و حتی در مواردی این شرط نیز رعایت نشده و حقوق بسیار کمتر از تورم افزایش پیدا کرده است. اکنون به نظر می‌رسد برای میزان حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۹ ، افزایش ۱۵ درصدی دستمزد کاکنان در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است که در صورتی که این نرخ تصویب شود با توجه به این که تورم در حدود ۴۰ درصد است، شکاف درآمد و هزینه بسیار بیشتر از قبل خواهد شد.

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشته است: از نظر مجلس منطقی نیست که در شرایطی که تورم در حدود ۴۰ درصد است، دستمزد ها تنها ۱۵ درصد افزایش داشته باشد. چرا که افزایش ۱۵ درصدی دستمزدها نصف نرخ تورم را هم پوشش نمی دهد و این چنین قدرت خرید مردم کاهش می یابد.

بر طبق اظهارات کبیری نمایندگان در کمیسیون تلفیق و در صحن پیگیر تغییر درصد افزایش حقوق کارمندان هستند تا بتوانند حداقل نرخ ۳۰ درصد را تصویب کنند.

حقوق کارگران و کارمندان در سال ۹۹ چقدر افزایش پیدا میکند؟

اوبا اشاره به گزارش دیوان محاسبات بیان می کند: ما چندین دستگاه و شرکت دولتی داریم که مصرف آن ها بسیار بیشتر از درآمد آن هاست و در مواردی مصارف آن ها به دلیل پرداخت حقوق نجومی و همچنین ریخت و پاش افزایش پیدا کرده است که می توان با صرفه جویی از این طریق کسری بودجه را جبران کرد.

با وجود اینکه رقم در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ رقمی فرضی است و در هفته‌های گذشته مورد انتقاد فعالان کارگری بسیار زیادی بوده است، در نهایت افزایش دستمزدها بر اساس میزانی که دولت در لایحه بودجه ۹۹ تعیین می کند افزایش پیدا می کند و شورای تشکیل شده از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت، میزان افزایش حقوق ۹۹ را در هفته‌های پایانی سال اعلام می کنند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت که احتمال کاهش نرخ تورم در روزهای پایانی سال وجود دارد که بر اساس میزان نرخ تورم باید درباره افزایش حقوق تصمیم‌گیری شود.

امسال با توجه به نوسان بسیار زیاد قیمت ها و افزایش نرخ تورم اعضای شورای عالی کار باید میزان افزایش حقوق کاربران و سبد معیشت خانواده را مشخص کنند تا خانواده‌ها بتوانند حداقل نیازهای خود را برآورده کنند.

تاکنون سه جلسه کمیته دستمزد با هدف تعیین میزان هزینه سبد معیشت کارگران برگزار شده است اما از آن جایی که اختلاف نظر میان گروه کارگر و کارفرما وجود دارد و همچنین مباحثی که خارج از موضوع تعیین رقم سبد معیشت است به وجود آمده است، این جلسات بدون نتیجه به پایان رسیده اند.

عیدی کارکنان در سال ۹۹ چقدر است؟

علاوه بر همه این مباحث، نگرانی دیگر کارگران در روزهای پایانی سال زمان و میزان پرداخت عیدی آن ها است.

فرامرز توفیقی نماینده کانون عالی شورای اسلامی گفت: عیدی کارگران بر اساس قانون و مانند سال های پیشین به کارگران پرداخت می شود.

وی ادامه داد: کارگران دو برابر حداقل دستمزد آن ها به شرطی که از سه برابر حقوق آنها بیشتر نشود را دریافت می کنند بر اساس این قانون کارگران می توانند با توجه به پایه حقوق خود میزان عیدی دریافتی را محاسبه کنند.

توفیقی با بیان اینکه در حال حاضر تورم واقعی ۵۰ درصد در حوزه خوراکی، ۱۵۰ درصد در حوزه مسکن، ۴۲ درصد در حوزه حمل و نقل، ۱۸ درصد در حوزه ارتباطات و ۳۸ درصد در حوزه بهداشت است، خواستار در نظر گرفتن تمامی این موارد در تعیین رقم سبد معیشت خانواده ها شد.

او ادامه داد اگر بخواهیم تاثیر تورم در حوزه خوراکی را در تعیین رقم معیشت خانواده در نظر بگیریم مانند سال‌های گذشته در پایان سال قیمت گوشت، مرغ و برنج را پایین می آوریم و بعد با یک جمع و تفریق به تورم کم و شیک می رسیم و در واقع با اعداد و ارقام کلاه می گذاریم.

توفیقی تاکید کرد: اعتقاد داریم که بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار اجرا نمی شود. حداقل حقوقی که تعیین می‌شود بر اساس سبد معیشت واقعی افراد نیست. اما باید یک بار میزان واقعی سبد معیشت را تعیین کنیم.

سال گذشته پس از تعیین سبد معیشت خانوار اعضای شورای عالی کار تصمیم گرفتند تا ۳۶٫۵% و معادل ۴۰۰ هزار تومان حقوق کارگران افزایش پیدا کند و با توجه به افزایش ۳۶٫۵ درصدی، پایه حقوق در سال ۹۷ به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.

جمع کل دریافتی حداقل حقوق افراد مجرد با بن کارگری، سنوات و حق مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲ تومان شد که به نسبت سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشت.

به تازگی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طرح پلکانی افزایش حقوق ۹۹ را ارائه کرده است که در این طرح پایه حقوق ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است و در آن افرادی که بیش از سقف حقوق تعیین شده حقوق می گیرند، دستمزد آن ها ۱۲ درصد افزایش پیدا کند و افرادی که زیر کف حقوق تعیین شده دریافت می کنند،۳ درصد بیشتر از سایر افراد افزایش حقوق داشته باشند.

مجلس از نمایندگان دولت درخواست کرده تا طرح های مختلفی را برای نرخ افزایش حقوق ۹۹ در نظر بگیرند واعلام کنند که در رابطه با افزایش پلکانی حقوق این طرح توسط نوبخت مطرح شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه بیان کرد که میزان افزایش حقوق و دستمزد با وجود آنکه ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است، برای افرادی که حقوق کمتری می گیرند بیش از ۲۰ درصد خواهد بود که این موضوع با توجه به موارد دیگر در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.


سقف معافیت مالیاتی حقوق‌ بگیران ۳۶۰ میلیون ریال شد

۱۳۹۸/۹/۱۷

سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ۳۶۰ میلیون ریال تعیین شد و مشابه سال جاری، مالیات پلکانی مشمول کارانه پزشکان هم شد

اشخاصی که از معافیتهای مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم بهره‌مند هستند مشمول معافیت ماده ٨۴ قانون مذکور مطابق مقررات این بند نخواهند بود/ فارس


افزایش ۱۵درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۹

۱۳۹۸/۹/۱۷

روحانی:

حقوق ثابت کارمندان را در سال آینده ۱۵درصد افزایش خواهیم داد

امسال هم ۲۰درصد افزایش یافت که مجموعا ۳۵ درصد در دو سال، افزایش دادیم.


نوبخت: رشد ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد در سال ۹۹

۱۳۹۸/۷/۱۵

رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه سال آینده حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید پرداخت کنیم، گفت:

میانگین افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصد خواهد بود./مهر


افزایش حقوق کارمندان در سال آینده چقدر است؟

۱۳۹۸/۷/۶

گرچه هنوز وضعیت حقوقی کارمندان در بودجه سال آینده مشخص نیست ولی ظاهرا با توجه به منابع دراختیار دولت، درصد افزایش حقوق کارکنان تفاوت چندانی با سال جاری نداشته و بعید نیست با متوسط ۲۰ درصد پیشنهاد شود.


حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

۱۳۹۸/۶/۴

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار اصفهان:

در حالیکه حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اما براساس نرخ تورم امروز هزینه سبد معیشت کارگران به حدود پنج میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر رقم خط فقر با توجه به شرایط هر استان متفاوت و بین ۴ میلیون تومان تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه: افزایش حقوق برای همه کارکنان دولت اعمال شده است

۱۳۹۸/۴/۶

نوبخت: مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به میزان حقوق همه کارکنان دولت به صورت یکسان افزوده شده است

کسی نمی‌تواند بگویید که این ۴۰۰ هزار تومان به همه افزوده نشده است. اگر دستگاهی وجود داشته باشد که دراین رابطه کم کاری کرده باشد ما حتما آن را بررسی می‌کنیم؛ ضمن اینکه تاکنون در این رابطه گزارش نشده است

اگر مجلس نظری درباره افزایش حقوق کارمندان دولت دارد حتما به صورت مصوبه به ما ابلاغ کند و قطعا ما با اشتیاق فراوان طبق قانون آن مصوبه را انجام می‌دهیم و یا اگر فکر می‌کنند مصوبه فعلی خلاف قانون است، باید به یکی از دستگاه‌های نظارتی مرتبط اطلاع دهند که در حال حاضر هیچ کدام از آن دستگاه‌ها موردی اعلام نکردند/ باشگاه خبرنگاران


شکایت مجلس از دولت برای عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق‌ کارمندان

۱۳۹۸/۴/۴

«مطهری» نماینده مجلس:

ما مدتی است در مجلس پیگیر اجرای مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت هستیم.

متاسفانه دولت آن خواست مجلس را در خصوص اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها اجرا نکرده است. چرا که خواست مجلس این بود که فاصله بین حقوق‌های پایین و حقوق‌های بالا کم شود.

یکسری اعتراضاتی از مجلس نسبت به دولت صورت گرفته است که در حال بررسی است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا