2021آمار فروشاخبارلوکسهفته نامه

آمار فروش سه‌ماهه اول 2021 لوکس‌سازان در آمریکا

[ad_1]

تسلا از نظر فروش خودرو در آمریکا چهارمین برند لوکس باقی مانده و بالاتر از آن کمپانی‌های ب‌ام‌و، لکسس و مرسدس بنز قرار دارند. این را آمار جدید فروش خودرو نشان می‌دهد.

از آنجایی که تسلا آمار فروش خود در بازار آمریکا را منتشر نکرده، تنها راه برای تخمین میزان روش این شرکت نگاه به داده‌های ثبت خودروها می‌باشد. این داده‌ها نشان می‌دهد در سه‌ماهه اول امسال این شرکت ۷۱۳۴۵ دستگاه خودرو را به فروش رسانده که رشد قابل‌توجه ۵۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

در مقام مقایسه باید گفت ب‌ام‌و با فروش ۸۴۳۹۷ دستگاهی همچنان رتبه اول لوکس سازان آمریکا را در اختیار داشته و این میزان فروش حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول پارسال است. پس از باواریایی ها نیز لکسس با فروش ۸۰۱۶۶ دستگاهی و رشد فروش ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش قرار دارد. مرسدس نیز با فروش ۷۷۸۲۶ دستگاهی و رشد ۲۴ درصدی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

تعجبی ندارد که تسلا در بحث خودروهای الکتریکی حرف اول را در بازار آمریکا می‌زند و سهم ۷۲ درصدی از این بازار را در دست گرفته است. تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بوده و به دست ۴۰۷۷۲ نفر در آمریکا رسیده است. این خودرو سهم ۴۱ درصدی از بازار الکتریکی‌ها را دارد. فروش مدل ۳ نیز بالا بوده و در سه‌ماهه اول امسال به خانه ۲۷۳۶۲ نفر راه یافته است. پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی که ساخته تسلا نیست شورولت بولت با فروش ۹۰۶۹ دستگاهی می‌باشد.

آن‌گونه که اتونیوز می‌گوید کالیفرنیا بازار اصلی خودروهای الکتریکی در آمریکا بوده و از بین ۳۷۱۸۹ دستگاه خودروی الکتریکی فروخته شده در سه‌ماهه اول امسال، ۳۸ درصد آن‌ها روانه خانه‌ی کالیفرنیایی‌ها شده‌اند. پس از کالیفرنیا نیز فلوریدا با فروش ۸۰۱۰ دستگاهی قرار داشته و در رتبه‌های بعدی تگزاس با فروش ۵۵۰۰ دستگاهی و نیویورک با فروش ۵۰۴۷ دستگاهی قرار گرفته‌اند.

لکسس رشد فروش بالاتری نسبت به رقبای آلمانی داشته و این درحالی است که خودروهای چندان جدیدی هم معرفی نکرده است. جنسیس بالاتری رشد فروش را نشان می‌دهد اما هنوز هم در سایه قرار می‌گیرد. جگوار وضعیت تاسف‌انگیزی دارد و اینفینیتی هم با آمار منفی حال و روز مطلوبی ندارد.

آمار فروش خودروهای لوکس در ایالات متحده در فصل اول سال ۲۰۲۱
Q1 2021 درصد تغییر
BMW ۸۴,۳۹۷ ۲۹%
Lexus ۸۰,۱۶۶ ۳۲%
Mercedes-Benz ۷۷,۸۲۶ ۲۴%
Tesla ۷۱,۳۴۵ ۵۲%
Audi ۵۹,۳۱۵ ۳۱%
Cadillac ۴۱,۱۱۴ ۳۹%
Acura ۳۹,۳۶۴ ۳۴%
Volvo ۲۸,۸۵۱ ۳۸%
Lincoln ۲۸,۰۵۸ ۱۲%
Land Rover ۲۵,۲۱۴ ۳۳%
Infiniti ۲۰,۴۹۳ -۱۸%
Genesis ۸,۱۹۶ ۱۱۱%
Alfa Romeo ۵,۲۳۲ ۴۲%
Jaguar ۴,۱۲۳ -۳۱%
مجموع ۵۷۳,۶۹۴ ۲۹%
منبع: Experian

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا