
پورشه با معرفی نسل جدید مدل پیست محور GT3 نشان داد که میتواند همه چیز را بهبود بخشد.
این مدل از یک موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که میتواند خروجی ۵۰۳ اسب بخار را به همراه داشته باشد که از نسل قبل این مدل با خروجی ۴۹۳ اسب بخار قویتر و کمی ضعیفتر از مدل RS نسل قبل است که ۵۱۳ اسب بخار قدرت دارد.
در این نسل پورشه بیشترین سعی خود را کرده تا میزان قابلتوجهی از وزن این خودرو را کم کند و این کار سبب شده تا برخی تغییرات مانند شیشههای نازکتر، باتری با وزن کمتر، استفاده از کاپوت فیبر کربنی، اصلاح سیستم اگزوز و… صورت بگیرد که در نهایت باعث شده تا این خودرو کاهش ۳۰ کیلویی وزن را داشته باشد.
اسپویلر عقب این خودرو به سبک گردن قو شکل گرفته که به نوع خود عجیب است اما مهمترین کار را قسمت زیرین باله انجام میدهد.
دیفیوز جلو نیز بهخوبی کار خود را انجام میدهد و شما میتوانید متوجه شوید که جریان هوا را به چه شکل درستی منتقل میکند و میتواند برای تعادل بخشیدن به زاویههای باله عقب میتواند تنظیم شود.
با این تغییرات و عملهایی که صورت گرفته است این مدل میتواند در حداکثر حالت تهاجمی خود ۳۸۵ کیلوگرم دانفورس تولید کند که یعنی نسبت به نسل قبلی ۱۵۰% افزایش داشته است.
در این مدل برای اولین بار است که سیستم تعلیق جلو از نوع دو جناقی در این مدل از پورشه GT3 مورد استفاده قرار گرفته است.
واکنش فرمان نیز بسیار دقیق است و با چرخاندن آن واکنش بسیار سریع چرخها را متوجه میشوید گرچه در ابتدای کار فرمان شبیه بقیه ۹۱۱ ها جلوه نمیکند اما بعدها آن را جبران میکند و هندلینگ و پرفورمنس خارقالعادهاش را به نمایش میگذارد.
سرعت واکنش کمکفنرهای جلو نسبت به نسل قبل نیز دو برابر بهبود یافته و واکنش سریعی از خود نشان میدهند و میتواند از جادههای پردستانداز بهخوبی و در کمال آرامش عبور کند البته مدل دیگری هم به نام تورینگ در راه است که میتواند نرمتر عمل کند.
در رانندگی در سرعت پایین شاید برخی صداها به داخل کابین داخل شوند که به خاطر شیشههای نازکتر بوده اما همینکه که سرعت بالا و بالاتر برود دقت و خونسردی در آن بهوضوح قابل روئیت است.
لاستیکهای آن از نوع میشلن پایلوت کاپ ۲ هستند که چسبندگی را بهخوبی حفظ میکنند.
گیربکس آن هم از نوع ۷ سرعته دو کلاچه PDK است که مانند تمامی مدلها بهخوبی دندهها را کنترل میکند.
دانفورس این خودرو باعث میشود که در پیچها چسبندگی بهخوبی حفظ شود که باعث افزایش اعتماد به نفس شده و این همان چیزی است که لذت رانندگی را با همراه دارد.
باوجود این تغییرات اگر شما با رانندگی با مدلهای GT3 نسل قبل آشنا هستید باید آن را اصلاح کنید زیرا این نسل با نسلهای قبل تفاوتهای زیادی دارد. اما حالا این مدل گیراتر سریعتر و برافروختهتر است که آن را شبیه به یک هیولا میکند.
این خودرو تعادل را برجستهتر کرده و سریعتر از آنچه هست نشان میدهد و اینها باعث میشوند که بتواند یک دور پیست نوربرگرینگ را ۱۸ ثانیه سریعتر از نسل قبل طی کند و حالا که من آن را میرانم میدانم که پکیج Aero نیز نقش مهمی را بازی میکند.
در کل این خودرو یک سلاح به تمام معنا است که بهتر و سریعتر میراند و من حاضر هستم برای این پرفورمنس خارقالعاده و فنربندی و هندلینگ آن که قطعاً از مدل تورینگ بهتر است ۱۶ هزار پوند بالاتر نسبت به نسل قبلی آن بپردازم.
مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3
- پیشرانه: ۶ سیلندر تخت با حجم ۳۹۹۶ سیسی
- قدرت: ۵۰۳BHP در دور موتور ۸۴۰۰
- گشتاور: ۴۷۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۱۰۰
- شتاب صفر تا صد: ۳.۴ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت
- وزن ناخالص: ۱۴۳۵ کیلوگرم
- مصرف سوخت: ۱۳ لیتر در صد کیلومتر
- آلایندگی CO2 در کیلومتر: ۲۹۳ گرم
- قیمت: ۱۲۷,۸۲۰ پوند
ترجمه: محمد دهقان
–