انتخابات ریاست جمهوری 1400ایران 1400

تصویر خاص محمد خاتمی در توییت جهانگیری

[ad_1]

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400، با انتشار توییتی در مورد شباهت دولت احتمالی خود با دولت سید محمد خاتمی سخن گفت.

به گزارش وقت صبح،به نقل از برترین ها  اسجاق جهانگیری با انتشار تصویر سید محمد خاتمی به همراه تعداد رای های او در انتخابات دوم خرداد 76 و کسب رای 20 میلیونی، در مورد نحوه عملکرد دولتش سخن گفت.

سابقه وزارت در دولت خاتمی

جهانگیری در سال ۱۳۷۶ در دولت سیدمحمد خاتمی به‌عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شد و بعد از ادغام وزارت صنایع با وزارت معادن و فلزات، به‌عنوان وزیر صنایع و معادن منصوب گردید.

جهانگیری کسی است که تصمیم به توقف تولید پیکان گرفت؛ او در این باره می‌گوید: «تولید پیکان متوقف شد، چون جرئت نمی‌کردم زن و بچه ام را با آن به مسافرت ببرم.»

حسن روحانی. رئیس‌جمهور ایران در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، اسحاق جهانگیری را به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد. ماهنامهٔ صنعت و توسعه در حال حاضر به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی او منتشر می‌شود.

توییت جهانگیری درباره خاتمی منتشر شد.

جهانگیری و دلار

جهانگیری در روز دوشنبه بیستم فروردین ۱۳۹۷ و در پایان جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست حسن روحانی، اعلام کرد که عرضه دلار بالاتر از ۴۲۰۰ تومان، قاچاق است.

از آن تاریخ این نرخ به عنوان دلار جهانگیری شناخته می‌شود. این تصمیم باعث به‌وجود آمدن چالش‌های فراوانی در اقتصاد ایران شد و صدمات جبران ناپذیری وارد نمود.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا