تغذیه خانواده

خواص آب انگور در طب سنتی و تاثیر آن بر روی سلامتی و زیبایی

[ad_1]

خواص آب انگــور و تاثیر آن بر روی سلامتی و زیبــایی

اگر در یک روز گرم تابســتان از شما بخواهند که یک آبمـیوه را انتخاب کنید، احتمالا آب پرتقال را انتخاب مـی کنید. زیرا فکر مـی‌کنید واقعا سالم اســت. به همـین دلیل از آب مـیوه های دیگر که خواص زیــادی دارند، غفلت مـی کنید. در این مقاله مـی‌خواهیم در خصوص خواص آب انگــور، صحبت کنیم. بــا خواندن این مقاله به ارزش غذایی و خواص این آبمـیوه برای سلامتی و زیبــایی پی خواهید برد.

 

انگــور دارای خواص بیشماری اســت و به عنوان ملکه مـیوه ها شناخته مـی شــود. گفته شده اســت که انگــور اولین بــار در منطقه خاورمـیــانه توسعه یــافت. در نهایت، کشــورهای مختلف نیز شروع به توسعه و اســتفاده از آن در روند ساخت نوشیدنی کردند. به تدریج، کشــورهای دیگر نیز از آن به منظور اســتفاده از دیگر اهداف خود، آن را کاشتند. انگــور دارای برخی از خواص ویژه اســت که به همـین دلیل به آن عنوان ” غذا فوق العاده ” داده شده اســت. در اینجا بــا برخی از مزایــای آب انگــور، آشنا خواهید شد.

 

1. حفظ سطح کلســترول

اگر به سطح کلســترول خود اهمـیت مـی‌دهید، پس بروید و یک لیوان آب انگــور بنوشید. مطالعات ثابت کرده‌اند که آب انگــور به کاهش کلســترول بد در عروق کمک کرده و سطح کلســترول را کنترل مـی‌کند، همچنین به جریــان خون مناسب در بدن کمک مـی‌کند.

 

2. حفظ سلامت قلب

آب انگــور، تولید اکسید نیتریک را افزایش داده که بــاعث انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی شده و در نتیجه، فشار خون را کنترل مـی‌کند، بنابراین، قلب شما سالم مانده و مشکلات قلبی مهار مـی‌شــوند.

 

3. درمان اختلالات گــوارشی و روده

این نیز یکی از خواص موثر آب انگــور اســت. آب انگــور مـی‌تواند مثل یک راه طبیعی برای مـیــانسالان و کودکان مبتلا به مشکلات گــوارشی و یبــوســت عمل کند. آب انگــور، خواص ملین طبیعی دارد و بــاعث سلامت سیســتم گــوارشی و روده مـی‌شــود.

 

4. تقویت سیســتم ایمنی و تعویق علائم پیری

آب انگــور، سرشار از آنتی اکسیدان اســت. این نوشیدنی، خواص ضدبــاکتری و ضد ویروسی نیز دارد. همه این‌ها به تقویت سیســتم ایمنی کمک کرده و مثل حفاظی در برابر عفونت‌های شایع بــاکتریــایی و ویروسی مثل سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا عمل مـی‌کند. آنتی اکسیدان‌ها بــاعث جوان و سالم ماندن بدن و ذهن شما شده و علائم پیری را به تاخیر مـی‌اندازد.

 

5. آب انگــور سبب جلوگیری از سرطان مـی شــود

آنتی اکسیدان‌ها و رسوراترول موجود در آب انگــور به جلوگیری از تومور در بدن معروفند. برخی مطالعات نشان مـی‌دهند آب انگــور مـی‌تواند از سرطان جلوگیری کرده و مخصوصا آب انگــور بنفش به جلوگیری از سرطان سینه کمک مـی‌کند.

 

6. آب انگــور بــاعث رفع سردرد مـی شــود

خواص آب انگــور و تاثیر آن بر روی سلامتی و زیبــایی

افراد مبتلا به مـیگرن از این واقعیت آگاهند که مـیگرن یک بیماری فلج‌کننده اســت زیرا سردرد اجازه نمـی‌دهد روی چیزی تمرکز کنید. آب انگــور یکی از موثرترین درمان‌های خانگی برای این مشکل اســت. فقط آب انگــور را به صبحانه همـیشگی خود اضافه کنید و از این سردردهای کشنده رها شــوید.

 

7. آب انگــور سبب بهبــود متابــولیسم مـی شــود

انگــور دارای خواص بیشماری اســت و به عنوان ملکه مـیوه ها شناخته مـی شــود

آب انگــور به افزایش متابــولیسم بدن و مهار گرسنگی‌های شدید کمک مـی‌کند. این خاصیت در کنترل وزن به شما کمک کرده و چاقی ناشی از مشکلاتی مثل دیــابت و آرتریت را کاهش مـی‌دهد.

 

8. تنظیم پریود

قاعدگی‌ نامنظم و کم، مشکلی شایع اســت که معمولا زنان در سال‌های اولیه بلوغ یــا دوران یــائسگی بــا آن مواجه مـی‌شــوند. برای رهایی از این مشکل، مقادیر مساوی آب انگــور، عسل و خرمای خشک خردشده را ترکیب کرده و به مدت یک ماه، به صورت ناشتا مـیل کنید.

 

9. آب انگــور سبب حفظ قدرت اســتخوان مـی شــود

آب انگــور سرشار از مس، آهن و منگنز اســت. این ذرات مغذی، نقش مهمـی در تشکیل اســتخوان و حفظ قدرت آنها ایفا مـی‌کنند. بنابراین برای اطمـینان از داشتن تراکم اســتخوانی سالم، آب انگــور را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 

10. آب انگــور تقویت کننده انرژی اســت

کمبــود آهن و آنتی اکسیدان مـی‌تواند بــاعث خســتگی، سردرد و کسالت شود

دفعه بعدی که احساس خســتگی کردید، به جای خوردن یک فنجان قهوه یــا چای، برای خودتان یک لیوان آب انگــور روشن و سفید بریزید. این انگــورها آهن بــالا و فلاونوئید دارند که آنتی اکسیدان‌هایی قوی هســتند. کمبــود آهن و آنتی اکسیدان مـی‌تواند بــاعث خســتگی، سردرد و کسالت شده و دیگر عملکردهای بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برای انرژی زایی فوری، آب انگــور را انتخاب کنید.

 

11. فواید مصرف انگــور در محصولات مراقبت از پوســت

آب انگــور، قادر به تحریک متابــولیسم و آبرسانی به پوســت اســت

انگــور، سرشار از ویتامـین C، ویتامـین K، ب-کمپلکس و ریز عناصری چون کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و زینک اســت. آنها سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول هایی چون رزوراترول هســتند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری مـی کنند. آب انگــور، قادر به تحریک متابــولیسم و آبرسانی به پوســت اســت.

 

آب انگــور، حاوی اسید تارتاریک، اسید مالیک و به مـیزان کم حاوی اسید سیتریک اســت. این اسیدها، خاصیت روشن کنندگی پوســت را دارند، اما افرادی که پوســت حساس دارند، نبــاید از این ماده اســتفاده کنند، چرا که PH آن ۳ اســت و ممکن اســت به پوســت های حساس آسیب برساند.

 

طرز تهیه آب انگــور

مواد لازم جهت تهیه آب انگــور:

انگــور: ۵۰۰ گرم
آب ولرم: به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

۱- ابتدا دانه های انگــور را از شاخه جدا کنید.

 

2- دانه ها را در یک آبکش بریزید و بــا آب ولرم خوب بشــویید تا اگر مواد شیمـیــایی هم به انگــورها بــاشد خوب شســته شــود.

 

3- دانه ها را در یک ظرف بریزید و له کنید. مـی توانید از رنده ی مخصوص رشته کردن و له کردن برای شروع آبگیری از دانه ها نیز اســتفاده کنید. (به جای رنده از دســتگاه مـیکسر هم مـی توانید اســتفاده کنید اما بــاید حواســتان بــاشد که انگــورها پوره نشــوند)

 

4- حالا انگــورهای له شده را بپزید.

 

5- آن ها را داخل قابلمه بگذارید و بــا شعله ی ملایم حدود ۱۰ دقیقه بپزد. (اگر انگــورها هنوز له نشدند بــا اســتفاده از یک قاشق آن ها را له کنید.)

 

6- حالا انگــورهای پخته شده را از فیلتر رد کنید! یک صافی روی لیوان یــا تنگی که مـی خواهید آب انگــور را در آن بریزید بگذارید و انگــورها را درون آن بریزید و بــا قاشق فشار دهید تا آبشان کامل گرفته شــود. به جای صافی از پارچه هم مـی توانید اســتفاده کنید به صورتی که انگــورها را داخل پارچه بریزید و خوب فشار دهید. (حتی اگر آسیــاب هم داشته بــاشید خیلی بهتر اســت).

 

7- آب به دســت آمده از انگــور را در یخچال بگذارید تا خنک شــود . اگر مـی خواهید خیلی زود اســتفاده کنید مـی توانید همان موقع یخ انداخته و اســتفاده کنید.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا